Τι είναι οι Λέξεις Κλειδιά (keyword) και πως τις Επιλέγεις;

Σίγουρα τώρα που φτιάχνεις το site σου θα έχεις ακούσει τον όρο λέξεις κλειδιά και πόσο σημαντικό είναι αυτό για την Google. Τι είναι όμως;

Η λέξη κλειδί ή αλλιώς keyword, είναι η λέξη που περιγράφει καλύτερα το περιεχόμενο της σελίδας web ή του άρθρου blog.

Είναι ο όρος αναζήτησης για τον οποίο θέλεις να αξιολογηθεί η συγκεκριμένη σελίδα. Οπότε όταν οι χρήστες ψάχνουν για αυτή τη λέξη κλειδί (ή φράση) στη Google ή σε άλλες μηχανές αναζήτησης, να βρίσκουν το δικό σου site.

Ένα Παράδειγμα

Ας πούμε ότι έχεις ένα website για κιθάρες: πουλάς όλων τα είδη και τύπους κιθάρας. Στο site έχεις και ένα blog με βοηθητικά άρθρα για όσους ενδιαφέρονται για κιθάρες, παρουσιάζεις νέες κιθάρες και δίνεις συμβουλές και ιδέες.

Τώρα ξεκίνησες να πουλάς και ηλεκτρικές κιθάρες και δημιούργησες στο eshop μια ειδική κατηγορία προϊόντος ειδικά για αυτές. Και τώρα αναρωτήσου:

  • Για ποιον όρο αναζήτησης θέλεις να σε βρίσκουν οι χρήστες;
  • Ποιες λέξεις πιστεύεις ότι θα χρησιμοποιούν για να σε βρουν;
  • Πως θα έμοιαζε η αναζήτηση του μέσου χρήστη;

Πιθανότατα [ηλεκτρικές κιθάρες], σωστά; Επειδή αυτή η λέξη κλειδί περιγράφει την σελίδα καλύτερα.

Οπότε στην δική σου περίπτωση τώρα και το δικό σου site, αν ήθελες με έναν δύο όρους να εξηγήσεις τι αφορά η σελίδα, ποιοι θα ήταν αυτοί; Ποιες λέξεις θα χρησιμοποιούσες; Αυτή είναι η λέξη κλειδί και φράση κλειδί (αν αποτελείται από περισσότερες λέξεις).

Το ότι χρησιμοποιούμε τον όρο λέξη κλειδί (keyword) λοιπόν δεν σημαίνει ότι πρέπει να αποτελείται αποκλειστικά από μία λέξη. Τις περισσότερες φορές μάλιστα αποτελείται από 2-3 λέξεις.

Γιατί η λέξη κλειδί είναι σημαντική;

Ένα από τα πράγματα που κάνει η Google όταν αξιολογεί μία σελίδα για να δει με ποια σειρά θα την κατατάξει στα αποτελέσματα είναι να ελέγχει το περιεχόμενό της. Και ψάχνει για την λέξη που περιγράφει καλύτερα τα περιεχόμενα της σελίδας.

Για να συνεχίσουμε με το παράδειγμά μας, σκέψου, αν κάθε λέξη σε ένα άρθρο για ηλεκτρικές κιθάρες χρησιμοποιείται δύο φορές, τότε σε αυτή την περίπτωση όλες οι λέξεις του άρθρου έχουν την ίδια σημασία.

Έτσι η Google δεν θα γνώριζε ποιες από αυτές τις λέξεις είναι σημαντικές και ποιες όχι. Οι λέξεις που χρησιμοποιείς δίνουν στοιχεία στη Google. Της λένε σε τι αναφέρεται η σελίδα ή το άρθρο. Οπότε αν θες να την βοηθήσεις να το κατανοήσει (ώστε να εμφανίσει τη σελίδα ψηλά στα αποτελέσματα), τότε πρέπει να παίζει κεντρικό ρόλο στο κείμενο.

