Υπάρχουν κάποια λάθη SEO που κάνουν το site σου να μην βγαίνει στην πρώτη σελίδα της Google…
Ένα από τα πιο απογοητευτικά πράγματα για κάθε επιχειρηματία που έχει δημιουργήσει ένα νέο site είναι όταν έχει δώσει εβδομάδες και μήνες δουλειάς για να το ετοιμάσει, και παρ’ όλα αυτά το βλέπει να έχει χαμηλές επιδόσεις στις μηχανές αναζήτησης.
Ο λόγος που δημιούργησες το site είναι για να φτάσει στο target group που επιθυμείς και να έχεις ανάλογες πωλήσεις. Όμως, παρά τις καλύτερες των προθέσεών σου, κάποια συχνά λάθη SEO που κάνεις άθελά σου κάνουν όλο αυτό τον κόπο και την προσπάθεια να μην αποδίδουν.
Μερικές φορές ακόμα και τα πιο απλά λάθη SEO μπορούν να έχουν υψηλό κόστος στην επισκεψιμότητα του site. Και κάνουν και το καλύτερο marketing plan να πάει στο βρόντο. Για αυτό σήμερα θα σου εξηγήσουμε τα πιο βασικά από αυτά και τρόπους να τα διορθώσεις εγκαίρως προκειμένου να αρχίσεις να έχεις πωλήσεις.
Λάθη SEO που πρέπει οπωσδήποτε να αποφύγεις
#1 Χρησιμοποιείς με λάθος τρόπο τα keywords (λέξεις κλειδιά)
Ένα από τα πιο συνηθισμένα λάθη SEO που βλέπουμε είναι να επιλέγεις ή να χρησιμοποιείς λάθος λέξεις κλειδιά (keywords) μέσα στο περιεχόμενο. Σε αρκετές περιπτώσεις, το περιεχόμενο δεν συνδέεται ευθέως με τις λέξεις κλειδιά που έχεις επιλέξει.
Όμως ο αλγόριθμος των μηχανών αναζήτησης ερευνά δυναμικά τη σελίδα για να δει το περιεχόμενό της και που πραγματικά επικεντρώνεται αυτό (ανεξαρτήτως της λέξης κλειδιού που έχεις διαλέξει εσύ). Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει υψηλή πιθανότητα η σελίδα τελικά να πάρει χαμηλή βαθμολογία από τις μηχανές αναζήτησης.
Οπότε όσο πιο νωρίς εισάγεις στο περιεχόμενο τη λέξη κλειδί και τις έννοιές της, τόσο μεγαλύτερη η πιθανότητα να βγει πιο ψηλά στη Google. Και εφόσον μπορεί να γίνει με φυσικό τρόπο (και όχι βεβιασμένα) είναι γενικά καλή ιδέα να το χρησιμοποιήσεις στην πρώτη παράγραφο της σελίδας.
Φυσικά υπάρχουν και άλλες αλλαγές που πρέπει να κάνεις για να ενθαρρύνεις τις μηχανές αναζήτησης να εμφανίσουν ψηλότερα το site. Από την άλλη ωστόσο μην το παρακάνεις υπερ-χρησιμοποιώντας την λέξη κλειδί άσκοπα (τακτική γνωστή με τον όρο keyword stuffing) που και αυτή τιμωρείται από την Google.
#2 Το site δεν είναι απόλυτα συμβατό και φιλικό προς κινητά
Ήδη από το 2018 η Google έχει ανακοινώσει ότι για όλα τα site θα βαθμολογεί και θα λαμβάνει υπόψη κυρίως τις εκδόσεις τους για κινητά, καθώς πια όλο και περισσότερος κόσμος μπαίνει στο internet με την ευκολία του προσωπικού του smartphone.
Έτσι είναι σαφές ότι όποια site δεν είναι απολύτως συμβατά (και όχι απλά λειτουργικά) με κινητά δεν εμφανίζονται ψηλά στις μηχανές αναζήτησης. Μπορείς να ελέγξεις και μόνος σου πόσο συμβατό είναι το site σου κάνοντας ένα πρώτο γρήγορο check μέσα από το Google mobile-friendly test. Φυσικά για μια πιο εμπεριστατωμένη άποψη, η ομάδα Web Development της Digital3 είναι εδώ για τσεκάρει και τεχνικά το site σου.
Άλλωστε είμαστε η μόνη ομάδα Web που σχεδιάζουμε τα site mobile first, δίνουμε δηλαδή προτεραιότητα στην έκδοση του site για κινητά. Καθώς γνωρίζουμε ότι πια το 80% των επισκέψεων κάθε site έρχεται από κινητές συσκευές και μόλις το 20% από υπολογιστές (desktop).
