Αρκετοί πιστεύουν πως η εποχή για το Email Marketing έχει παρέλθει, λόγω των μεταγενέστερων τεχνολογικών εξελίξεων που έχουν επικρατήσει στον επιχειρηματικό κόσμο.
Ωστόσο, το μάρκετινγκ μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, είναι μια καλά ριζωμένη μέθοδος ψηφιακού μάρκετινγκ και έχει ήδη αποδείξει την οικονομική του αποδοτικότητα. Δεδομένου ότι οι άνθρωποι χρησιμοποιούν εκτενώς το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, το email marketing εξακολουθεί να είναι ένας από τους ευκολότερους και φθηνότερους τρόπους προώθησης μιας επιχείρησης.
Αν έχεις ετοιμάσει μια καλά μελετημένη εκστρατεία μάρκετινγκ μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, μπορείς εύκολα να αυξήσεις την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας σου και να βελτιώσεις έτσι τις πωλήσεις για την επιχείρησή σου. Και αυτό, διότι το μάρκετινγκ μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου θα σου δώσει τον πλήρη έλεγχο, ενώ καθιστά δυνατή την άμεση επαφή με τους πελάτες.
Ανεξάρτητα από το πόσο εύκολο είναι το email marketing, είναι ευρέως αποδεκτό ότι η συνεργασία με έναν οργανισμό που ασχολείται με το ψηφιακό μάρκετινγκ, δίνει πιο αποδοτικά αποτελέσματα. Έτσι εδώ στη Digital3 έχουμε τη δυνατότητα και την τεχνογνωσία να στήσουμε για σένα μια σωστή στρατηγική και να καταστήσουμε το μάρκετινγκ μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ένα αποτελεσματικό κανάλι πωλήσεων.
Οι διάφοροι οργανισμοί που ασχολούνται με το ψηφιακό μάρκετινγκ, χρησιμοποιούν ως επί το πλείστον μερικά χρήσιμα εργαλεία για να διατηρήσουν μια λειτουργική στρατηγική email marketing.
Και δεδομένου ότι πολλά από αυτά τα εργαλεία υπάρχουν στην αγορά, η επιλογή πλατφόρμας μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου είναι μια αρκετά απαιτητική διαδικασία.
Παρακάτω θα σου δώσω μερικές ιδέες για να σε βοηθήσω να βρεις ποια εργαλεία είναι τα πιο κατάλληλα για διαφορετικούς οργανισμούς, αλλά και για σένα συγκεκριμένα.
#1 Καταμερισμός κριτηρίων για αποδοτικότερο email marketing
Σίγουρα έχεις πελάτες των οποίων οι ανάγκες ποικίλουν σημαντικά. Επομένως, δεν έχει νόημα να τους βάζουμε όλους στο ίδιο τσουβάλι και να ακολουθούμε τα ίδια βήματα παντού.
Το να κάνεις σωστό διαχωρισμό των email σημαίνει ότι θα οργανώσεις τις επαφές σε ομάδες, ώστε να έχεις πιο αποτελεσματικό και στοχευμένο μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Αυτός ο διαχωρισμός καθιστά δυνατή την αποστολή εξατομικευμένων μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στους πελάτες σου.
Μπορείς λοιπόν να τμηματοποιήσεις τις λίστες ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με βάση διαφορετικά κριτήρια. Για παράδειγμα, μπορείς να απευθυνθείς στους πελάτες με βάση γεωγραφικούς παράγοντες, όπως η πόλη, η γλώσσα και το κλίμα.
Η ηλικία, το φύλο, το επάγγελμα και η οικογενειακή κατάσταση είναι μεταξύ των μυριάδων τρόπων καταμερισμού που δίνονται από δημογραφικά δεδομένα.
Τα πρότυπα συμπεριφοράς των πελατών μπορεί επίσης να είναι χρήσιμα, όπως η ομαδοποίηση των πελατών, των οποίων οι προηγούμενες αγορές είναι παρόμοιες. Απαιτούνται έτσι σταθερά εργαλεία για την επιτυχή τμηματοποίηση των λιστών ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Φυσικά, κάθε κλάδος θα πρέπει να επικεντρωθεί σε διαφορετικές τεχνικές τμηματοποίησης. Για τις εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου, για παράδειγμα, είναι σημαντικό να συλλέγουν κάθε πληροφορία για τα διαδικτυακά τους καταστήματα.
