Πώς να Βελτιώσεις το Conversion Rate του site σου

Το να βελτιώσεις το Conversion Rate δεν είναι κάτι απλό. Στο ψηφιακό μάρκετινγκ, το conversion rate (ποσοστό μετατροπών) είναι το ποσοστό των ατόμων που επισκέπτονται τον ιστότοπό σου και κάνουν μια επιθυμητή ενέργεια, όπως αγορά ενός προϊόντος ή  εγγραφή σε μια υπηρεσία που του προσφέρεις.

Το ιδανικό θα ήταν να έχεις 100% conversion rate, αλλά αυτό είναι απίθανο. Στη πραγματικότητα το μέσο conversion rate σε όλους τους κλάδους είναι μόλις 2%.

Τα καλά νέα είναι ότι υπάρχουν πολλοί τρόποι με τους οποίους μπορείς να αυξήσεις το conversion rate. Παρακάτω θα εξετάσουμε 10 αποτελεσματικές τεχνικές που μπορούν να βελτιώσουν το conversion rate της ιστοσελίδας σου.

#1 Αύξησε τη ταχύτητα της σελίδας σου για να βελτιώσεις το conversion rate

Στις μέρες μας οι διαδικτυακοί πελάτες και αγοραστές έχουν υψηλές προσδοκίες και απαιτήσεις. Συγκεκριμένα, περιμένουν η ιστοσελίδα που τους ενδιαφέρει να φορτώνει γρήγορα. Ακόμη και μια καθυστέρηση μερικών δευτερολέπτων μπορεί να κάνει τους δυνητικούς πελάτες, να πατήσουν στο κουμπί «επιστροφή» και να απευθυνθούν σε κάποιο ανταγωνιστή της επιχείρησης σου.

Το 40% των ανθρώπων εγκαταλείπει μια ιστοσελίδα αν παίρνει παραπάνω από 3 δευτερόλεπτα για να φορτώσει. Ακόμη αν θέλεις να αποκτήσεις περισσότερες μετατροπές, πρέπει να διατηρήσεις τους επισκέπτες του ιστότοπου στη σελίδα σου μέχρι να φορτώσει. Έτσι, η επιτάχυνση του χρόνου φόρτωσης του ιστότοπου σου είναι ένας απλός τρόπος για να βελτιώσεις το conversion rate σου. Φυσικά αυτό είναι κάτι στο οποίο μπορούμε να σε βοηθήσουμε.

#2 Βελτιστοποίησε για κινητά τηλέφωνα

Ήξερες ότι το 50% των διαδικτυακών αγορών γίνονται μέσω κινητής συσκευής; Αν θέλεις να κερδίσεις αυτό το μεγάλο ποσοστό πελατών πρέπει να διασφαλίσεις ότι ο ιστότοπος σου αποδίδει σωστά στα κινητά τηλέφωνα.

Θα πρέπει επίσης να ελέγξεις προσεκτικά τα βήματα που περιλαμβάνονται στη διαδικασία ολοκλήρωσης αγοράς για κινητά. Κάνε το check out όσο το δυνατόν πιο απλό, επιτρέποντας στους επισκέπτες να πληρώνουν με Paypal, GooglePay ή ApplePay. Όσο λιγότερες φόρμες πρέπει να συμπληρώσει ο πελάτης, τόσο πιο πιθανό είναι να ολοκληρώσει την αγορά του.

#3 Γράψε έναν δελεαστικό τίτλο

Περίπου το 80% των επισκεπτών της ιστοσελίδας θα διαβάσει τον τίτλο της ιστοσελίδας σου, αλλά μόνο το 20% θα διαβάσει οτιδήποτε άλλο. Επομένως, η σωστή διατύπωση του τίτλου είναι απαραίτητη για το conversion rate σου.

Ο τίτλος πρέπει να εκφράζει σαφώς την αξία που προσφέρεις στον πελάτη. Κάθε λέξη του τίτλου έχει σημασία, οπότε δοκίμασε μερικές διαφορετικές εκδοχές του για να δεις ποια αποδίδει καλύτερα. Είναι εκπληκτικό πώς η τροποποίηση μερικών λέξεων στον τίτλο της ιστοσελίδας σου, μπορεί να κάνει τεράστια διαφορά στο conversion rate.

#4 Συμπεριέλαβε ένα CTA που εμπνέει δράση για να βελτιώσεις το conversion rate

Όσον αφορά τη βελτιστοποίηση του conversion rate η παρότρυνση για δράση (Call To Action) της ιστοσελίδας σου είναι ένα άλλο σημαντικό στοιχείο. Σίγουρα αναρωτιέσαι πως θα γράψεις ένα CTA που θα αυξήσει τις μετατροπές στην ιστοσελίδα σου.

