Πώς να αξιοποιήσεις το Instagram για Marketing: Πλήρης Οδηγός

Το instagram είναι μια από τις πιο δημοφιλείς εφαρμογές social media. Κάθε εταιρία πρέπει να έχει παρουσία και κάθε εταιρία πρέπει να αξιοποιεί το Instagram για marketing.

Είναι μια πολύ μεγάλη ευκαιρία που δεν πρέπει να πάει χαμένη.

Αποτελεί μια από τις 5 εφαρμογές με τα περισσότερα downloads και έχει περισσότερους από 1 δισεκατομμύριο χρήστες. Είναι εξαιρετικά δημοφιλές με τις δυναμικές ηλικίες: Το 66% των χρηστών του είναι ανάμεσα στα 18 και τα 40.

Αν λοιπόν το target group του brand σου βρίσκεται σε αυτό το εύρος ηλικιών, τότε πρέπει άμεσα να αρχίσεις να χρησιμοποιείς το Instagram για marketing και προβολή του brand σου.

Οι top 3 κλάδοι που χρησιμοποιούν το instagram είναι τα λεγόμενα luxury brands, τα αθλητικά ρούχα και τα καλλυντικά. Σε όποιον κλάδο όμως κι αν ανήκεις αξίζει να έχεις καλή παρουσία σε αυτό. Πάνω από το 90% των χρηστών ακολουθεί τουλάχιστον μία επιχείρηση και το 83% έχει αγοράσει προϊόντα που έχουν προβληθεί σε αυτό.

Δεν ξέρεις όμως από πού να ξεκινήσεις; Σήμερα θα αναλύσουμε όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζεις.

Όρισε τους Στόχους και το Κοινό σου

Σκέψου τι θέλεις να πετύχεις και έπειτα χρησιμοποίησε το Instagram για marketing. Οι στόχοι σου μπορούν να περιλαμβάνουν κάτι από τα ακόλουθα:

  • Δημιουργία Online παρουσίας για την επιχείρησή σου
  • Αναγνωρισιμότητα του Brand
  • Αύξηση των Πωλήσεων
  • Πώληση προϊόντων απευθείας από την εφαρμογή
  • Καθιέρωση της επιχείρησης ως ηγέτιδος

Έπειτα όρισε το ποιο είναι το κοινό σου, το target group στο οποίο θέλεις να απευθυνθείς για να γνωρίζεις τι χρειάζεται και με ποιο τρόπο να το προσεγγίσεις.

Αλληλεπίδρασε με τους followers

Όλη η ουσία των social media βρίσκεται στην αλληλεπίδραση με το κοινό και στην αμεσότητα. Και είναι κάτι που επιβραβεύει και ο αλγόριθμός τους.

Οπότε έχεις κάθε λόγο να αλληλεπιδράς με το κοινό. Απάντησε στα σχόλια που σου κάνουν (κι αν αντιμετωπίζεις αρνητικά σχόλια δες εδώ). Βρες λογαριασμούς που ταιριάζουν με την αισθητική του brand σου και ακολούθησέ τους (αρκεί να μην είναι ευθέως ανταγωνιστές βέβαια).

Αν κάποιος χρήστης σε κάνει tag σε story ή δημοσίευση, απάντησε και ευχαρίστησέ τον. Ή ακόμα καλύτερα κάνε share το story του.

Χρησιμοποίησε Stories

Τα instagram stories είναι σημαντικό μέρος της στρατηγικής σου όταν χρησιμοποιείς το Instagram για μάρκετινγκ. Οι επιχειρήσεις έχουν το 33% του μεριδίου στα πιο προβεβλημένα stories.

Σε κάθε story έχε ένα μήνυμα κατά νου. Φρόντισε να μην κάνεις άσκοπες δημοσιεύσεις που δεν έχουν στόχο, προκειμένου να μην κουράσεις το κοινό σου.

Πειραματίσου με όλα τα είδη περιεχομένου και βρες αυτό που ταιριάζει στο κοινό σου καλύτερα. Οι τύποι περιεχομένου που είναι διαθέσιμοι για τα stories έχουν ως εξής:

  • Φωτογραφίες
  • Σύντομα βίντεο
  • Live video
  • Boomerang (βίντεο που παίζουν μπρος –πίσω)
  • Δημοσκοπήσεις / Ερωτήματα προς το κοινό.

Τα stories προσφέρουν αμεσότητα, ωστόσο καθώς εκπροσωπείς μια εταιρεία, πρέπει πάντα να είναι φροντισμένα.

