Αποκατάσταση Broken Links: Τι είναι και πώς τα αφαιρούμε

Ίσως έχεις ακούσει και εσύ για τα broken links, τα οποία μπορεί να υπάρχουν στο site σου και δημιουργούν προβλήματα στην ιεράρχηση της Google (αλλά και στους επισκέπτες…)

Τι είναι τα broken links όμως;

Για να το πούμε απλά τα broken links είναι links που δεν οδηγούν σε κάποια σελίδα web page που λειτουργεί.

Το link μπορεί να είναι «χαλασμένο» / «σπασμένο» (broken) για διάφορους λόγους, όπως:

  • Η σελίδα προορισμού έχει μετακινηθεί σε άλλη διεύθυνση URL ή αφαιρέθηκε εντελώς από το site σου
  • Η διεύθυνση URL της σελίδας προορισμού είχε από την αρχή πληκτρολογηθεί λάθος όταν δημιουργήθηκε
  • Το link δείχνει σε περιεχόμενο που έχει μετακινηθεί ή αφαιρεθεί
  • Η σελίδα προορισμού περιέχει στοιχεία που έχουν προβλήματα (πχ HTML, CSS, Javascript)
  • Η σελίδα προορισμού υπάρχει αλλά έχει περιορισμένη πρόσβαση σε εξωτερικούς χρήστες ή είναι πίσω από κάποιο firewall ή login.

Αποκατάσταση Broken Links: Τι είναι και πώς τα αφαιρούμε

Γιατί χρειάζεται να φτιάξεις τα Broken Links

Το να έχεις ένα ή δύο broken link δεν είναι και το τέλος του κόσμου, αλλά και πάλι παραμένει ένα πρόβλημα το οποίο καλό είναι να διορθώσεις όσο πιο γρήγορα γίνεται. Και υπάρχουν δύο πολλοί καλοί λόγοι που πρέπει να ασχοληθείς με αυτά:

Κακή εμπειρία χρήστη

Σε κανέναν δεν αρέσει να πατάει σε κάποιο λινκ που τον οδηγεί σε αδιέξοδο. Οι χρήστες κάνουν κλικ στα link προσδοκώντας να βρουν κάτι αξιόλογο ή ενδιαφέρον, όχι μια σελίδα που βγάζει error 404.

Εάν οι επισκέπτες στο site σου πέφτουν σε broken links, αυτή η εμπειρία αφήνει πικρή γεύση που μπορεί να οδηγήσει τον χρήστη να εγκαταλείψει το site και να μην επιστρέψει ξανά σε αυτό.

Κακό SEO και άρα κακή ιεράρχηση στα search engines

Τα links του site σου συνεισφέρουν στο συνολικό SEO (αν θες να μάθεις περισσότερο για το τι είναι αυτό, δες εδώ), οπότε τα broken links δυσκολεύουν την προσπάθειά σου να βελτιώσεις την ιεράρχηση του από την Google και άλλες μηχανές αναζήτησης.

Σίγουρα αν πρόκειται μόνο για 2-3 link που δεν λειτουργούν δεν θα υπάρξει κακή επίδραση στο SEO,  όμως και πάλι εμποδίζουν την ομαλή ροή του αλγόριθμου των μηχανών αναζήτησης από την ομαλή πλοήγηση στο site.

Συνδυάζοντας και τους δύο παράγοντες μαζί, γίνεται σαφές ότι πρέπει να κάνεις προτεραιότητα την επιδιόρθωση broken links. Δεν θέλεις ούτε οι επισκέπτες να φεύγουν από το site εξαιτίας απογοήτευσης (κάτι που αυξάνει πολύ το bounce rate), ούτε θέλεις την καλή σου αρχιτεκτονική του site να αλλοιώνεται εξαιτίας αυτών.

Οι ειδικοί μας είναι εδώ για να φροντίσουν το site σου να πληροί όλες τις προδιαγραφές της Google και να εμφανίζεται ψηλά στις μηχανές αναζήτησης. Μάθε περισσότερα

Πώς να διορθώσεις τα Broken Links

Τώρα που γνωρίζεις πόσο πρόβλημα μπορούν να αποτελέσουν, να και μερικοί απλοί τρόποι προκειμένου να τα εντοπίσεις και να τα αφαιρέσεις:

  • Χρησιμοποίησε το Google Search Console για να βρεις λάθη ανίχνευσης (crawl errors) στο site σου. Έχοντας συνδέσει το Google account με το site σου, μπορείς εύκολα να αναγνωρίσεις κάθε ένα broken link και να βρεις λεπτομερείς πληροφορίες που σου λένε που οφείλεται και σε καθοδηγούν προς τη λύση.
  • Δημιούργησε redirects 301 (προωθήσεις σελίδας) για links που έχεις αλλάξει τη διεύθυνσή τους, ώστε όταν κάνουν κλικ σε αυτά οι χρήστες να προωθούνται στη νέα σελίδα.
  • Ξαναδημιούργησε ή αντικατάστησε το περιεχόμενο της σελίδας στην οποία οδηγεί το broken link. Η σελίδα μπορεί να είναι αρκετά σημαντική και να αξίζει την προσπάθεια να έχεις ξανά ποιοτικό περιεχόμενο για να βρίσκει ο κόσμος.

Κάνε το άμεσα

Τα Broken links σηματοδοτούν στις μηχανές αναζήτησης ότι το site σου δεν συντηρείται σωστά, οπότε και αυτές τρέπουν τους επισκέπτες σε άλλες παρόμοιες πηγές, διαφορετικές από τη δική σου. Μην αφήσεις λοιπόν το πρόβλημα να διαιωνιστεί για να μην χάσεις την εμπιστοσύνη των χρηστών και τις επισκέψεις από τις μηχανές αναζήτησης.

Να ξέρεις ότι η ομάδα μας μπορεί να σε βοηθήσει άμεσα με αυτό διορθώνοντας όλα τα broken links και κάνοντας ότι χρειάζεται ώστε το site σου να είναι σε καλή κατάσταση και 100% συμβατό με τις προδιαγραφές της Google.


Σχετικά Άρθρα

Πως να Αυξήσεις την Οργανική Επισκεψιμότητα
Κυκλοφορία Νέου Προϊόντος: Πως θα το Κάνεις με επιτυχία στα Social Media
7 Συμβουλές για να γράψεις ένα Call To Action (CTA) που φέρνει πωλήσεις

ξεκινα τωρα

Φέρε την Επιχείρηση σου στην Ψηφιακή Εποχή