Email Marketing και Newsletter: 5 Συμβουλές για να το κάνεις σωστά

Υπάρχει ακόμα κόσμος που αναρωτιέται: Έχει πεθάνει το email marketing; Έχει νόημα να στέλνω email και newsletter στους χρήστες μου; Ασχολείται κανείς με αυτά;

Είναι λογικές απορίες αυτές. Οι εποχές προχωράνε, υπάρχουν και άλλοι τρόποι να βρεις τον χρήστη, αλλά το email marketing θα είναι πάντα ο πιο σταθερός και σίγουρος.

Αν παρατηρείς ότι οι χρήστες σου δεν ανταποκρίνονται στα email που στέλνεις (δηλαδή τα open rates είναι πολύ μικρά), ίσως βγάλεις το εύκολο συμπέρασμα ότι δεν έχει νόημα να τα συνεχίσεις.

Όμως υπάρχουν τρόποι να το κάνεις σωστά και να έχεις ανταπόκριση από το κοινό. Το email marketing δεν είναι νεκρό, κάθε άλλο, απλά θα χρειαστεί να γράφεις και να στήνεις σχεδιαστικά τα email σου με έξυπνο τρόπο.

Πιο κάτω σου παρουσιάζουμε 5 απλές συμβουλές που θα σε βοηθήσουν πολύ με το email μάρκετινγκ ώστε να δεις διαφορά στους χρήστες που ανταποκρίνονται.

1 Κάνε το περιεχόμενο απλό

Θέλεις οι πελάτες σου να ανοίγουν και να διαβάζουν τα email σου; Θέλεις με κάθε email να αναλαμβάνουν δράση (επίσκεψη στο site, αγορά προϊόντος κλπ); Εάν ναι, το περιεχόμενό τους πρέπει να είναι απλό.

Γιατί όταν καταλάβουν ότι τα email σου είναι δύσκολα, στριφνά και με μεγάλα τμήματα κειμένου, τελικά σταματάνε να τα διαβάζουν ή να τα ανοίγουν εξαρχής.

Να θυμάσαι λοιπόν τους βασικούς κανόνες γραφής όταν πρόκειται να στείλεις κάποιο newsletter ή κάποιο μαζικό email:

  • Γράφε μικρές προτάσεις
  • Μην χρησιμοποιείς σύνθετες φράσεις
  • Χρησιμοποίησε απλές λέξεις
  • Κάθε παράγραφος να περιέχει μέχρι 3 προτάσεις
  • Χρησιμοποίησε κεφαλίδες και bullets για να σπάει το κείμενο και να είναι πιο οργανωμένο

Αλλά και το design πρέπει να είναι απλό. Περιόρισε το εύρος των χρωμάτων και των γραμματοσειρών που χρησιμοποιείς. Επιπλέον απόφυγε τις πολλές εικόνες για να μην δημιουργείται συνωστισμός και να μην «βαραίνει» το email.

Email Marketing και Newsletter: 5 Συμβουλές για να το κάνεις σωστά

2 Κάνε το προσωποποιημένο

Τα ποσοστά ανοίγματος των email σου επηρεάζονται πολύ από το πόσο προσωποποιημένα είναι.

Όταν ο παραλήπτης νιώθει ότι έχεις στείλει ένα generic διαφημιστικό email δεν θα ασχοληθεί και πολύ ή θα το διαγράψει τελείως. Σε ορισμένες περιπτώσεις μάλιστα μπορεί να κάνει και unsubscribe και να τον χάσεις για πάντα.

Αν όμως υπάρχει μια πιο προσωπική πινελιά στο email, τότε είναι πιο πιθανό να το ανοίξει και να το διαβάσει.

Υπάρχουν διάφοροι τρόποι να κάνεις το email marketing πιο προσωπικό και ο πιο εύκολος και απλός τρόπος για αυτό είναι να αρχίσεις να περιλαμβάνεις το όνομα του χρήστη είτε στο θέμα, είτε στον αρχικό χαιρετισμό.

Φυσικά αυτή είναι μόνο η αρχή, καθώς η προσωποποίηση μπορεί να επεκταθεί και στις κινήσεις του χρήστη στο site. Για παράδειγμα, μπορείς να του υπενθυμίσεις με το email σου για κάποιο προϊόν που άφησε στο καλάθι αγορών ή βάσει των προηγούμενων αγοραστικών προτιμήσεων, να του προτείνεις κάποιο ανάλογο προϊόν.

Θες κάποιον να αναλάβει το email marketing σου; Είμαστε εδώ για εσένα.

3 Γράψε τίτλους που τραβούν την προσοχή

Τα καλά email ξεκινούν από το subject (το θέμα). Κάθε χρήστης λαμβάνει πολλά email κάθε ημέρα, που σημαίνει ότι ο ανταγωνισμός για την προσοχή του είναι μεγάλος.