Οι πλατφόρμες μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για το ηλεκτρονικό εμπόριο, μπορούν ιδιαίτερα να βοηθήσουν να δημιουργηθεί μια στρατηγική τμηματοποίησης, για παράδειγμα, με βάση τις καιρικές συνθήκες σε μια χώρα όπου ζουν ορισμένοι από τους πελάτες.
Έτσι, η δυναμική τμηματοποίηση χρησιμοποιεί δεδομένα σε πραγματικό χρόνο για να διατηρεί ενημερωμένες τις πληροφορίες σχετικά με τους πελάτες, ώστε οι πελάτες να μπορούν να μετακινούνται μέσα και έξω από τις ομάδες τμημάτων προορισμού.
Ο καταμερισμός των κριτηρίων για την προώθηση του email marketing βοηθά τις επιχειρήσεις να δημιουργήσουν βελτιωμένη παρουσία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Και από τη στιγμή που η εταιρεία σου χρησιμοποιεί τα σωστά εργαλεία μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, θα στοχεύσεις και στους σωστούς καταναλωτές, ενώ τα εξατομικευμένα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου θα τους κάνουν να αισθάνονται ξεχωριστοί και προνομιούχοι.
#2 Ενσωμάτωση στο συνολικό πλάνο
Το μάρκετινγκ μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου είναι φυσικά μόνο ένα μέρος που ακολουθείται για τη στρατηγική μάρκετινγκ. Είναι όμως καλύτερα να το χρησιμοποιήσεις ενσωματώνοντας το με άλλα αποτελεσματικά εργαλεία, ώστε να καταλήξεις σε μια πλήρη και αποτελεσματική στρατηγική για την επιχείρησή σου.
Δηλαδή, το να ενσωματωθούν οι καμπάνιες του email marketing με άλλα ισχυρά εργαλεία, μπορεί να σε βοηθήσει να επιτύχεις καλύτερα και αρτιότερα αποτελέσματα.
Είναι σίγουρα αρκετά χρονοβόρο να συγκεντρώσεις όλες τις πληροφορίες σε ένα μέρος. Οι ενσωματώσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου όμως, συμβάλλουν στον τρόπο με τον οποίο γίνεται η συλλογή δεδομένων και δημιουργούνται έτσι πιο εύκολα οι λίστες αλληλογραφίας.
Για παράδειγμα, μπορείς να ενσωματώσεις στο Instagram το μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για να δημιουργήσεις έτσι προσαρμοσμένες διαφημίσεις, που προσφέρουν στους επισκέπτες μια εύκολη επιλογή εγγραφής με ένα κλικ.
Αν οι χρήστες εγγραφούν μέσω της ενσωματωμένης διαφήμισης που θα βάλεις, τότε αυτοί θα προστεθούν απευθείας στη λίστα αλληλογραφίας και στο CRM. Γενικά, η επιλογή ενός εργαλείου email marketing που ενσωματώνεται στο CRM σου είναι μια εξαιρετική ιδέα.
Οι εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου βασίζονται επίσης σε μεγάλο βαθμό στο μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Ας πούμε ότι θέλουμε να βρούμε μια πλατφόρμα για email marketing για το Shopify. Θα πρέπει να αναζητήσουμε τα εργαλεία που προσφέρουν άμεσες ενσωματώσεις και επιτρέπουν να έχεις πρόσβαση στα δεδομένα του καταστήματός σου απευθείας από την ίδια την πλατφόρμα.
#3 Επιπλέον δυνατότητες του email marketing
Θα μπορούσαμε να πούμε πως ο αυτοματισμός, ο καταμερισμός και η ενσωμάτωση, είναι μερικές ουσιαστικές πρακτικές για το email marketing. Υπάρχουν όμως και κάποια επιπρόσθετα χαρακτηριστικά που παρέχουν τα εργαλεία του μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, προκειμένου να βοηθήσουν την ανάπτυξη της επιχείρησής σου.
Κάποια από τα πιο σημαντικά περιλαμβάνουν την παροχή εργαλείων για την σωστή λειτουργία των email και υποστήριξη για τη δημιουργία σελίδων προορισμού ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, καθώς και το σχεδιασμό φορμών συνδρομής.
Το Analytics είναι μια άλλη σημαντική πτυχή του email marketing. Ο τρόπος με τον οποίο μετρείται με νούμερα η επιτυχία της καμπάνιας, είναι σημαντικός για να δεις τι μπορεί να βελτιωθεί στη συνέχεια.