Ο σκοπός ενός αποτελεσματικού CTA είναι να εμπνέει δράση, οπότε χρησιμοποίησε γλώσσα προσανατολισμένη στη δράση και να παρακινεί τον επισκέπτη να κάνει κάτι. Για να τον παρακινήσεις, θα πρέπει να του εξηγείς πώς θα τον ωφελήσει η προσφορά σου, είτε πρόκειται για προϊόν ή υπηρεσία, είτε για περιεχόμενο με δυνατότητα λήψης είτε για δωρεάν δοκιμή.

Επίσης θα πρέπει να είναι εύκολα προσβάσιμο. Αν οι επισκέπτες της ιστοσελίδας σου δεν μπορούν να βρουν το CTA σου, δεν θα μπορούν να κάνουν κλικ σε αυτό. Τοποθέτησε το σε ένα σημείο στην ιστοσελίδα σου που να τραβάει το βλέμμα, χρησιμοποιώντας έντονα χρώματα.

#5 Αφαίρεσε τους περισπασμούς από την ιστοσελίδα

Φαντάσου ότι ψωνίζεις σε ένα όμορφα σχεδιασμένο κατάστημα. Κάθε αντικείμενο παρουσιάζεται εξαιρετικά σε τέλειο φωτισμό. Ο πωλητής είναι έτοιμος να απαντήσει σε όλες τις ερωτήσεις σου.

Τώρα σκέψου να ψωνίζεις σε ένα ακατάστατο κατάστημα όπου όλα τα αντικείμενα είναι διάσπαρτα τυχαία. Πρέπει να ψάξεις για να βρεις κάθε προϊόν και ο υπάλληλος πωλήσεων δεν είναι παρών σε περίπτωση που τον χρειαστείς.

Πιθανότατα θα φύγεις από αυτό το κατάστημα χωρίς να πραγματοποιήσεις κάποια αγορά απλώς και μόνο επειδή η εμπειρία των αγορών ενέχει μεγάλη ταλαιπωρία. Η πράξη λοιπόν δείχνει ότι η αγορά ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας είναι ευκολότερη όταν υπάρχουν λιγότεροι περισπασμοί.

Μην κάνεις τους επισκέπτες του ιστότοπου σου να ψάξουν να βρουν τις πληροφορίες που χρειάζονται για να προβούν σε μια μετατροπή.

https://www.agenciaeplus.com.br/wp-content/uploads/2019/07/eplusranking7.jpg

#6 Απλοποίησε τις φόρμες για να βελτιώσεις το conversion rate σου

Σίγουρα σου έχει συμβεί να πας να συμπληρώσεις μια φόρμα σε μια ιστοσελίδα και να τα παρατήσεις στα μισά επειδή ήταν πολύ μεγάλη. Αν μια φόρμα ζητάει πολλές πληροφορίες, πολλοί άνθρωποι δεν τη συμπληρώνουν διότι την αντιλαμβάνονται ως πολύ επεμβατική ή κουραστική.

Η κατάργηση περιττών πεδίων στη φόρμα είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος, για να αυξήσεις το conversion rate συμπλήρωση της φόρμας.

#7 Κάνε έρευνα πελατών

Μπορείς να δεις τι κάνουν οι επισκέπτες στον ιστότοπο σου αλλά δεν μπορείς να ξέρεις το «γιατί» για κάθε τους συμπεριφορά.

Ανακάλυψε τα κίνητρα πίσω από τη συμπεριφορά των επισκεπτών σου κάνοντας απλά μια σύντομη έρευνα με τους ακόλουθους τύπους ερωτήσεων:

  • Γιατί επισκέφτηκαν τον ιστότοπό σου;
  • Βρήκαν αυτό που έψαχναν;
  • Τους άρεσε ο σχεδιασμός της ιστοσελίδας σου;
  • Είχαν κάποιες δυσκολίες στην πλοήγηση στον ιστότοπο;
  • Ενδιαφέρθηκαν για την προσφορά σου;
  • Αν δεν προεβήκαν σε κάποια μετατροπή, τι τους σταμάτησε;

Με βάση αυτά τα σχόλια, μπορείς να βελτιώσεις ανάλογα την εμπειρία του χρήστη στον ιστότοπο σου.

