Το email marketing είναι ένα απίστευτα ισχυρό εργαλείο για την άμεση αποστολή μηνυμάτων στους πελάτες και τους υποψήφιους πελάτες σου. Ενισχύει τις σχέσεις με τους πελάτες και υπενθυμίζει συνεχώς στους δυνητικούς πελάτες σου την επιχείρηση σου.
Όλοι έχουμε λάβει ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που διαγράψαμε αμέσως, επισημάναμε ως ανεπιθύμητο ή αγνοήσαμε εντελώς. Εάν αυτό συμβαίνει και με τα δικά σου email τότε θα πρέπει να καταλάβεις τους λόγους για τους οποίους γίνεται. Ίσως δεν τραβάς με αποτελεσματικό τρόπο την προσοχή του κοινού σου.
Παρακάτω υπάρχουν μερικά tip που εγγυώνται σίγουρη επιτυχία!
#1 Δημιούργησε τη λίστα συνδρομητών σου
Ακόμα και αν έχεις ήδη μια μεγάλη λίστα από email για πελάτες και υποψήφιους πελάτες, δεν θα πρέπει να εφησυχάζεις αλλά να προσθέτεις συνέχεια νέους συνδρομητές στη λίστα σου. Δεν είναι τόσο δύσκολο όσο μπορεί να ακούγεται, θα πρέπει η λίστα σου να αυξάνεται παθητικά με δυνατότητα εγγραφής στον ιστότοπο σου.
Οι φόρμες εγγραφής μπορούν να βρίσκονται στην αρχική σου σελίδα, στη σελίδα του blog σου και οπουδήποτε αλλού νομίζεις ότι θα ταίριαζε χωρίς να αποσπάς τη προσοχή του κοινού από το πιο σημαντικό περιεχόμενο.
#2 Ενθάρρυνε τους αναγνώστες να απαντήσουν
Σε αντίθεση με το άμεσο ταχυδρομείο, το email marketing ανοίγει την πόρτα για ουσιαστική επικοινωνία με πραγματικά άτομα που ενδιαφέρονται για την επιχείρησή σου. Το να στέλνεις απλά πληροφορίες στους πελάτες σου είναι χάσιμο χρόνου για αυτούς.
Έτσι θα πρέπει να ενθαρρύνεις τους πελάτες σου να αλληλεπιδρούν με τα μηνύματα που τους στέλνεις. Αυτό μπορεί να γίνει κάνοντας κλικ σε έναν σύνδεσμο που υπάρχει στο μήνυμα σου, αλλά όποτε είναι δυνατόν, ενθάρρυνε τους να απαντήσουν πραγματικά στα email σου.
Αυτός είναι ένας σίγουρος τρόπος να δείξεις ότι ενδιαφέρεσαι και ανταποκρίνεσαι σε αυτά που έχουν να πουν οι συνδρομητές σου.
#3 Κάνε προσωπικά τα email
Όποτε είναι δυνατόν, πρόσθεσε κάποιο προσωπικό στοιχείο στα email σου. Τα περισσότερα εργαλεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σου επιτρέπουν να εισάγεις σύντομους κωδικούς που θα αντικατασταθούν με το όνομα του παραλήπτη κατά την αποστολή του email.
Επιπλέον μπορείς να τμηματοποιήσεις τα μηνύματα σου σε συγκεκριμένα τμήματα του κοινού σου. Εάν έχεις μια επιχείρηση που συνεργάζεται με πολλούς κλάδους, μπορείς να στείλεις διαφορετικές εκδοχές του email σου με κάθε μια να παρέχει πληροφορίες συγκεκριμένες για κάθε κλάδο.
#4 Κράτα τα email σου μακριά από τον φάκελο των ανεπιθύμητων
Εάν τα email που έχεις δημιουργήσει επισημαίνονται ως ανεπιθύμητα μηνύματα, δεν θα δουν ποτέ το φως της δημοσιότητας. Απόφυγε τα κεφαλαία γράμματα, τα πολλά θαυμαστικά και σημεία στίξης και τις υπερβολικές φράσεις.
Η κακή διαμόρφωση HTML στα email σου μπορεί επίσης να επηρεάσει τον τρόπο χειρισμού τους από τις πλατφόρμες email. Κάθε φίλτρο ανεπιθύμητης αλληλογραφίας είναι διαφορετικό, επομένως ένα email μπορεί να περάσει από ένα φίλτρο αλλά να επισημανθεί από άλλο, με αποτέλεσμα τα email σου να πηγαίνουν απευθείας στα ανεπιθύμητα και το κοινό σου να μην έχει τη δυνατότητα να τα δει.
#5 Βεβαιώσου ότι τα email σου φαίνονται καθαρά ως προς τη δομή τους
Αυτό μπορεί να σου ακούγεται προφανές, αλλά πολλοί άνθρωποι στέλνουν email που μοιάζουν με ερασιτεχνικούς ιστότοπους παλαιότερης δεκαετίας. Αν κάποιος ανοίξει το email σου λόγω ενδιαφέροντος θέματος (subject) τότε θέλεις να κρατήσεις το ενδιαφέρον του κατά την ανάγνωση.
