Διαφήμιση στα Social Media: 3 βασικά Λάθη που σου τρώνε χρήματα

Πόσο δύσκολη μπορεί να είναι η διαφήμιση στα social media;

Όχι πολύ, όμως με το πέρασμα των ετών έχει γίνει αρκετά περίπλοκη καθώς προστίθενται συνέχεια νέες επιλογές και παράμετροι.

Πάντως το να κάνεις απλά κάποιες δημοσιεύσεις στο προφίλ σου δεν αρκεί. Δεν μπορείς να έχεις την εξειδικευμένη στόχευση που προσφέρουν οι διαφημιστικές καμπάνιες μέσα από το προφίλ σου. Μέσα από αυτό απευθύνεσαι σε ένα μικρό μέρος των ανθρώπων που σε ακολουθούν.

Επίσης δεν είναι όλες οι πλατφόρμες ίδιες, ούτε πρέπει να χρησιμοποιούνται για τον ίδιο σκοπό. Ναι, το TikTok είναι στα πάνω του εδώ και μήνες, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι το brand σου ανήκει εκεί. Αν τα δημογραφικά στοιχεία της πλατφόρμας δεν ταιριάζουν με τον στόχο της εταιρείας σου, τότε δεν έχεις λόγο να δαπανάς χρήματα σε αυτήν.

Πρέπει λοιπόν να απευθύνεσαι στο κοινό σου μέσα από την κατάλληλη πλατφόρμα και με τρόπο που είναι σχετικός με την πλατφόρμα. Η διαφήμισή σου χρειάζεται να δείχνει εγγενής με την πλατφόρμα που επέλεξες και όχι ξέχωρη.

Διαφήμιση στα Social Media: Αξίζει;

Ωστόσο το ότι τα μυστικά για καλή διαφήμιση στα social media είναι πολύπλοκα δεν αναιρεί την αξία της.

Σχεδόν πια όλος ο πληθυσμός της Ελλάδας υπάρχει, παρακολουθεί και ζει μέσα από αυτά, άρα οποιοδήποτε κοινό και να θες να στοχεύσεις είναι σίγουρα εκεί.

Επιπλέον μπορείς να έχεις ακριβή στόχευση σε χαμηλή τιμή, αντί να χτυπάς στην «τύχη» με διαφημίσεις παλιού τύπου (τηλεόραση, ραδιόφωνο, έντυπα κλπ). Αντίθετα, επικοινωνείς απευθείας με το κοινό που σε ενδιαφέρει, δένεσαι μαζί του και μπαίνεις στη ζωή του.

Με άλλα λόγια αξίζει και με το παραπάνω η διαφήμιση στα social media. Μάλιστα, πια είναι απολύτως απαραίτητη. Το σημαντικό είναι απλά να αποφύγεις κλασικά λάθη, να δουλέψεις έξυπνα και δημιουργικά ώστε με το μικρότερο κόστος να έχεις το καλύτερο αποτέλεσμα.

Να λοιπόν τα λάθη που χρειάζεται να αποφύγεις:

#1 Δεν έχεις ξεκάθαρο στόχο στη διαφήμιση στα social media

Υπάρχουν τόσες πολλές επιλογές και παράμετροι στα social media που είναι εύκολο να αφήσεις να σε καταπνίξουν. Στο κάτω κάτω είναι τόσα πολλά τα διαθέσιμα δεδομένα. Όμως που πρέπει να εστιάσεις; Τι μετράει περισσότερο;

Αυτός είναι και ο λόγος που πρέπει να αποφασίσεις επακριβώς τι θέλεις να επιτύχεις με κάθε μέσο από τη διαφήμιση στα social media.

Κάθε διαφήμιση και κάθε καμπάνια πρέπει να έχει ένα συγκεκριμένο σκοπό βάσει του οποίου δημιουργείται, και που θα επιτρέπει στην ομάδα σου να μετράει την απόδοση.

Ας πούμε ότι για παράδειγμα θέλεις να ενισχύσεις το brand σου. Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να βελτιστοποιήσεις τη διαφήμιση στα social media ώστε να επιτύχεις συγκεκριμένη έκταση του κοινού και συχνότητα.

Αν αντίθετα, επιθυμείς να συγκεντρώσεις ενδιαφερόμενους πελάτες (leads) για τους πωλητές σου, τότε χρειάζεται να αλλάξεις προτεραιότητες και να αναλύσεις το κόστος ανά ενδιαφερόμενο ή το κόστος ανά ενέργεια.

Όταν στήνεις την διαφήμιση στα Social Media, χρειάζεται να ορίζεις εκ των προτέρων τους δείκτες αξιολόγησης που θα παρακολουθήσεις ώστε να μπορείς να δώσεις προτεραιότητα και να βελτιστοποιείς βάσει αυτών.

Έτσι δεν θα παγιδευτείς σε έναν κύκλο μελέτης άχρηστων δεδομένων και αποτελεσμάτων που όμως δεν έχουν σχέση με το ζητούμενο σου.

Διαφήμιση στα Social Media: 3 βασικά Λάθη που σου τρώνε χρήματα

#2 Δεν αξιοποιείς τα δεδομένα για feedback

Ένα σημαντικό όφελος με κάθε διαφήμιση στα social media είναι ότι μπορείς να συγκεντρώσεις απίστευτα πολλά δεδομένα. Στην πράξη όμως, οι περισσότεροι διαφημιζόμενοι δεν τα αξιοποιούν στο έπακρο.