Φυσικά η Google δεν είναι ο μόνος λόγος που οι λέξεις κλειδιά είναι σημαντικές. Η εστίαση σου πάντα πρέπει να παραμένει στον χρήστη, αναγνώστη και δυνητικό πελάτη. Με το SEO θέλεις οι άνθρωποι που αναζητούν κάτι σχετικό να βρίσκουν το site. Οπότε πρέπει να καταλάβεις τι τους απασχολεί και με ποιον τρόπο διατυπώνουν τις αναζητήσεις τους. (Σε αυτό μπορεί να σε βοηθήσει πολύ η ομάδα μας).

Αν χρησιμοποιήσεις λάθος λέξεις κλειδιά, δεν θα έχεις ποτέ την επισκεψιμότητα που επιθυμείς ή χρειάζεσαι, γιατί το περιεχόμενο δεν θα ταιριάζει με όσα ψάχνουν και ενδιαφέρουν τους χρήστες.

Οπότε καταλαβαίνεις ότι οι λέξεις κλειδιά πρέπει να αντακατοπτρίζουν τα θέματα που ψάχνει το κοινό σου. Με τις λάθος λέξεις κλειδιά θα καταλήξεις με το λάθος κοινό (ή και καθόλου). Για αυτό η επιλογή της λέξης κλειδί σε κάθε σελίδα είναι τόσο σημαντική.

8 βήματα για τη Στρατηγική Περιεχομένου του Brand σου λέξεις κλειδιά

Λέξεις κλειδιά και Στρατηγική Μάρκετινγκ

Η λέξη κλειδί κάθε σελίδας είναι σημαντική γιατί αποτελεί μέρος της στρατηγικής μάρκετινγκ που έχεις. Όταν το site σου εμφανίζεται στις πρώτες θέσεις για κάποιες αναζητήσεις, τότε αυτή η λέξη κλειδί λειτουργεί σαν μια δωρεάν πηγή επισκέψεων για το site.

Επιπλέον αν έχεις κάποιο διαφημιστικό budget, μπορείς να τοποθετήσεις διαφημίσεις Google Ads για συγκεκριμένες λέξεις κλειδιά. Όσο πιο «εμπορική» είναι μια λέξη κλειδί, τόσο πιο πολύ διαφημιζόμενοι βάζουν διαφημίσεις για αυτήν, καθώς αξίζει τα λεφτά της.

Για παράδειγμα, τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές, η αναζήτηση «παπούτσια nike» φέρνει στα αποτελέσματα 4 διαφημίσεις, ενώ η πιο γενική αναζήτηση «τι φυτά υπάρχουν στην Ελλάδα» δεν έχει καμία διαφήμιση.

Καθώς αναπτύσσεις την στρατηγική μάρκετινγκ για το site σου, θα χρειαστεί να επιλέξεις συγκεκριμένη λέξη κλειδί για κάθε σελίδα. Και μέσα από το SEO μπορείς να πετύχεις υψηλή κατάταξη στα αποτελέσματα αναζητήσεων πολλών όρων με οργανικό τρόπο (και χωρίς διαφημίσεις τελικά).

Θέλεις να σε βοηθήσουμε ώστε να βγαίνεις στην πρώτη σελίδα της Google; Είμαστε εδώ για εσένα.

Πως διαλέγεις λέξεις κλειδιά

Για κάθε site, οι λέξεις κλειδιά είναι η στρατηγική του. Είναι οι μάχες που επιλέγεις να δώσεις προκειμένου να ξεπεράσεις τους ανταγωνιστές σου και να κατευθύνεις όσους χρησιμοποιούν τη Google στο δικό σου site, αντί για το δικό τους.