Αν θες να αυξηθεί το ποσοστό όσων ανοίγουν τα email σου (open rate), χρειάζεται το θέμα που χρησιμοποιείς να ωθεί τον χρήστη να αναλάβει δράση. Για παράδειγμα το θέμα καλό είναι να:

  • Έχει απλή και εύκολη φρασεολογία
  • Μην αποτελείται από περισσότερους από 50 χαρακτήρες
  • Έχει κάποιο ρήμα «δράσης» (όπως «διάβασε», «δες», «άνοιξε», «πάτα», «μάθε» κλπ)
  • Μην περιλαμβάνει λέξεις που έχουν ταυτιστεί με τα spam (όπως «χρήματα», «λεφτά», «περιουσία» κλπ)
  • Περιλαμβάνει λέξεις σχετικές με τον χρόνο εφόσον ταιριάζουν (πχ «μόνο για λίγες μέρες»)
  • Περιλαμβάνει το όνομα του χρήστη (αυτό είναι πολύ απλό να γίνεται αυτόματα και σε περίπτωση που δεν γνωρίζεις μπορούμε να σου δείξουμε πώς να το κάνεις)

Τόλμα να πειραματιστείς με διάφορα στυλ Κεφαλίδων και Θεμάτων. Έπειτα δες τα στατιστικά για να διαπιστώσεις ποιο στυλ ταιριάζει καλύτερα με το κοινό σου και τραβάει την περισσότερη προσοχή.

4 Χρησιμοποίησε Call-to-Action

Θέλεις να αυξήσεις τους χρήστες που αναλαμβάνουν δράση όταν διαβάζουν το email σου; Τότε πρέπει να έχεις σε κάθε email μια συγκεκριμένη προτροπή προς αυτούς, μια συγκεκριμένη δράση που θέλεις να αναλάβουν.

Παραδείγματα αυτών είναι να πατήσουν ένα κουμπί στο τέλος του email για να διαβάσουν ένα άρθρο από το blog σου, να δουν ένα νέο προϊόν στο eshop σου, να πάρουν έναν εκπτωτικό κωδικό κλπ.

Αυτό το λεγόμενο call-to-action (ή CTA) είναι εκ των ουκ άνευ στο email marketing. Βέβαια μην το παρακάνεις ζητώντας πολλά από τους χρήστες και καλώντας τους να κάνουν πολλές ενέργειες μαζεμένες.

Όσο πιο πολλές επιλογές δίνεις, τόσο πιο πιθανό είναι να τους μπλέξεις και να τα παρατήσουν. Κάθε email σου πρέπει να έχει έναν και μόνο σκοπό (όπως τα παραδείγματα πιο πάνω) και να τους βοηθάς προς αυτόν.

Άρα είτε θέλεις να επισκεφτούν το site σου, να ξεκινήσουν τις αγορές τους, να κατεβάσουν ένα ebook, κάνε το call-to-action καθαρό και απλό.

Μη νομίσεις ότι ο χρήστης θα έχει την διάθεση να ψάξει για τις οδηγίες και για το τι πρέπει να κάνει. Τοποθέτησε το κουμπί κάπου που να το δει αμέσως. Επιπλέον επίλεξε ένα χρώμα που να ξεχωρίζει από το υπόλοιπο email.

5 Email marketing στο κινητό

Τέλος βεβαιώσου ότι το email marketing σου είναι βελτιστοποιημένο για κινητό. Πια πάνω από τα μισά email ανοίγονται σε κινητές συσκευές. Οπότε είναι πολύ σημαντικό τα email σου να διαβάζονται και να εμφανίζονται σωστά το ίδιο καλά στο κινητό, όσο και στον υπολογιστή.

Προτού στείλεις σε όλη τη λίστα παραληπτών του newsletter το τελικό email, στείλε πρώτα ένα δοκιμαστικό στον εαυτό σου για να διαπιστώσεις πως εμφανίζεται σε κινητό και υπολογιστή. Ειδικά για τα κουμπιά call-to-action το μέγεθος είναι ζωτικής σημασίας και πρέπει να προσαρμόζεται ανάλογα με την συσκευή.

Όπως καταλαβαίνεις το email marketing είναι απλό και εύκολο όταν τηρείς κάποιες βασικές παραμέτρους. Και η σημαντικότερη από όλες είναι η αξία που προσφέρεις.

Αν τα email σου έχουν αξία, αν προσφέρουν κάτι, τότε ο πελάτης σου θα τα ανοίξει και θα τα διαβάσει. Μαζί με όλα τα άλλα λοιπόν, και το περιεχόμενο μετράει πολύ.

Κράτα όλες τις παραπάνω συμβουλές κατά νου, καθώς δουλεύεις για να βελτιώσεις το email marketing σου. Θα σε βοηθήσουν να αυξηθούν τα ποσοστά ανοίγματος, διαβάσματος και κινήσεων κλικ στα κουμπιά. Και για οποιαδήποτε βοήθεια χρειαστείς, είμαστε στη διάθεσή σου.


Σχετικά Άρθρα

Βελτιστοποίηση Μάρκετινγκ Περιεχομένου για το YouTube: Πλήρης Οδηγός
Πώς να πετύχεις Αύξηση Επισκέψεων στο Site σου (Αύξηση Επισκεψιμότητας)
Πώς να αξιοποιήσεις το Instagram για Marketing: Πλήρης Οδηγός

ξεκινα τωρα

Φέρε την Επιχείρηση σου στην Ψηφιακή Εποχή