Πια υπάρχουν τρόποι να ανιχνεύεις κάθε κίνηση που κάνει ο χρήστης στο site σου που έχει ακολουθήσει κάποια διαφήμιση. Τα λεγόμενα tracking pixels εξυπηρετούν αυτό τον σκοπό. Συνδέουν τη διαφήμιση με το site και σε βοηθούν να βελτιστοποιήσεις την προσπάθεια και την απόδοση που θα έχεις. Αυτό συμβαίνει γιατί σου δείχνουν το τι γίνεται αφού κάποιος κάνει κλικ στη διαφήμιση, με μία προς μία κίνηση.

Ως αποτέλεσμα αυτού, τα pixels σού επιτρέπουν να βρίσκεις νέες προοπτικές και να χτίζεις πάνω στις παλιότερες επιτυχίες, ώστε να αξιοποιείς κάθε ευρώ που δίνεις για διαφήμιση στα social media και να μην πηγαίνει τίποτα χαμένο.

Το κλειδί στο να έχεις μια επιτυχημένη στρατηγική είναι να κατανοήσεις ποια κλικ στο site σου έχουν την μεγαλύτερη αξία, ώστε με την διάταξη της σελίδας, τα κείμενα και τα κουμπιά να κατευθύνεις τον χρήστη σε αυτή την επιθυμητή ενέργεια.

Αν για παράδειγμα, έχεις κάποιο ηλεκτρονικό κατάστημα και επιθυμείς να ωθήσεις τον επισκέπτη στην αγορά προϊόντων, είναι σημαντικό να χρησιμοποιήσεις pixel στο κουμπί προσθήκης προϊόντος στο καλάθι, να μετρήσεις το ποσοστό επιτυχίας και να κάνεις την προσπάθεια να επαναφέρεις όσους επισκέπτες ήταν κοντά στο να αγοράσουν, αλλά τελικά δεν το έκαναν.

Δεν χρειάζεται να τα κάνεις όλα μόνος σου. Είμαστε εδώ για να βοηθήσουμε υπεύθυνα.

#3 Ξεχνάς ότι το δημιουργικό παίζει τον κύριο ρόλο

Λόγω της τρέχουσας οικονομικής δυσχέρειας, οι πόροι που έχεις διαθέσιμους είναι πιθανό να είναι περιορισμένοι. Αυτό είναι κατανοητό. Και πάλι όμως, υπάρχει η δυνατότητα με μικρό κόστος να έχεις δημιουργικό αποτέλεσμα υψηλών προδιαγραφών, με κείμενα και εικόνες που κάνουν τη διαφορά στη διαφήμιση στα social media.

Γιατί για να έχεις την καλύτερη απόδοση, τόσο τα κείμενα, όσο και οι εικόνες, πρέπει να «λάμπουν». Αν βγεις μπροστά με κάτι μέτριο, τότε όντως θα έχεις μέτρια αποτελέσματα. Κάτι που στην αγορά πια δεν συγχωρείται, καθώς ο ανταγωνισμός εντείνεται συνεχώς.

Χωρίς υπερβολικά έξοδα και χρόνο, η προσοχή στο κείμενο και τις εικόνες διασφαλίζει ότι το brand σου ακολουθεί τις τάσεις και βρίσκει στόχο, έτσι ώστε να έχεις πραγματικές πωλήσεις.

Με αυτό κατά νου, το καλύτερο είναι να αναλύεις συχνά τις δημιουργικές τάσεις στα social media ώστε να ξέρεις προς τα πού κινείται η αγορά και να κατανοείς ποιες διαφημίσεις χρειάζεται να τρέχεις για τα καλύτερα αποτελέσματα και ποιες όχι.

Όσο για τον ρυθμό αλλαγής των διαφημίσεων, η καλύτερη πρακτική είναι να κάνεις μια ανανέωση κάθε τρεις με τέσσερις μήνες. Και αυτό ισχύει ακόμα περισσότερο για brand που θέλουν να πιάσουν πιο εξειδικευμένο κοινό με υψηλή συχνότητα.

Η δημιουργική «κόπωση» (όταν δηλαδή αναμασάς συνεχώς τα ίδια και τα ίδια) αυξάνει τη δυσκολία να πιάσεις τους στόχους σου και μπορεί να δημιουργήσει αρνητική εικόνα για όλο το brand.

Τα social media, εδώ και χρόνια, είναι must για κάθε προσπάθεια μάρκετινγκ. Όμως δεν είναι απλοϊκά. Δώσε χρόνο και ενέργεια να μάθεις πώς να τοποθετείσαι σε αυτά και απόφυγε τα παραπάνω λάθη για να έχεις πιο γρήγορα αποτελέσματα.

Και να ξέρεις ότι δεν είσαι μόνος. Αν νιώθεις ότι σε δυσκολεύει η διαφήμιση στα social media και δεν ξέρεις προς τα πού να κινηθείς, είμαστε εδώ για να βοηθήσουμε.


Σχετικά Άρθρα

5 Τρόποι για να αξιοποιήσεις τα Instagram stories στην επιχείρηση σου
Πως βγαίνω ψηλά στο Google; Ο τρόπος να βγαίνεις πρώτος στη Google
Πώς να φτιάξεις ένα Δυνατό Προφίλ στο Instagram

ξεκινα τωρα

Φέρε την Επιχείρηση σου στην Ψηφιακή Εποχή