8 βήματα για τη Στρατηγική Περιεχομένου του Brand σου

Το ψηφιακό περιεχόμενο έχει γίνει αναπόσπαστο μέρος του πλάνου μάρκετινγκ κάθε μικρής και μεγάλης επιχείρησης. Και η στρατηγική περιεχομένου είναι ζωτικό κομμάτι αυτού, αν σε ενδιαφέρει σοβαρά το brand σου.

Όταν μιλάμε για το περιεχόμενο ως μέρος του μάρκετινγκ αναφερόμαστε στην δημιουργία και προώθηση περιεχομένου σχετικού με την επιχείρησή σου ειδικά σχεδιασμένο για το εξειδικευμένο κοινό που επιθυμείς να προσεγγίσεις.

Όταν με συνέπεια δημιουργείς περιεχόμενο με αξία που είναι σχετικό μεν με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σου, αλλά είναι περισσότερο συμβουλευτικό και όχι πωλησιακό, τότε επιμορφώνεις το κοινό, το κάνεις να σε αποζητά και δημιουργείς σχέση μαζί του.

Από την εμπειρία μας γνωρίζουμε ότι μια καλή στρατηγική περιεχομένου θα βοηθήσει πολύ την επιχείρηση σου να διαφοροποιηθεί από τον ανταγωνισμό και να δημιουργήσει ένα ισχυρό brand με προσωπικότητα.

Ξεκίνα λοιπόν από σήμερα με τα πιο κάτω βήματα και για όποια βοήθεια χρειαστείς στην υλοποίηση, είμαστε όλοι στη διάθεσή σου.

#1 Ποιότητα και όχι ποσότητα

Στις μέρες μας παράγεται ένας εξωφρενικός όγκος περιεχομένου. Προκειμένου να τραβήξεις την προσοχή του κοινού σε ένα τόσο θορυβώδες και συνωστισμένο περιβάλλον, χρειάζεται να ξεχωρίσεις. Για αυτό δημοσίευε μόνο το καλύτερο περιεχόμενο που μπορείς να δημιουργήσεις.

Πολλοί δεν έχουν τον αναγκαίο χρόνο για να δημιουργήσουν περιεχόμενο. Όταν τον βρίσκουν, χρειάζεται να δημιουργούν κάτι ποιοτικό. Είναι πολύ καλύτερο να δημιουργείς κάτι που έχεις σκεφτεί και δουλέψεις αρκετά, παρά να δημοσιεύεις συνέχεια μεν, αλλά χαμηλής ποιότητα περιεχόμενο, δε.

Το πόσο συχνά θα δημοσιεύεις περιεχόμενο εξαρτάται από τους πόρους που διαθέτεις (εκτός αν θέλεις να σε βοηθήσουμε εμείς σε αυτό).

#2 Η στρατηγική περιεχομένου είναι ακριβώς αυτό: στρατηγική

Δεδομένου ότι σχεδόν όλοι μας δεν έχουμε τον χρόνο να δημιουργήσουμε περιεχόμενο απλά και μόνο επειδή αγαπάμε να γράφουμε, χρειάζεται να έχουμε στρατηγική προσέγγιση του θέματος.

Αυτό σημαίνει ότι είναι αναγκαίο να έχεις διερευνήσει από πριν ποιες είναι οι σημαντικές λέξεις κλειδιά (keywords) που αφορούν το δικό σου brand και για τα οποία επιθυμείς να βγαίνεις ψηλά στις μηχανές αναζήτησης.

Το καλύτερο είναι να κάνεις έναν έλεγχο SEO στο site σου για να διαπιστώσεις την απόδοσή του ως προς τις μηχανές αναζήτησης (google κλπ). Αν υπάρχουν σημαντικά keywords για τα οποία δεν εμφανίζεσαι στο top 10, τότε πρέπει να δημιουργήσεις περιεχόμενο  για αυτά.

Επιπλέον αναζήτησε ερωτήσεις που κάνουν οι χρήστες όταν ψάχνουν κάτι σχετικό. Αυτές οι ερωτήσεις αποτελούν πολύ καλό θέμα πάνω στο οποίο μπορείς να αναπτύξεις περιεχόμενο.

