Μια από τις πιο συχνές ερωτήσεις που μου κάνουν είναι το «πόσος χρόνος χρειάζεται για να φέρει αποτελέσματα το SEO». Εδώ που τα λέμε είναι μια λογική απορία.
Οι επιχειρήσεις θέλουν να ξέρουν πότε θα δουν το αποτέλεσμα της επένδυσής τους, όπως είναι αναμενόμενο. Φυσικά το SEO δεν είναι σαν τις διαφημίσεις που έχουν συγκεκριμένη αρχή και τέλος και τα αποτελέσματα τους είναι σχεδόν άμεσα.
Με το SEO χρειάζεται χρόνος για να δεις αποτελέσματα. Αλλά πόσος;
Σήμερα θα απαντήσουμε σε αυτό το ερώτημα και θα εξηγήσουμε τους παράγοντες που επηρεάζουν τον χρόνο που χρειάζεται για να δεις αποτελέσματα.
Όμως πρώτα να απαντήσουμε στο Πόσος χρόνος χρειάζεται για να φέρει αποτελέσματα το SEO;
Να περιμένεις αποτελέσματα από το SEO κάπου ανάμεσα στους 6 με 12 μήνες
Το SEO φέρνει αποτελέσματα ανάμεσα στους 6 και 12 μήνες από την στιγμή που θα ξεκινήσει ως διαδικασία. Και ως αποτελέσματα εννοούμε την αυξημένη κίνηση στο site, το αυξημένο ενδιαφέρον από το κοινό, και κατ’ επέκταση τις αυξημένες πωλήσεις.
Αυτό δεν σημαίνει υποχρεωτικά ότι θα έχεις πετύχει την πλήρη αύξηση σε αυτό το σημείο, αλλά κάθε επιχείρηση που επενδύει στο SEO πρέπει να αναμένει να δει πρόοδο μέσα σε αυτό το χρονικό διάστημα.
Είναι αδύνατο να δώσεις ένα ακριβές χρονικό σημείο που να ταιριάζει σε όλα τα site, και το καλύτερο που μπορεί να σου δώσει κάποιος SEO συνεργάτης είναι μια εκτίμηση βάσει των αριθμών του site, της προτεινόμενης στρατηγικής και της τρέχουσας επίδοσής του.
Το σίγουρα είναι ότι (από τη φύση του) το SEO χρειάζεται χρόνο για να δείξει την επίδρασή του. Η διαδικασία του να ξανασκανάρει η Google το Site, να το επαναξιολογήσει και σταδιακά να το περάσει στα αποτελέσματα αναζήτησης, παίρνει χρόνο.
Όμως με τη σωστή στρατηγική, το χρονικό διάστημα των 6 μηνών είναι μια καλή περίοδος για να έχεις τα πρώτα αποτελέσματα του SEO και να δεις ότι όντως έχει νόημα και φέρνει πελάτες.
Θέλεις να βγαίνει το site σου ψηλά στη Google; Είμαστε εδώ για σένα!
Οι παράγοντες που κρίνουν πόσος χρόνος χρειάζεται για να φέρει αποτελέσματα το SEO
Για να καταλάβεις ακόμα καλύτερα πόσος χρόνος χρειάζεται για να έχεις αποτελέσματα από το SEO, ας δούμε αναλυτικά τους παράγοντες που επηρεάζουν την πορεία του.
#1 Το ιστορικό του Site
Το πόσο καινούριο είναι το site (το domain του δηλαδή) είναι ένας από τους πιο βασικούς παράγοντες που επηρεάζει το χρονικό διάστημα του SEO.
Ένα νέο site και domain πάντα θα χρειάζεται περισσότερο χρόνο για να έχει αποτελέσματα από ένα παλιότερο, ειδικά αν το τελευταίο είχε κάποια κίνηση και authority παλιότερα.
Αν λοιπόν πρόκειται για εντελώς νέο domain και site, τότε ανάμενε να δεις αποτελέσματα από το SEO μετά τους 9 μήνες, αντί για τους 6.
Βέβαια και το παλιότερο domain δεν σημαίνει από μόνο του γρήγορα αποτελέσματα. Αν για παράδειγμα, είχε κάποιο Google Penalty, κάποια ασυμβατότητα με την Google, ή κακογραμμένο περιεχόμενο, θα χρειαστεί αρκετή δουλειά για να επανέλθει και να φέρει αποτελέσματα SEO.
#2 Ο Ανταγωνισμός
Τα αποτελέσματα θα φανούν πολύ πιο γρήγορα αν το site δεν βρίσκεται σε εξαιρετικά ανταγωνιστικό κλάδο και αντίστοιχα σε τομέα με πολλούς ανταγωνιστές στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Για παράδειγμα, το να ανεβάσεις ένα site σε ένα πολύ ανταγωνιστικό keyword (όπως οι «ασφάλειες») μπορεί να πάρει περισσότερο χρόνο για να εμφανιστεί στην πρώτη σελίδα της Google. Από την άλλη αν πρόκειται για πιο τοπικά ή στενά keywords, όπως «ασφάλειες στην Κέρκυρα» εκεί τα αποτελέσματα θα είναι πιο γρήγορα, ίσως και εντός 3μήνου.