Το Keyword Research είναι η διαδικασία του να βρεις τη σωστή λέξη κλειδί για κάθε σελίδα του site σου. Δεν πρέπει να στοχεύσεις μόνο στις πιο δημοφιλείς λέξεις κλειδιά του κλάδου σου. Αυτές θα είναι ήδη κορεσμένες από τον έντονο ανταγωνισμό.

Επίσης δεν θέλεις να στοχεύσεις μια λέξη κλειδί για την οποία δεν ενδιαφέρεται κανείς (και άρα δεν ψάχνει για αυτήν). Για αυτό είναι σημαντικό να καταλάβεις τα δύο βασικά χαρακτηριστικά που έχει κάθε λέξη κλειδί και ορίζουν την αξία της. Αυτά είναι:

#1 Αριθμός Αναζητήσεων για τη Λέξη Κλειδί (Search Volume)

Ο αριθμός αναζητήσεων σου δείχνει πόσες φορές αναζητήθηκε ο συγκεκριμένος όρος στην Google σε ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα για μια περιοχή. Για να το δεις αυτό υπάρχει το Google Keywords Planner αλλά και ειδικά εργαλεία.

Αυτός ο αριθμός σου δείχνει πόσο δημοφιλής είναι μια συγκεκριμένη αναζήτηση και πόσες επισκέψεις μπορεί να σου φέρει αν εμφανίζεσαι σε υψηλές θέσεις στη Google.

Για παράδειγμα, όταν γραφόταν το κείμενο, ο όρος «τι φυτά υπάρχουν στην Ελλάδα» που αναφέραμε πιο πάνω, είχε μόλις 120 μηνιαίες αναζητήσεις στην Ελλαδα. Παγκοσμίως είχε 160 μηνιαίες αναζητήσεις. Όπως καταλαβαίνεις ο όρος «παπούτσια nike» είχε πολλές χιλιάδες αναζητήσεις μέσα στο μήνα.

Προφανώς όσο πιο δημοφιλής είναι η λέξη κλειδί, τόσο περισσότερες αναζητήσεις γίνονται για αυτήν και τόσο μεγαλύτερη δυνατότητα επισκέψεων από χρήστες προσφέρει.

Ωστόσο αυτό δεν είναι πάντα τόσο απλό. Βλέπεις, υπάρχει και ένας άλλος παράγοντας που επηρεάζει το πόσο εύκολο ή δύσκολο θα είναι να πιάσεις μια καλή θέση στα αποτελέσματα. Κι αυτός είναι ο ανταγωνισμός για κάθε λέξη κλειδί.

#2 Ανταγωνισμός για τη Λέξη Κλειδί (Competiveness)

Όσο εντυπωσιακές και να είναι οι μηνιαίες αναζητήσεις σε αριθμό για μια φράση κλειδί, πάντα πρέπει να λαμβάνεις υπόψη και το πόσος ανταγωνισμός υπάρχει. Όσο πιο πολλοί επιδιώκουν να εμφανιστούν για μια συγκεκριμένη φράση, τόσο πιο πιθανό είναι να υπάρχουν εκατοντάδες ιστοσελίδες που μάχονται για τις πρώτες θέσεις.

Άρα υπάρχει μία επιπλέον δυσκολία όταν η λέξη κλειδί που διάλεξες είναι κάποια που έχει ήδη στις πρώτες θέσεις μεγάλα και αξιόπιστα sites. Για να τα ξεπεράσεις, θα πρέπει να προσφέρεις κάτι καλύτερο με τα κριτήρια της Google.

Επίσης όσο πιο μεγάλος είναι ο ανταγωνισμός για μια λέξη κλειδί, τόσο πιο ακριβή θα είναι και η διαφήμιση για αυτό, όπως είναι λογικό.

