Τα social media είναι απολύτως απαραίτητα για να δημιουργήσεις μια παρουσία ως brand. Δημοσιεύοντας καλό περιεχόμενα συχνά, μπορείς να επικοινωνήσεις με το κοινό και τους followers με έναν τρόπο που οι διαφημίσεις δεν μπορούν.
Όμως αργά ή γρήγορα θα χρειαστεί να ξεκινήσεις να μετατρέπεις τους followers σε πελάτες. Όπως και να το κάνουμε τρέχεις μια επιχείρηση και ο στόχος σου δεν είναι οι followers αλλά οι πελάτες.
Πως μπορείς λοιπόν να έχεις έσοδα από τους followers;
Αρκετοί ακολουθούν την επιχείρησή σου στα social media για το περιεχόμενο που δημοσιεύεις. Αυτό μπορεί να προσφέρει γνώσεις ή διασκέδαση και να τους ενδιαφέρει και είναι πολύ ωραίο αυτό.
Ωστόσο χρειάζεται να κάνεις δημοσιεύσεις που σχετίζονται με τον στόχο σου, ώστε οι ακόλουθοι (followers) να είναι πιθανό να γίνουν και πελάτες. Αν όχι, τότε είναι καιρός να σκεφτείς την στρατηγική σου στα social media προκειμένου να ορίσεις τι ακριβώς θέλεις να επιτύχεις.
Έπειτα είναι ώρα να σκεφτείς τι μπορείς να προσφέρεις στους followers σου έτσι ώστε να σου δώσουν τα στοιχεία τους και να μετατραπούν σε ενδιαφερόμενους (leads). Ουσιαστικά δηλαδή χρειάζεται να προσφέρεις δωρεάν κάτι που έχει χρησιμότητα και αξία για αυτούς.
Γιατί όμως να μετατρέψεις τους followers σε ενδιαφερόμενους;
Το τοπίο στα social media αλλάζει συνέχεια, το ίδιο και οι προτιμήσεις των χρηστών, όπως και οι κανονισμοί των εταιρειών που έχουν τα social media. Αυτό σημαίνει ότι ο follower που έχεις σήμερα δεν θα είναι για πάντα προσβάσιμος και ενδέχεται να χάσεις τα ίχνη του. Οπότε το να μεταφέρεις τους followers σε κάτι που σου ανήκει (όπως το site σου) είναι πολύ σημαντικό.
Για να μεγαλώσει η επιχείρηση είναι πολύ σημαντικό αυτοί οι followers να είναι, ή να έχουν τη δυνατότητα να γίνουν, πελάτες. Έχουμε δει άλλωστε κατά διαστήματα πολλά παραδείγματα πετυχημένων λογαριασμών στα social media με χιλιάδες ακόλουθους αλλά φτωχά έσοδα, ακριβώς επειδή δεν μετατρέπουν τους followers σε πελάτες.
Το πρώτο βήμα για να τα καταφέρεις είναι να ζητήσεις από τους followers να προχωρήσουν και να σου δώσουν κάποιο μόνιμο τρόπο επαφής (δηλαδή το τηλέφωνο ή το email τους). Αυτό μπορεί να γίνει με διάφορους τρόπους:
#1 Προτροπή να εγγραφούν στο site σου
Όταν προσθέτεις τακτικά περιεχόμενο στο site (άρθρα, podcast, βίντεο κλπ), μπορείς να χρησιμοποιείς τα social media για να το προβάλλεις και να φέρνεις κόσμο στο site.
Άρα μπορείς να κάνεις σχετικά post όπου θα καλούν τους followers να επισκεφτούν το site σου.
Και όταν το επισκεφτούν, μπορείς να έχεις κάποια προσφορά για χάριν της οποίας θα εγγράφονται δίνοντας τα στοιχεία τους. Μια απλή φόρμα εγγραφής στη σελίδα με το άρθρο αρκεί για να τους μετατρέψει σε leads (ενδιαφερόμενους). Και όσο πιο καλό είναι αυτό που προσφέρεις δωρεάν (ως τυράκι), τόσο περισσότεροι θα είναι όσοι δίνουν τα στοιχεία τους.
Συνήθως αυτές οι προσφορές ξεκινούν από εγγραφή για να λαμβάνει ο επισκέπτης ενημέρωση για ανανεώσεις ή newsletter και φτάνουν έως κάποιο δωρεάν ebook ή βίντεο.
Θες μια πλήρη στρατηγική για τις πωλήσεις; Μπορούμε να βοηθήσουμε.
#2 Η «Ειδική προσφορά»
Αυτή η στρατηγική είναι ένας καλός τρόπος να συγκεντρώσεις νέους ενδιαφερόμενους. Το τι ακριβώς θα προσφέρεις εξαρτάται από το κοινό σου. Πάντως εδώ μιλάμε για μια συγκεκριμένη προσφορά με κάποια αφορμή.
Για παράδειγμα, ένας πελάτης μας διατροφολόγος με την αφορμή του καλοκαιριού, προσέφερε την άνοιξη κωδικό έκπτωσης 10% σε όσους εγγραφούν στο newsletter του με συμβουλές για χάσιμο κιλών πριν τις διακοπές.
#3 Προσωπική συζήτηση 1:1 με τους followers
Εδώ η ιδέα είναι να δημιουργήσεις μια προσωπική σύνδεση με τους followers μέσα από προσωπικά μηνύματα chat. Ασφαλώς χρειάζεται και περισσότερη προσπάθεια και χρόνος καθώς η ατομική επικοινωνία είναι χρονοβόρα.
Η καλύτερη πλατφόρμα για αυτήν την στρατηγική είναι το Instagram, καθώς σου επιτρέπει μεγαλύτερη αμεσότητα, που δεν προσφέρουν σε αυτή τη φάση το Facebook ή το LinkeIn.
Όπως και με τις άλλες περιπτώσεις, και εδώ χρειάζεται να γνωρίζεις τι επιζητούν οι followers από εσένα και πως αυτό σχετίζεται με τον στόχο σου.
Έστω για παράδειγμα ότι έχεις μια εταιρία που φτιάχνει σαπούνι καθαρισμού προσώπου. Δημοσιεύεις ένα instagram story ζητώντας την γνώμη των followers για το αν θα τους ενδιέφερε να δημιουργήσεις ένα premium σαπούνι.
Αυτό είναι συμβατό με τον στόχο σου για πωλήσεις, καθώς όσοι απαντήσουν «ναι» είναι πολύ πιο πιθανό να προχωρήσουν σε κάποια αγορά.
Οπότε για να τους σπρώξεις προς την αγορά, τους στέλνεις ένα προσωπικό μήνυμα. Μπορείς να προσφερθείς να τους δώσεις ένα δωρεάν δείγμα, ώστε να συλλέξεις στοιχεία τους και να μπορείς να κάνεις follow up όταν θα το έχουν δοκιμάσει. Αυτός είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να μετατρέψεις τους followers σε πελάτες.
Αν ακόμα δεν έχεις βρει συγκεκριμένους τρόπους να μετατρέψεις τους followers σε πωλήσεις, μπορούμε να βοηθήσουμε. Είναι ο βασικός τρόπος να αξιοποιήσεις τα social media και να έχεις πωλήσεις με οργανικό τρόπο.