Πόσο Συχνά πρέπει να Ανανεώνω το Site μου;

Το να φτιάξεις ένα ωραίο site δεν είναι και τόσο εύκολο. Και σίγουρα η δουλειά δεν τελειώνει μόλις βγει live. Και ήδη ξέρω την ερώτησή σου: Πόσο συχνά πρέπει να ανανεώνω το site μου δηλαδή;

Το να ανανεώνω το site μου είναι ένα σημαντικό βήμα στην εξέλιξη της επιχείρησής μου και του brand μου.

Είναι ένας τρόπος να διατηρείς το περιεχόμενο σύγχρονο, τους πελάτες ενημερωμένους για προϊόντα και υπηρεσίες και κυρίως να βελτιώνεις την SEO απόδοσή του (δηλαδή το πόσο ψηλά θα εμφανίζεται στις μηχανές αναζήτησης).

Είτε όμως θες να κάνεις πλήρη ανασχεδιασμό του site ή απλά να προσθέσεις νέα άρθρα που θα φέρουν κίνηση, ίσως αναρωτιέσαι κάθε πότε πρέπει να γίνεται αυτή η ανανέωση.

Τι εννοούμε όμως ως ανανέωση του site;

Η ανανέωση του site μπορεί να αφορά τρεις διαφορετικές παραμέτρους:

  • Ανασχεδιασμό layout και δομής, πλατφόρμας, εμφάνισης
  • Ανανέωση περιεχομένου με προσθήκη νέων άρθρων
  • Ανανέωση του eshop με προσθήκη νέων προϊόντων

Μα έχω ήδη site

Ναι, αλλά αυτό δεν αρκεί. Πολλοί έχουν φτιάξει ένα ωραίο site από δεκαετίας και το έχουν αφήσει στην τύχη του. Με αποτέλεσμα να μην έχει καθόλου κίνηση, να μην το επισκέπτεται κανείς και φυσικά να μην φέρνει ούτε μία πώληση.

Πλέον αυτού καθώς δεν πληροί πια τις προδιαγραφές της Google, δεν το εμφανίζει πια στα αποτελέσματα αναζήτησης και άρα είναι σαν να μην υπάρχει.

Όμως το site αποτελεί προέκταση της επιχείρησής σου. Όπως φροντίζεις και το γραφείο / κατάστημα της εταιρείας σου να είναι σε άριστη κατάσταση και να δημιουργεί καλή εντύπωση στον πελάτη, το ίδιο χρειάζεται και για το site σου. Να είναι φιλικό προς τον επισκέπτη, σύγχρονο με σωστή δομή.

Θέλεις ένα site που να έχεις επισκέψεις και να φέρνει πωλήσεις; Είμαστε εδώ για να βοηθήσουμε.

#1 Ανανέωση Περιεχομένου

Όπως έχουμε ξαναγράψει, η Google πριμοδοτεί τα site που ανανεώνουν συχνά το περιεχόμενό τους, δίνοντάς τους υψηλότερη θέση στα αποτελέσματα αναζήτησης. Το σκεπτικό είναι ότι ένα site με συχνό περιεχόμενο και καλή ανανέωση, παραμένει ζωντανό και σχετικό και όχι παρωχημένο.

Ως προς το περιεχόμενο του site σου λοιπόν, πρώτα απ’ όλα μπορείς να δημιουργήσεις νέο περιεχόμενο.

Κάθε φορά που προσθέτεις νέο περιεχόμενο (πχ ένα άρθρο με συμβουλές) και εφόσον το site σου έχει σχεδιαστεί σωστά, καλείται ο αλγόριθμος της Google να επισκεφτεί ξανά το site για να αξιολογήσει και να το ταξινομήσει στα αποτελέσματα. Φυσικά μετράει και το πόσο καλό ή σημαντικό είναι το άρθρο για να το ταξινομήσει υψηλά, όπως και η συχνότητα ανανέωσης.

Αν τηρείς όσα έχουμε αναφέρει για την συγγραφή άρθρων που η Google βαθμολογεί υψηλά, τότε είσαι σε καλό δρόμο.

Πόσο συχνά πρέπει να ανανεώνω το site μου;

Ο στόχος κάθε site είναι διαφορετικός και το ίδιο ισχύει και για τις απαιτήσεις ανανέωσης. Δεν είναι το ίδιο ένα εταιρικό site σε σχέση με ένα blog απόψεων ή με ένα ειδησεογραφικό site.