#8 Δημιούργησε εμπιστοσύνη στο κοινό-στόχο σου για να βελτιώσεις το conversion rate

Είναι πολύ πιο εύκολο να κάνει μια μετατροπή (conversion) ένας χρήστης του Διαδικτύου στον ιστότοπό σου εάν του εμπνέεις εμπιστοσύνη. Κανείς δεν θέλει να μοιραστεί τις προσωπικές του πληροφορίες και τα στοιχεία της πιστωτικής του κάρτας σε έναν περίεργο ιστότοπο που δεν εμπνέει αξιοπιστία και ασφάλεια.

Μπορείς να ενισχύσεις άμεσα την αξιοπιστία σου με τη βοήθεια των κριτικών προηγούμενων πελατών. Πάνω από το 90% των καταναλωτών διστάζουν να κάνουν μια αγορά χωρίς να διαβάσουν πρώτα κριτικές και σχόλια προηγούμενων πελατών.

Επίσης η παροχή εγγύησης επιστροφής χρημάτων είναι ένας άλλος αποτελεσματικός τρόπος για να δημιουργήσεις την εμπιστοσύνη στους επισκέπτες του ιστότοπου. Εάν γνωρίζουν ότι μπορούν να πάρουν τα χρήματα τους πίσω σε περίπτωση που κάτι δεν τους αρέσει, θα είναι πολύ πιο πρόθυμοι να προβούν σε μια αγορά, καθώς υπάρχει πολύ λιγότερος κίνδυνος.

#9 Πρόσθεσε ζωντανό chat στην ιστοσελίδα σου

Ακόμα κι αν οι δυνητικοί πελάτες εμπιστεύονται την εταιρεία σου, ενδέχεται να έχουν ορισμένες συγκεκριμένες ερωτήσεις σχετικά με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που προσφέρεις. Εάν αυτές οι ερωτήσεις μείνουν αναπάντητες, θα είναι λιγότερο πιθανό να κάνουν το conversion.

Ευτυχώς, μια ζωντανή συνομιλία μπορεί να απαντήσει στις ερωτήσεις τους αμέσως. Τα ζωντανά chat ερμηνεύουν ερωτήσεις κειμένου και δημιουργούν αυτοματοποιημένες απαντήσεις που μιμούνται ένα πραγματικό πρόσωπο. Μόλις οι επισκέπτες του ιστότοπου σου λάβουν τις απαντήσεις στα ερωτήματα τους, θα νιώσουν πιο άνετα να προχωρήσουν σε κάποια αγορά.

Δεν ξέρεις με ποιον τρόπο θα αυξήσεις το conversion rate σου; Είμαστε εδώ για να σε βοηθήσουμε!

#10 Χρησιμοποίησε A/B Testing

Είναι υπέροχο, αν χρησιμοποιείς ήδη κάποια από τις τεχνικές που έχουμε παραθέσει ως τώρα! Σύντομα θα δεις μια αύξηση στις μετατροπές σου. Ωστόσο, η βελτιστοποίηση του conversion rate σε βοηθά να παρακολουθείς την πρόοδό σου και να κάνεις προσαρμογές σύμφωνα με τα δεδομένα.

Εδώ έρχεται το A/B Testing. Με το  A/B Testing μπορείς να δημιουργήσεις δυο εκδοχές της ιστοσελίδας σου. Την ιστοσελίδα A και την ιστοσελίδα B. Αυτές οι ιστοσελίδες θα πρέπει να διαφέρουν ελαφρώς.

Μόλις δημιουργηθούν αυτές οι δύο σελίδες, εμφάνισε την ιστοσελίδα Α στους μισούς επισκέπτες της ιστοσελίδας σου και την ιστοσελίδα Β στους άλλους μισούς. Αφού περάσει λίγος χρόνος, δες ποια σελίδα λαμβάνει υψηλότερο conversion rate.

Στη συνέχεια, μπορείς να χρησιμοποιήσεις τη σελίδα με την καλύτερη απόδοση ως την επίσημη ιστοσελίδα σου. Χρησιμοποιώντας αυτές τις 10 τακτικές, θα δεις αύξηση του συνολικού conversion rate σου σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Για οποιαδήποτε βοήθεια, η ομάδα μας είναι εδώ για να σε στηρίξει.


Σχετικά Άρθρα

Email Marketing: Τι μπορώ να πετύχω με αυτό;
Αρνητικές Κριτικές στα Social Media: Πώς να τις Διαχειριστείς
Πώς να διαφημίσεις το eShop σου και να έχεις Πωλήσεις

ξεκινα τωρα

Φέρε την Επιχείρηση σου στην Ψηφιακή Εποχή