Αυτό θα το πετύχεις, γράφοντας μικρές παραγράφους και διασφαλίζοντας ότι οι λέξεις-κλειδιά και φράσεις σχετίζονται με τους αναγνώστες. Επίσης, μπορείς να χρησιμοποιήσεις bullets που θα βοηθήσουν το κοινό σου να παραβλέπει το περιεχόμενο και να εστιάζει στα σημαντικά σημεία.
Οι εικόνες επιπλέον θα πρέπει να χρησιμοποιούνται με φειδώ και πρέπει να αντικατοπτρίζουν το περιεχόμενο σου και όχι να το αντικαθιστούν.
#6 Συμπερίλαβε συνδέσμους και call to action για πετυχημένο email marketing
Ο στόχος των περισσότερων καμπανιών email marketing είναι να αυξήσουν την επισκεψιμότητα σε έναν ιστότοπο και μερικές φορές σε μια συγκεκριμένη σελίδα προορισμού. Κανένα κλικ σημαίνει κανένας πελάτης.
Προσπάθησε πάντα τα email σου να περιλαμβάνουν οπτικά εντυπωσιακά κουμπιά με κείμενο που δίνουν στους αναγνώστες περισσότερες από μία ευκαιρίες αλληλεπίδρασης. Οι call to action ενέργειες πρέπει να γράφονται με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε να παρακινούν το κοινό σου να δράσει. Όσο πιο συναρπαστική είναι η δράση που περιγράφεις, τόσο πιο δελεαστική θα είναι για το κοινό σου.
#7 Κάνε εύκολη την απεγγραφή των συνδρομητών σου
Θα πρέπει να δίνεις την δυνατότητα στους πελάτες σου να απεγγραφούν από συνδρομητές. Αν ένας χρήστης θέλει να αφαιρέσει τον εαυτό του από τη λίστα συνδρομητών σου και δεν το κάνει εύκολα, θα επισημάνει τα email σου ως ανεπιθύμητα και αυτό θα σου δημιουργήσει προβλήματα στο μέλλον.
#8 Κάνε τα email φιλικά προς κινητές συσκευές για σωστό email marketing
Ποιο είναι το πρώτο πράγμα που κάνεις όταν ξυπνάς το πρωί; Οι περισσότεροι άνθρωποι πιάνουν το κινητό τους τηλέφωνο. Επομένως, αν τα email σου δεν είναι βελτιστοποιημένα για προβολή σε smartphone ή tablet τότε θα χάσεις έναν τεράστιο αριθμό κλικ.
#9 Κάνε πολλές δοκιμές για να έχεις καλύτερο αποτέλεσμα email marketing
Ποτέ μην στέλνεις τίποτα χωρίς να βεβαιωθείς ότι λειτουργεί σωστά. Έλεγξε ξανά ότι τα μηνύματα σου φαίνονται όπως θέλεις, στέλνοντάς τα σε λογαριασμούς εργαζομένων. Επίσης έλεγξε πως φαίνονται σε όλους τους πιθανούς λογαριασμούς email, όπως για παράδειγμα στο Outlook.com, το Gmail και το Yahoo και σε μια ποικιλία κινητών συσκευών πριν κάνεις την οριστική αποστολή.
Βεβαιώσου ότι όλοι οι σύνδεσμοι λειτουργούν. Θα ήταν μεγάλο λάθος να στείλεις email μαζικά χωρίς να ελέγξεις εις διπλούν το περιεχόμενο σου.
Πέρα από τη δοκιμή περιεχομένου σε διαφορετικές πλατφόρμες, θα πρέπει επίσης να πειραματιστείς με διαφορετικές θεματικές ενότητες, call to action ενέργειες και με τη δομή του κειμένου για να δεις τι είναι πιο ελκυστικό για το κοινό σου.
Επίσης προσπάθησε να στείλεις τα email σου διαφορετικές μέρες της εβδομάδας και ώρες της ημέρας για να διαπιστώσεις πότε έχεις μεγαλύτερο ποσοστό ανταπόκρισης.
Θες να υιοθετήσεις επιτυχημένη στρατηγική email marketing και δεν ξέρεις πως; Είμαστε εδώ για να σε βοηθήσουμε να το πετύχεις!
#10 Παρακολούθησε τα στατιστικά σου
Κάποια αποτελέσματα μπορεί να μην έχουν καμία σχέση με τις πλατφόρμες και το περιεχόμενο.
Παρακολούθησε προσεκτικά τα δεδομένα σου, όπως πόσες διευθύνσεις email ήταν μη παραδοτέες, τι ώρα της ημέρας οι άνθρωποι άνοιξαν το μήνυμα σου και πως συμπεριφέρονται οι χρήστες μόλις επισκεφθούν τον ιστότοπο σου. Αυτές οι μικρές λεπτομέρειες θα σου πουν πολλά για την απόδοση του email σου.