Πως χρησιμοποιείς τις λέξεις κλειδιά (keywords)

Ο πιο απλός τρόπος (χωρίς να μπλέξεις με τα τεχνικά κομμάτια που είναι αντικείμενο των ειδικών μας) είναι να βεβαιωθείς ότι χρησιμοποιείς την επιθυμητή λέξη κλειδί σε πολλά σημεία του website (πχ, τίτλος, κείμενο, κατηγορία, κεφαλίδες, εικόνες κλπ). Και όπως αναφέραμε η λέξη κλειδί θα πρέπει να είναι διατυπωμένη με τον τρόπο που την αναζητά ο μέσος χρήστης.

Έτσι όταν η σελίδα σου εμφανιστεί στα αποτελέσματα, θα είναι θελκτική στους χρήστες που έψαξαν χρησιμοποιώντας παρόμοια διατύπωση.

Επιπλέον μπορείς να γράφεις βελτιστοποιημένα άρθρα (όπως είναι αυτό που διαβάζεις τώρα) που προσφέρουν απαντήσεις σε λέξεις κλειδιά που κάνουν κάποια ερώτηση, ή που δίνουν πληροφορίες ενημερωτικές για όσους αναζητούν κάτι σχετικό.

Πως διαλέγεις λέξεις κλειδιά: Πρακτικές Συμβουλές

Το να διαλέξεις τη σωστή λέξη κλειδί είναι κάτι που χρειάζεται προσοχή καθώς ορίζει την ψηφιακή στρατηγική σου και ορίζει την φήμη του site σου. Για να ξέρεις πώς να βρίσκεις τις σωστές λέξεις κλειδιά να κάποιες πρώτες οδηγίες που θα σε βοηθήσουν:

  • Τσέκαρε μέσα από το Google Search Console τις αναζητήσεις που ήδη οδηγούν στο site σου και χτίσε πάνω σε αυτές.
  • Ποια σελίδα έχεις στο site σου που θα ικανοποιούσε την αναζήτηση κάποιου; Με ποιες λέξεις θα έψαχνες για να βρεις αυτό το περιεχόμενο;
  • Πως θα περιέγραφες το προϊόν σου σε κάποιον αρχάριο;
  • Επιδίωξε να μην χρησιμοποιείς λέξεις που έχουν πολλαπλή σημασία. Για παράδειγμα ένας πελάτης μας ψυχολόγος ήθελε να στοχεύσει για τις ταμπέλες που βάζουμε πολλές φορές ο ένας στον άλλο. Η λέξη «ταμπέλες» όμως καλύπτεται από …επισκευαστές ταμπελών και πινακίδων. Και όταν άλλαξε τη λέξη κλειδί σε «κοινωνικές ταμπέλες» μπόρεσε να προσεγγίσει το σωστό κοινό.
  • Ψάξε και για λέξεις κλειδιά που είναι εξειδικευμένες και άρα όχι τόσο ανταγωνιστικές. Φέρνουν μετρημένες αλλά σταθερές επισκέψεις.
  • Αν τώρα ξεκινάς μην στοχεύσεις εξαρχής πολύ ανταγωνιστικούς όρους.
  • Ρώτα γνωστούς γύρω σου πως θα έψαχναν για το site σου για να κατανοήσεις ποιες λέξεις κλειδιά και περιεχόμενο είναι πιο ταιριαστά.

Με όλους αυτούς τους τρόπους που περιγράψαμε λειτουργούν οι λέξεις κλειδιά και μπορούν μέσα από προσεκτικό σχεδιασμό και αποτελεσματική εφαρμογή να σου φέρουν πραγματικές επισκέψεις (και πωλήσεις)! Και θα είμαστε δίπλα σου σε όλη την διαδικασία!


Σχετικά Άρθρα

Πώς να Δημιουργήσεις Στρατηγική Video Μάρκετινγκ
7 Συμβουλές για πετυχημένη Στρατηγική Digital Marketing στο YouTube
Πως τα Push Notifications μπορούν να Αυξήσουν τις Πωλήσεις σου

ξεκινα τωρα

Φέρε την Επιχείρηση σου στην Ψηφιακή Εποχή