Αυτός είναι και ο λόγος που η Google αποφασίζει το πόσο ψηλά θα εμφανίσει κάθε site, βαθμολογώντας το πώς λειτουργεί το καθένα στα κινητά και πόσο γρήγορο είναι σε αυτά (tip: επειδή τα κινητά έχουν μικρότερη επεξεργαστική ισχύ από τους υπολογιστές τα site πρέπει να είναι πιο «ελαφριά» σε αυτά).
Οπότε είναι πολύ σημαντικό το site σου να είναι βελτιστοποιημένο για κινητά και γρήγορο σε αυτά. Δυστυχώς πολλοί μένουν στο πως λειτουργεί το site τους σε υπολογιστές και αυτό αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά λάθη SEO καθώς έτσι χάνεις θέσεις στη Google.
#3 Το site δεν ακολουθεί τις προδιαγραφές της Google
Αυτό αποτελεί ως ένα βαθμό συνέχεια του παραπάνω, αλλά θέλω να σταθώ περισσότερο καθώς είναι κάτι που παραβλέπεται.
Δυστυχώς πολλοί όταν φτιάχνουν το site τους, παρασυρμένοι από τον γραφίστα τους, δίνουν έμφαση μόνο στο αισθητικό κομμάτι, δηλαδή στο πως δείχνει το site στο ανθρώπινο μάτι. Και είναι όντως σωστό αυτό.
Όμως ξεχνούν να λάβουν υπόψη ότι πρέπει να φροντίσουν και πως δείχνει το site στο μάτι της Google (δηλαδή στα bots της).
Αυτό σημαίνει ότι το site πρέπει να πληροί συγκεκριμένες προδιαγραφές στο τεχνικό κομμάτι του για να μπορεί η Google να πλοηγηθεί σε αυτό και να το βαθμολογήσει υψηλά.
Θέματα όπως η δομή, η ταχύτητα, ο καλογραμμένος κώδικας, η ταξινόμηση, παίζουν μεγάλο ρόλο και πρέπει να πληρούν συγκεκριμένες προδιαγραφές. Δυστυχώς όμως συχνά βλέπουμε πραγματικά πολύ όμορφα sites, τα οποία από πλευράς κριτηρίων της Google είναι πολύ άσχημα και δεν βαθμολογούνται υψηλά από αυτήν. Έτσι μένει ο επιχειρηματίας με ένα πολύ όμορφο site που το χαίρεται και καμαρώνει μόνο ο ίδιος.
Θέλεις το site σου να εμφανίζεται στην πρώτη σελίδα της Google; Η ομάδα μας είναι εδώ για να σε βοηθήσει!
#4 Το περιεχόμενο δεν είναι καλό
Είναι προφανές ότι οι χρήστες ψάχνουν online για πληροφοριακό και ποιοτικό περιεχόμενο που ταιριάζει με τις αναζητήσεις τους. Αλλά και πάλι, τακτικά πετυχαίνουμε site που περιλαμβάνουν κακογραμμένο ή φτηνό περιεχόμενο.
Τέτοιους είδους περιεχόμενο ή άρθρα blog δεν βοηθούν την ταξινόμηση στις μηχανές αναζήτησης, γιατί κάτι που αξιολογούν είναι και το πόσο «καλύπτεται» ο επισκέπτης από αυτό που διαβάζει ή αν εγκαταλείπει το site για να πάει σε κάποιο άλλο αποτέλεσμα που τον βοηθάει περισσότερο.
Άρα χρειάζεσαι άρθρα που είναι καλογραμμένα με σωστές προτάσεις, χωρίς λάθη γραμματικής και με ικανή έκταση. Και φυσικά αυτά πρέπει να ανταποκρίνονται στον τίτλο που έχεις δώσει. Γιατί καθώς η Google θέλει να εξυπηρετεί το κοινό της, αν διαπιστώσει ότι το περιεχόμενο δεν καλύπτει τους χρήστες και τα ερωτήματά τους, δεν πρόκειται να το ιεραρχεί ψηλά…
Αν θες να μάθεις περισσότερα για τα θέματα περιεχόμενου και πώς να είναι ελκυστικά για τους χρήστες, δες και αυτό το άρθρο μας.
#5 Στοχεύεις πολύ γενικά keywords
Στο πιο συχνό σενάριο που βλέπουμε, το πρώτο πράγμα που κάνει ο καθένας στο site του είναι να σκεφτεί ποιες είναι οι σχετικές λέξεις κλειδιά (keywords). Και το λάθος SEO είναι ότι δίνει έμφαση μόνο στα πιο γνωστά και διαδεδομένο keywords καθώς νιώθει ότι αυτά αφορούν τον περισσότερο κόσμο και μπορούν να του φέρουν κίνηση.
Αν όμως το site σου είναι σχετικά καινούριο (γιατί αν είναι παλιό με υψηλό βαθμό αξιοπιστίας από την Google αλλάζει το πράγμα), αυτό σημαίνει ότι θα υπάρχει πολύς (και πιο ισχυρός) ανταγωνισμός για αυτές τις λέξεις κλειδιά.