Πώς να αξιοποιήσεις το Instagram για Marketing

Χρησιμοποίησε Influencers

Μια πολύ χρήσιμη τακτική στο instagram για μάρκετινγκ είναι να χρησιμοποιήσεις την φήμη και το κοινό κάποιου δημόσιου προσώπου προκειμένου να προωθήσεις το brand σου. Το σημαντικό όφελος είναι πως πρόκειται για ένα κοινό διαφορετικό από το δικό σου.

Η αλήθεια είναι πως τα δημόσια πρόσωπα (influencers) επηρεάζουν ακόμα τους followers. Πρόσφατες έρευνες βρήκαν ότι σχεδόν μισοί από τους χρήστες έκαναν μία τουλάχιστον αγορά βασιζόμενοι στην πρόταση κάποιοι influencer. Οι followers έχουν ακόμα εμπιστοσύνη στις συμβουλές και τις προτροπές όσων ακολουθούν.

Το κοινό του Influencer πρέπει να είναι σχετικό με το brand σου. Για παράδειγμα, αν εμπορεύεσαι καλλυντικά, ένας influencer που ειδικεύεται στα video games δεν είναι η πιο καλή επιλογή.

(Σημείωση: Ωστόσο δεν όλοι οι Influencers σωστοί επαγγελματίες και πολλές φορές κινδυνεύεις να χαλάσεις άσκοπα χρήματα σε αυτούς. Χρειάζεται λοιπόν να επιλέξεις τους σωστούς. Προτού επιλέξεις κάποιον, μίλησε μαζί μας).

Ιδέες για τις δημοσιεύσεις

Έχεις κολλήσει από ιδέες για το τι δημοσίευση να κάνεις; Όλες οι κάτωθι επιλογές εξυπηρετούν το σκοπό σου και λειτουργούν εξίσου καλά.

Στιγμές από τα Παρασκήνια: Δείξε στο κοινό στιγμιότυπα από την καθημερινότητα. Το γραφείο, η βιτρίνα, η παρασκευή, η προετοιμασία, δίνουν μια πιο ανθρώπινη νότα σε αντίθεση με την «ψυχρή» επιχείρηση.

Ανθρώπινες στιγμές: Δημοσιεύσεις με εσένα και τους συνεργάτες, σε ένα μίτινγκ, γελώντας με ένα αστείο, πίνοντας έναν καφέ στο κουζινάκι. Όσο πιο «ανθρώπινο» το περιεχόμενο, τόσο μεγαλύτερη απόκριση έχει και τόσο μεγαλύτερη και η σύνδεση του κοινού με αυτό.

Εκπαιδευτικές δημοσιεύσεις: Δημοσιεύσεις που δείχνουν στο κοινό πώς να κάνει κάτι χρησιμοποιώντας τα προϊόντα σου. Για παράδειγμα, αν πουλάς μπάρες δημητριακών, θα μπορούσε να είναι μια άσκηση γυμναστικής ή μια ιδέα για πεζοπορία.

Teasers προϊόντων: Δημοσιεύσεις που αφορούν προϊόντα και υπηρεσίες που έρχονται και δίνουν μόνο μια «ιδέα» του τι είναι αυτά. Έχουν ως στόχο να εξάψουν την περιέργεια του κοινού. Ωστόσο μην τις κάνεις πολύ «πωλησιακές».

Motivational περιεχόμενο: Δημοσιεύσεις με ρητά και ατάκες είχαν πάντα πέραση στο instagram. Ωστόσο καλό είναι να μην πας με πολύ προκάτ ρητά, αλλά να επιλέξεις προτάσεις που ταιριάζουν με το brand.

Αναδημοσιεύσεις από χρήστες: Δημοσιεύσεις που έκαναν χρήστες του προϊόντας σου μπορείς να τις αναδημοσιεύεις προκειμένου να αγγίξουν μεγαλύτερο κοινό.

Αν μάλιστα θέλεις να έχεις ακόμα περισσότερες δημοσιεύσεις από ακολούθους σου, ο πιο εύκολος τρόπος είναι να διοργανώσεις έναν διαγωνισμό που χρησιμοποιεί το hashtag του brand σου.

Θέλεις να αναλάβουμε όλες τις δημοσιεύσεις και διαχείριση του προφίλ σου; Δες εδώ

Φωτογραφίες και βίντεο

Για τις δημοσιεύσεις σου έχεις δύο επιλογές: φωτογραφίες και βίντεο.

Ξεκινώντας από τις φωτογραφίες, με τόσο ανταγωνισμό, κάθε φωτογραφία που δημοσιεύεις πρέπει να έχει νόημα και να είναι καλοτραβηγμένη.