8 βήματα για τη Στρατηγική Περιεχομένου του Brand σου

#3 Φτιάξε το πλάνο σου

Θα έχεις πολύ μεγαλύτερη επιτυχία στη στρατηγική περιεχομένου σου αν δημιουργήσεις ένα απλό πλάνο και το παρακολουθείς με κάποιο ημερολόγιο, ώστε να γίνεται συστηματική δουλειά.

Το πλάνο σου αποτελεί κομμάτι από τη στρατηγική περιεχομένου και ορίζει το ίδιο το περιεχόμενο. Μπορεί να περιλαμβάνει:

  • Το κοινό το οποίο επιθυμείς να προσεγγίσεις και το τι χρειάζεται αυτό
  • Τους τύπους του περιεχομένου που μπορείς να δημιουργήσεις
  • Με ποιες θεματικές θα ασχολείσαι ανάλογα με την χρονική περίοδο
  • Πόσο συχνά θα δημιουργείς νέο περιεχόμενο
  • Πότε θα το δημοσιεύεις, θα το διαμοιράζεις και θα το προωθείς

Το ημερολόγιο περιεχομένου μπορεί να είναι απλό και να περιλαμβάνει τις ημερομηνίες δημοσιεύσεων με τα θέματα. Εναλλακτικά μπορεί να περιέχει μηνιαίες θεματικές και μια συνολική θεώρηση του περιεχομένου μέσα στο έτος.

Αν έχεις ήδη δημιουργήσει περιεχόμενο στα διάφορα κανάλια σου (Site, Facebook, Instagram, YouTube), καλό είναι πρώτα να κάνεις έναν έλεγχο ώστε να διαπιστώσεις τι χρειάζεται να αντικατασταθεί, ανανεωθεί ή διαγραφεί, ώστε να είναι όλα συνεπή με το brand που επιθυμείς να διαμορφώσεις.

Θες μια πλήρη στρατηγική περιεχομένου και έτοιμες δημοσιεύσεις για το brand σου; Δες εδώ

#4 Βάλε ποικιλία στο μείγμα

Το καλύτερο στη στρατηγική περιεχομένου σου είναι να υπάρχει ποικιλία. Υπάρχουν πολλά διαθέσιμα μέσα για να προσεγγίσεις το κοινό σου. Άρθρα, Podcast, Βίντεο, Φωτογραφίες, Εικόνες με λεκτικά, όλα προσφέρονται.

Πρώτα εκτίμησε τι είναι αυτό που χρειάζεται το κοινό σου και έπειτα δώσε το με ένα μέσο που ταιριάζει. Για παράδειγμα, λάβε υπόψη τις ακόλουθες ιδέες:

  • Άρθρα που ενημερώνουν και βοηθούν το κοινό σε ένα συγκεκριμένο θέμα
  • Οδηγοί βήμα – βήμα που βοηθούν τον πελάτη να επιλύσει κάποιο πρόβλημα
  • Κουίζ ερωτήσεων που βοηθούν το κοινό να αναγνωρίσει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει και μπορείς εσύ να λύσεις
  • Podcast που συζητάς κάποιο σχετικό θέμα με κάποιον γνώστη του κλάδου
  • Βίντεο με επίδειξη του προϊόντος και όσων μπορεί να κάνει
  • Βίντεο με περιπτώσεις (case studies). Είτε είσαι δικηγόρος, γιατρός, διαιτολόγος, μηχανικός, λογιστής, σίγουρα σου έχουν τύχει περιστατικά που μπορείς να αναφέρεις προκειμένου να ενημερώσεις το κοινό και να επιδείξεις το ιστορικό, τις γνώσεις και τις ικανότητές σου.

Η ποικιλία του περιεχομένου και η ποικιλία στα Μέσα θα κρατήσει το ενδιαφέρον του κοινού στο μήνυμά σου. Επιλέγοντας το σωστό τύπο περιεχομένου για την θεματική που θες να προβάλλεις, θα προσεγγίσεις τους σωστούς ανθρώπους.

#5 Πρόσθεσε προτροπή προς δράση

Οι χρήστες πρέπει να ενθαρρύνονται να αναλάβουν δράση. Στο μάρκετινγκ αυτό το ονομάζουμε call-to-action (πρόσκληση για δράση) και είναι αυτό ακριβώς κάποιο κείμενο ή πλήκτρο με μια προτροπή για δράση προς τον επισκέπτη.