Πλέον του αριθμού των ανταγωνιστών, χρειάζεται να λάβεις υπόψη και το τι έκαναν για να αποκτήσουν αυτές τις θέσεις και αυτή την ορατότητα. Η στρατηγική σου και οι προβλέψεις σου πρέπει να λάβουν υπόψη απέναντι σε ποιους στέκεσαι και την επιθετικότητα της στρατηγικής τους.
#3 Οι πόροι σου
Δεν μπορείς να ελέγξεις το ιστορικό του site, ούτε και τον ανταγωνισμό. Αυτό όμως που μπορείς να ελέγξεις είναι το πόσο σοβαρά θα ασχοληθείς με το SEO.
Είναι σημαντικό να κατανοήσεις ότι οι πόροι και η σημασία που θα δώσεις θα παίξουν άμεσο ρόλο στο πόσο γρήγορα θα φανούν τα αποτελέσματά του. Όσο πιο σωστή και προσεγμένη στρατηγική υλοποιήσεις, τόσο πιο γρήγορα θα δεις τους καρπούς.
Και ο πιο σημαντικός πόρος είναι ο χρόνος ενασχόλησης με το SEO. Βλέπεις, το SEO έχει διάφορες παραμέτρους (τεχνικές, περιεχόμενου και links). Όσο πιο πολύ χρόνο και προσοχή δώσεις στη βελτιστοποίησή τους, τόσο πιο γρήγορα και μαζικά θα είναι τα αποτελέσματα.
Πως οι παράμετροι το SEO επηρεάζουν τον χρόνο που χρειάζεται για να αποδώσει
Οι δύο κύριοι παράγοντες του SEO επηρεάζουν ο καθένας με τη σειρά του την επιτυχία που θα έχει και άρα και το χρόνο στον οποίο θα έρθουν τα αποτελέσματα.
Πρώτο είναι το Τεχνικό SEO.
Αν υπάρχουν τεχνικά θέματα που επηρεάζουν αρνητικά το SEO (για παράδειγμα μη τήρηση των προδιαγραφών της Google, κακός κώδικας, παρεμπόδιση της ανίχνευσης των σελίδων κλπ) τότε αυτά είναι τα πρώτα που πρέπει να διορθωθούν.
Να μια σύντομη ενδεικτική λίστα για να ξεκινήσεις:
- Συμβατότητα Ανίχνευσης
- Συμβατότητα Ιεράρχησης
- Ταχύτητα του Site
- Canonicalization
- Δομή Περιεχομένου
- Επανάληψη Περιεχομένου
- XML sitemap κλπ
Το να λύσεις αυτά τα θέματα είναι η αρχή. Γιατί αν οι βάσεις δεν είναι σωστές οποιαδήποτε άλλη κίνηση δεν έχει νόημα.
Έπειτα έρχεται η σειρά του περιεχομένου.
Αυτό αποτελεί από μόνο του σημαντική παράμετρο ιεράρχησης.
Ο στόχος της Google είναι να επιστρέφεται τα απολύτως καλύτερα αποτελέσματα σε κάθε αναζήτηση κι αυτό σημαίνει ότι και το περιεχόμενο πρέπει να ικανοποιεί τον χρήστη.
Είναι σημαντικό λοιπόν να δώσεις προτεραιότητα στο να δημιουργήσεις καλό περιεχόμενο που ταιριάζει με αυτό που αναζητάει ο χρήστης. Και για να γίνει αυτό χρειάζεται να δεις ποια είναι τα υπάρχοντα αποτελέσματα και τι περιέχουν ώστε να δημιουργήσεις κάτι καλύτερο.
Η κακή ποιότητα του περιεχομένου (ή ακόμα και η μέτρια) θα σημαίνει χαμηλότερη θέση στα αποτελέσματα και πιο αργή απόδοση του SEO.
Πόσος χρόνος χρειάζεται για να φέρει αποτελέσματα το SEO σύμφωνα με την Google;
Όμως τι λέει η ίδια η Google για το θέμα;
Ως συνήθως είναι φειδωλή, όμως σε πρόσφατες δηλώσεις της το στέλεχος της Google Maile Ohye, ανάμεσα σε άλλες συμβουλές αναφέρει ότι:
«Στις περισσότερες περιπτώσεις το SEO χρειάζεται από τέσσερις μήνες έως έναν χρόνο προκειμένου η επιχείρησή σου να υλοποιήσει τις αλλαγές και έπειτα να έχει οφέλη»
Όπως και να έχει, αφού έχεις υλοποιήσει τη στρατηγική σου, είναι σημαντικό να παρακολουθείς τα στατιστικά του site σου για να βεβαιωθείς για τα αποτελέσματα. Το SEO δεν είναι κάτι που κάνεις μια φορά. Για μόνιμα αποτελέσματα απαιτείται και μόνιμη ενασχόληση.
Το SEO δεν είναι κάτι που το κάνεις για ένα μήνα, είναι κάτι που το συνεχίζεις για όσο καιρό υπάρχει το Site.
Και όσο πιο σοβαρά ασχοληθείς, τόσο πιο γρήγορα θα δεις αποτελέσματα. Είναι σημαντικό να δεις τις τεχνικές παραμέτρους του site, το περιεχόμενο και κυρίως να αφήσεις χρόνο για να εμφανιστείς στην πρώτη σελίδα της Google!