Έχοντας δουλέψει με πελάτες σε πολλούς κλάδους και έχοντας βοηθήσει με την ανανέωση του site τους και τη διαχείριση περιεχομένου, βλέπω ότι υπάρχουν δύο διαφορετικές κατηγορίες:

Portals (μόδας, αθλητικών, τεχνολογίας, lifestyle, ειδήσεων κλπ)

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν τα sites που ασχολούνται με νέα θέματα κάθε μέρα τα οποία είναι trending. Εδώ είναι εκ των ουκ άνευ η καθημερινή ενημέρωση αρκετές φορές την ημέρα. Δεν υπάρχει όριο στις ανανεώσεις και γενικά όσο περισσότερες, τόσο καλύτερα.

Οι επισκέψεις είναι συνήθως από χρήστες που επισκέπτονται συχνά, από τα social media και από τα Google news.

 

Εταιρικά Site

Τα εταιρικά sites συνήθως έχουν ως στόχο να αναδείξουν την εταιρεία και τα προϊόντα / υπηρεσίες που προσφέρει.

Είναι από τα πιο δύσκολα site να ανανεώνεις συχνά γιατί πέρα από τον αρχικό σχεδιασμό και τις πληροφορίες και τα κείμενα για την εταιρεία, νιώθεις ότι δεν έχεις πολλά ακόμα να δημοσιεύσεις.

Όμως δεν είναι έτσι. Γιατί μπορείς να δημιουργήσεις εταιρικό blog με χρήσιμα άρθρα και συμβουλές.

Ας σου δώσω κάποια παραδείγματα από πελάτες μας, που μπόρεσαν να αναδείξουν το site τους και να έχουν πολλές επισκέψεις σε αυτό σε τακτική βάση:

  • Δικηγορικό Γραφείο: Μπορεί να δημοσιεύει άρθρα με συμβουλές σε συχνά θέματα του Δικαίου (για παράδειγμα: «τα δικαιώματά μου ως πατέρας») και νέα σχετικά με θέματα νομικής.
  • Εταιρεία που πουλάει Θερμοσίφωνες: Πληροφοριακά άρθρα για τους διαφορετικούς τύπους θερμοσίφωνα, με ποιο κριτήριο να επιλέξεις, πώς να κάνεις συντήρηση μόνος σου και τι να προσέχεις.
  • Εταιρεία Επενδύσεων: Άρθρα πάνω σε οτιδήποτε έχει σχέση με τον χρηματοοικονομικό τομέα, από σχολιασμό της οικονομικής επικαιρότητας μέχρι συμβουλές για επενδύσεις.
  • Εταιρεία με Αγγελίες Εργασίας: Άρθρα για τα επαγγέλματα του μέλλοντος ή που είναι σε ζήτηση, βοηθητικά άρθρα για υποψήφιου (πχ «πώς να ετοιμάσεις ένα ωραίο βιογραφικό»).

Αυτά είναι μερικά μόνο παραδείγματα που δείχνουν τι μπορεί να προσφέρει ένα blog σε σχεδόν κάθε κλάδο. Το καλό που έχουν αυτού τους είδους τα άρθρα είναι ότι επειδή αφορούν γενικές συμβουλές μένουν πάντα επίκαιρα (γνωστά και ως evergreen) και φέρνουν κίνηση μέσω google για πολύ καιρό.

Αυτό που χρειάζεται είναι να καταλάβεις τι πληροφορίες θέλουν οι επισκέπτες και να τους τις δώσεις με ωραίο τρόπο. Όσο για τη συχνότητα, ένα νέο άρθρο μία φορά την εβδομάδα είναι απολύτως απαραίτητο. Και αν μπορείς και συχνότερα, ακόμα καλύτερα.

Φυσικά, αν δεν έχεις χρόνο για συγγραφή άρθρων, μπορούμε να σε βοηθήσουμε: Η ομάδα μας αναλαμβάνει πλήρως την στρατηγική περιεχομένου, την συγγραφή άρθρων και την δημοσίευσή τους. Έλα απλά σε επικοινωνία μαζί μας.

#2 Ανασχεδιασμός site (redesign). Γιατί;

Δυστυχώς η ανανέωση περιεχομένου δεν είναι αρκετή από μόνη της για να επιτρέψει στο site σου να αποδίδει όσο καλά θα έπρεπε και ορισμένες φορές χρειάζεται δημιουργία νέου site εξαρχής.