Τον προσκαλείς να κάνει κάτι. Μπορεί να είναι το να δει ένα βίντεο, να γραφτεί στο newsletter σου, να μάθει περισσότερα για τα προϊόντα σου ή να κάνει μια αγορά.

Τα call-to-action χρησιμοποιούνται σε κάθε μέρος του μάρκετινγκ και διαφέρουν ανάλογα με τον κλάδο στον οποίο βρίσκεσαι.

Ωστόσο δεν αρκεί μια τυχαία προτροπή για δράση. Πρέπει να ταιριάζει με το συγκεκριμένο περιεχόμενο προκειμένου να μην δείχνει ασύνδετη.

Για παράδειγμα, αν γράφεις για το τι να κάνει κάποιος αν χρειάζεται επισκευή η ταράτσα του, τότε το call-to-action μπορεί να αφορά το να κλείσει κάποιο ραντεβού για να τον επισκεφτείς για να εκτιμήσεις την κατάσταση.

#6 Δώσε προσοχή στην οπτική επικοινωνία

Όταν παράγεις περιεχόμενο, το οπτικό κομμάτι και η μορφοποίηση είναι σημαντικές παράμετροι για να είναι αυτό ευανάγνωστο.

Ένα «τείχος» από κείμενο με μικρή γραμματοσειρά δεν είναι πολύ ελκυστικό. Οι χρήστες θέλουν να σκανάρουν το περιεχόμενο στα γρήγορα για να διαπιστώσουν αν ενδιαφέρονται για το θέμα.

Επιπρόσθετα, οι περισσότεροι είναι οπτικοί τύποι. Αυτό σημαίνει ότι οι εικόνες, τα γραφικά και τα βίντεο βοηθούν να σπάει το κείμενο και να είναι πιο ευανάγνωστο και εύκολο για το κοινό.

Από εκεί και πέρα (και συγκεκριμένα για το site σου) πρόσθεσε και κενούς χώρους. Οι μεγάλες γραμματοσειρές, οι αριθμημένες λίστες, οι μικρές παράγραφοι βοηθούν για καλύτερη εμπειρία από τον χρήστη.

#7 Προώθησε το περιεχόμενό σου

Το να δημιουργείς εκπληκτικό περιεχόμενο που δεν το βλέπει κανείς, είναι κάπως μάταιο. Αφού το δημοσιεύσεις είναι καιρός να το προωθήσεις στο κοινό σου και να το διαμοιράσεις προκειμένου να έχει την ανταπόκριση που του αξίζει.

Φυσικά αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να δώσεις πολλά χρήματα στον αέρα, αλλά ότι μπορείς να προωθήσεις το περιεχόμενό σου (και άρα το brand σου) με έξυπνους τρόπους χειρουργικής ακρίβειας στο κοινό που σε ενδιαφέρει.

#8 Λάβε βοήθεια

Εκτίμησε σωστά τον χρόνο που χρειάζεται να αφιερώσεις για την στρατηγική περιεχομένου, βάσει και των πόρων που διαθέτεις. Αν η δημιουργία περιεχομένου δεν είναι το δυνατό σου σημείο, προτίμησε να το δώσεις σε κάποιο εξειδικευμένο marketing agency (όπως το δικό μας) προκειμένου να βοηθήσει με ποιότητα και αξιοπιστία.

Φυσικά θα επιβλέπεις ως ένα βαθμό τη διαδικασία για να είσαι σίγουρος ότι το αποτέλεσμα είναι αντάξιο των προσδοκιών σου και βοηθάει το brand σου.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι έχεις πολύ περιεχόμενο που μπορείς να προωθήσεις και το οποίο εξυπηρετεί την αναγνωρισιμότητα του brand και τις πωλήσεις. Αξιοποίησε λοιπόν τη στρατηγική περιεχομένου προκειμένου να διευκολύνεις το σκοπό σου.


Σχετικά Άρθρα

6 Αποτελεσματικές Συμβουλές Ψηφιακού Μάρκετινγκ από την Digital3
Brand Loyalty: Πώς να το Eνισχύσεις με τη βοήθεια των Social Media
Πώς να διαχειριστείς τα αρνητικά σχόλια στο Instagram και το Facebook

ξεκινα τωρα

Φέρε την Επιχείρηση σου στην Ψηφιακή Εποχή