Καθώς τα keywords με πολλές αναζητήσεις (για παράδειγμα σκέψου τη λέξη κλειδί «παπούτσια») είναι εξαιρετικά ανταγωνιστικά και δημοφιλή, θα είναι δύσκολο να βγεις εξαρχής ψηλά σε αυτά.
Ευτυχώς όμως θα υπάρχουν και δευτερεύοντες όροι που είναι πιο εύκολο για ένα νέο site να εμφανιστεί ψηλά. Σε περίπτωση που δεν γνωρίζεις ποιες είναι οι σωστές λέξεις κλειδιά που πρέπει να στοχεύσεις, είμαστε εδώ για να σε βοηθήσουμε.
Το καλό είναι ότι «κερδίζοντας» αυτές τις δευτερεύουσες λέξεις κλειδιά, αρχίζεις να χτίζεις την αξιοπιστία σου στη Google (SEO value), με αποτέλεσμα να κερδίζεις και στα ανταγωνιστικά keywords.
#6 Δεν αξιοποιείς τα Meta Description & Title/ Image Tags
Κάποιος μπορεί να σκεφτεί ότι απλά προσθέτοντας μια λέξη κλειδί με επιτυχία έχει βελτιστοποιήσει τη σελίδα του.
Αλλά στοιχεία του SEO όπως το meta description και τα title tags δεν πρέπει να παραλείπονται. Διαφορετικά χάνεις μια πολύ καλή ευκαιρία για να βγει ψηλά το site σου. Βλέπεις, οι μηχανές αναζήτησης τα συνυπολογίζουν στη βαθμολόγηση που κάνουν.
Πολλοί όμως τείνουν να τα παραλείπουν ως αχρείαστα, σαμποτάροντας οι ίδιοι τον εαυτό τους. Μπορεί να νομίζεις ότι το να δημιουργήσεις περιεχόμενο είναι αρκετό αλλά χωρίς τα σωστά tags, χάνεις πόντους.
#7 Δεν χρησιμοποιείς σωστά τα Headings
Τα Headings (Κεφαλίδες, επί το ελληνικότερο) που χρησιμοποιείς στο περιεχόμενο πρέπει πάντα να δείχνουν το περιεχόμενο κάθε παραγράφου ή υποκεφαλαίου. Αν χρησιμοποιείς πολύ γενικά headings δυσκολεύεις τις μηχανές αναζήτησης από το να καταλάβουν τι αφορά το περιεχόμενο.
Οπότε τα headings σου από τη μια δεν πρέπει να είναι μονολεκτικά, ώστε να αποδίδουν το περιεχόμενο, από την άλλη δεν πρέπει αν είναι πολύ μεγάλα.
Πλέουν αυτού, προσοχή με το H1 heading. Αυτό είναι πολύ σημαντικό για την Google ώστε να κατανοήσει τι αφορά το περιεχόμενο συνολικά. Και είναι συχνά τα λάθη SEO που αφορούν σελίδες που ο δημιουργός έχει συμπεριλάβει περισσότερα από ένα H1 heading στην ίδια σελίδα. Με αποτέλεσμα η Google να μην μπορεί εύκολα να αποφανθεί ποιο από όλα ισχύει και είναι το πιο αντιπροσωπευτικό.
Τέλος, ένα άλλο πρόβλημα βρίσκεται στο να χρησιμοποιείς πολύ λίγα headings μέσα στη σελίδα, οπότε δεν δίνεις μια σαφή εικόνα της δομής στις μηχανές αναζήτησης (αλλά και στον επισκέπτη…)
Αυτά είναι τα πιο σημαντικά λάθη SEO που κάνουν άθελά τους οι περισσότεροι. Κι αν θέλουμε να βγαίνουμε πρώτοι στην Google πρέπει να τα διορθώνουμε έγκαιρα.
Διόρθωσε τα λάθη SEO για να βγαίνει το site σου πρώτο
Οπότε αν κάνεις ακόμα αυτά τα λάθη SEO, είναι καιρός να αναλάβεις δράση, προτού η πορεία γίνει μη αναστρέψιμη. Προκειμένου να επιτύχεις υψηλή επισκεψιμότητα δεν υπάρχει άλλη λύση από την εφαρμογή των τεχνικών Search Engine Optimization.
Όπως είπαμε η βελτιστοποίηση του Site περνάει τόσο μέσα από το περιεχόμενο, όσο και από το τεχνικό κομμάτι. Αν δεν έχεις τον χρόνο να ασχοληθείς με όλα, η ομάδα μας μπορεί να βοηθήσει και στα δύο. Προκειμένου να έχεις ένα site που βγαίνει πρώτο στη Google και φέρνει πωλήσεις!