Κι αυτό, γιατί η αναφορά των βασικών αναλυτικών στοιχείων δεν αρκεί στη σημερινή αγορά. Επομένως, θα πρέπει να αναζητήσεις πλατφόρμες που προσφέρουν σταθερά αναλυτικά εργαλεία και επιλογές εξαγωγής δεδομένων, παρόλο που δεν χρειάζεται να καταπιαστείς με πολύ σύνθετα δεδομένα που θα σε δυσκολέψουν.
Ωστόσο, απαιτείται λογισμικό καλής ποιότητας για να εξάγεις τελικώς τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα, οπότε θα πρέπει να ελέγξεις τον τύπο λογισμικού που χρησιμοποιούν οι πλατφόρμες μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Επομένως, μπορείς να συναποφασίσεις μαζί με το γραφείο μάρκετινγκ που συνεργάζεσαι, να βρείτε μια πλατφόρμα email marketing, που θα επιτρέπει να διαχειρίζεστε πολύτιμο περιεχόμενο, να ενημερώνετε τα δεδομένα των πελατών και να παρέχεται μια επισκόπηση σημαντικών μετρήσεων, όπως κρίσιμους KPI, συμπεριλαμβανομένου του πόσα email διαβάστηκαν και των δεικτών κλικ.
Θες να βρεις τα κατάλληλα εργαλεία για email marketing; Είμαστε εδώ για να σε βοηθήσουμε!
#4 Κόστος
Ακόμα και αν υπάρχουν εξαιρετικά πρακτορεία και εργαλεία μάρκετινγκ για το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, ο προϋπολογισμός σου μπορεί να είναι συνήθως περιορισμένος, ανάλογα και με το μέγεθος της επιχείρησης. Αυτός είναι σημαντικός λόγος για τον οποίο είναι αρκετά σημαντικό να βρεις πλατφόρμες που θα ταιριάζουν με τους συγκεκριμένους σκοπούς σου και θα αξίζουν και το τελευταίο cent.
Γι’ αυτό, θα πρέπει να είσαι προσεκτικός και να επιλέξεις την πλατφόρμα και το πακέτο που θα εξυπηρετεί καλύτερα την επιχείρησή σου.
Θα πρέπει να γνωρίζεις πως κάθε πρόγραμμα email marketing, είναι μοναδικό και περιέχει πολλούς παράγοντες που επηρεάζουν τα μοντέλα τιμολόγησης που χρησιμοποιούνται από τις πλατφόρμες μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Αυτές οι πλατφόρμες προσφέρουν διάφορους τύπους υπηρεσιών, όπως δημιουργικές υπηρεσίες, τεχνικές υπηρεσίες και διαχείριση λογαριασμών. Καθώς αυξάνεται ο αριθμός των υπηρεσιών που χρειάζεσαι, θα αυξηθεί και το κόστος ανάλογα.
Ένας άλλος σημαντικός παράγοντας κόστους είναι ο αριθμός των μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που δημιουργούνται. Η τιμολόγηση μπορεί να γίνεται σε εβδομαδιαία ή μηνιαία βάση.
Το κόστος ενός μόνο μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου επηρεάζεται γενικά από την πολυπλοκότητα του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, όπως τα δυναμικά στοιχεία, τον αριθμό περιοχών περιεχομένου, τον αριθμό συνδέσμων, τα πρότυπα, τον καταμερισμό, τη περίοδο δοκιμής, και ούτω καθεξής.
Και παρόλο που η αυτοματοποίηση κάνει όλη τη δουλειά για τη διαδικασία μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, εξακολουθεί πάντα να υπάρχει ανάγκη παρακολούθησης, διαχείρισης και βελτιστοποίησης των καμπανιών.
Επιπλέον, η λήψη δεδομένων μπορεί να αλλάξει δραματικά το κόστος των εργαλείων για το email marketing. Ο αριθμός των δεδομένων και οι μέθοδοι που χρησιμοποιούνται για την πρόσβαση σε δεδομένα, συγκαταλέγονται στα κύρια στοιχεία της τιμολόγησης.
Εάν υπάρχει μία μόνο πηγή δεδομένων που είναι ενσωματωμένη στην πλατφόρμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, η ρύθμιση μπορεί να έχει σχετικά χαμηλό κόστος. Αλλά σε μεγαλύτερες επιχειρήσεις, τα βασικά δεδομένα πελατών διαμοιράζονται συνολικά σε ολόκληρο τον οργανισμό, ο οποίος χρειάζεται περισσότερο χρόνο για να χειριστεί τις ενσωματώσεις και να μεταφράσει τα δεδομένα.
Επομένως, το email marketing είναι μια εξαιρετική μέθοδος, που μπορεί να σε οδηγήσει στο αποτέλεσμα που θες με τη σωστή χρήση του.