Ως γενικό κανόνα, προτείνουμε μια ανανέωση ή ανασχεδιασμό του site κάθε 3-4 χρόνια. Το ίντερνετ αλλάζει συνέχεια και το ίδιο αλλάζουν και οι μηχανές αναζήτησης. Το redesign θα σε βοηθήσει να κρατήσεις το site σου ενημερωμένο και σύγχρονο, τόσο ως προς την αισθητική, όσο και ως προς την τεχνολογία και κώδικα που υπάρχει από πίσω.

Αυτό συμβαίνει γιατί η Google ανανεώνει πολύ συχνά τον αλγόριθμο αναζητήσεων και είναι σημαντικό κάθε φορά το site σου να πληροί τις προδιαγραφές της, καθώς αυτή θέτει τους κανόνες…

Για παράδειγμα, πρόσφατα ανακοίνωσε μια νέα σειρά από παραμέτρους που θα αξιολογεί προκειμένου να κατατάξει και να ιεραρχήσει ένα site, όπως την χρηστικότητα, την ταχύτητα, το Layout Shift, την απόδοση στα κινητά κλπ. Κάθε μία από αυτές τις παραμέτρους αξιολογείται με συγκεκριμένο τρόπο και οδηγίες, κάτι που σημαίνει ότι αν το site σου είχε δημιουργηθεί με άλλο σκεπτικό, τότε δεν θα πιάνει πολύ υψηλή βαθμολογία από την Google στο εξής.

Όπως καταλαβαίνεις λοιπόν, το γραφιστικό κομμάτι (στο οποίο είναι λογικό να επιμένουν οι γραφίστες), δεν αρκεί από μόνο του για ένα επιτυχημένο site, αλλά χρειάζεται περισσότερη προσοχή στο τεχνικό κομμάτι.

Αυτό είναι κάτι που το παρατηρούμε συχνά με όσες εταιρείες συνεργαζόμαστε: Τα περισσότερα sites είναι όμορφα αισθητικά, αλλά όχι σωστά τεχνικά. Με αποτέλεσμα η Google να μην τα ιεραρχεί ψηλά…

Πόσο συχνά πρέπει να ανανεώνω το site μου;

Πως μπορώ να καταλάβω αν χρειάζεται ανανέωση το site μου;

Αν ακόμα δεν μπορείς με βεβαιότητα να απαντήσεις στο ερώτημα, να κάποιες ενδείξεις που θα σε βοηθήσουν να καταλάβεις:

Αν βλέπεις κάποια από τα παραπάνω σημάδια, επικοινώνησε μαζί μας για να βοηθήσουμε.

#3 Ανανέωση eshop

Στο eshop τα πράγματα είναι πιο απλά. Από την στιγμή που έχεις κάποιου είδους αποθήκη και αποθέματα, το eshop πρέπει να ενημερώνεται με αυτά, όπως και με νέα προϊόντα.

Από εκεί και πέρα, υπάρχει και η ανανέωση των προσφορών και της κεντρικής σελίδας. Ο στόχος είναι το eshop να δείχνει ότι ανανεώνεται και λειτουργεί. Υπάρχουν διάφορες αφορμές για κάποια «ειδική προσφορά», όπως ότι ήρθε το καλοκαίρι, το νέο έτος κλπ, που μπορείς να αξιοποιείς.

Η κεντρική σελίδα θα πρέπει να φρεσκάρεται ως προς τα προϊόντα της και τα sliders μία φορά το μήνα.

Όπως βλέπεις λοιπόν το «ανανεώνω το site μου», μπορεί ανάλογα με την περίπτωση να σημαίνει διαφορετικά πράγματα. Με όλους αυτούς τους τρόπους όμως θα έχεις ένα πλήρως ενημερωμένο και φροντισμένο site, το οποίο θα έχει επισκέψεις και θα φέρνει πωλήσεις. Και προκειμένου να γίνει αυτό, είμαστε εδώ για να σε βοηθήσουμε.


Σχετικά Άρθρα

Πως να Αυξήσεις την Οργανική Επισκεψιμότητα
Αξιοποιώντας τα Trends στο Marketing: Πως να το κάνεις
Πώς να διαχειριστείς τα αρνητικά σχόλια στο Instagram και το Facebook

ξεκινα τωρα

Φέρε την Επιχείρηση σου στην Ψηφιακή Εποχή