Η εφαρμογή προσφέρει ένα σωρό φίλτρα, όπως και τόσο προγράμματα επεξεργασίας εικόνας. Όμως και η καλύτερη επεξεργασία του κόσμου δεν θα κάνει θαύματα αν η αρχική φωτογραφία δεν είναι καλή. (Αυτός είναι και ο λόγος που συνεργαζόμαστε με εξειδικευμένους φωτογράφους)

Άρα φρόντισε να τραβάς πολλές φωτογραφίες, από διάφορες γωνίες χρησιμοποιώντας φυσικό φως, όπου είναι δυνατό. Έπειτα επίλεξε την καλύτερη και παίξε με τις ρυθμίσεις για την φωτεινότητα, τα χρώματα, την θερμοκρασία, τον κορεσμό, τις σκιές κλπ.

Μπορεί το Instagram να ξεκίνησε ως συλλογή φωτογραφιών, ωστόσο τα βίντεο πια έχουν τη μερίδα του λέοντος. Κάθε βίντεο μπορεί να έχει διάρκεια έως ένα λεπτό, αλλά για μεγαλύτερη διάρκεια πια υπάρχει και το IGTV.

Γράφοντας τα λεκτικά των δημοσιεύσεων

Προσπάθησε να γράφεις διασκεδαστικά και ενδιαφέροντα λεκτικά. Να είναι πνευματώδη και έξυπνα και απόφυγε τις κοινοτυπίες. Αυτό εξαρτάται και από το brand και το κοινό σου επίσης. Τι τους ταιριάζει καλύτερα; Ποιες είναι οι αξίες που εκπροσωπεί το brand σου;

Οι δημοσιεύσεις μπορούν να έχουν μέγεθος έως 2200 χαρακτήρες, το οποίο είναι αρκετό για το μήνυμα που θέλεις να περάσεις. Οπότε, τα λεκτικά μπορούν να είναι από μία πρόταση έως κάποιες παραγράφους.

Όπου γίνεται, χρησιμοποίησε bullets και χώρισε οπτικά το κείμενο ώστε να είναι ευανάγνωστο. Θυμήσου ότι στα social media οι περισσότεροι μένουν στο να «σκανάρουν» το κείμενο και όχι να το διαβάσουν αναλυτικά.

Καλό είναι μάλιστα οι πιο σημαντικές πληροφορίες να βρίσκονται μέσα στις πρώτες δύο γραμμές του κειμένου και όχι προς το τέλος.

Τα Hashtags

Ta Hashtags είναι λέξεις κλειδιά χωρίς κενά που ξεκινούν με το λεγόμενο hash (#). Με τη χρήση τους αυξάνεις την πιθανότητα να σε ανακαλύψει κάποιος, καθώς πολύς κόσμος ακολουθεί πολλά δημοφιλή hashtags και μπορούν και οι δικές σου δημοσιεύσεις να συμπεριλαμβάνονται σε αυτά.

Μπορείς να χρησιμοποιείς μέχρι 30 hashtag σε κάθε δημοσίευση, αλλά μιας και εδώ χρησιμοποιούμε το Instagram για marketing, κάτι τέτοιο είναι υπερβολικό. Αρκεί να χρησιμοποιείς όσα από αυτά έρχονται φυσικά στις δημοσιεύσεις σου. Ως γενικό κανόνα, έχε σαν στόχο να περιλαμβάνεις από δύο έως εννέα σε κάθε post.

Επιπλέον δημιούργησε το εξατομικευμένο δικό σου hashtag για να αλληλεπιδράς με το κοινό και με τις δημοσιεύσεις του και να κάνεις το περιεχόμενο του brand σου πιο εύκολα αναζητήσιμο.

Αυτό σε βοηθάει να βρίσκεις και ο ίδιος πιο εύκολα δημοσιεύσεις των χρηστών σχετικές με το brand ώστε να τις κάνεις share.

Αξιοποιώντας το instagram για marketing

Και κάπως έτσι έχεις όλες τις βάσεις για να προβληθείς μέσα από το Instagram. Καλύψαμε τις πιο βασικές παραμέτρους, προκειμένου να έχεις μια καλή εικόνα των δυνατοτήτων. Φυσικά το κεφάλαιο instagram είναι πολύ μεγάλο και χρειάζεται συνεχή ενασχόληση από μεριάς σου.

Αν όμως δεν έχεις το χρόνο να ασχοληθείς και επιθυμείς ένα πλήρες πλάνο αξιοποίησης του, είμαστε εδώ για να βοηθήσουμε.


Σχετικά Άρθρα

Πώς να διαχειριστείς τα αρνητικά σχόλια στο Instagram και το Facebook
Γιατί χρειάζεται εταιρικό site η επιχείρησή σου
Τι είναι το SEO (Search Engine Optimization);

ξεκινα τωρα

Φέρε την Επιχείρηση σου στην Ψηφιακή Εποχή