Ψηφιακό και Παραδοσιακό Μάρκετινγκ: Συνδυασμός για Καλύτερο Αποτέλεσμα

Είναι σημαντικό να κρατάμε στο νου μας, πως ορισμένα προϊόντα δίνουν καλύτερα αποτελέσματα εάν διατίθενται στο διαδίκτυο, ενώ άλλα παράγουν καλύτερα αποτελέσματα εάν διατίθενται εκτός αυτού. Το κόλπο σε αυτές τις περιπτώσεις είναι να χρησιμοποιείται μια μίξη από ψηφιακό και παραδοσιακό μάρκετινγκ, ώστε να βγει πραγματικά το καλύτερο αποτέλεσμα από τις καμπάνιες μάρκετινγκ.

Στις μέρες μας βέβαια, το μάρκετινγκ έχει ψηφιακό προσανατολισμό, που σημαίνει πως οι περισσότερες προσφορές, καμπάνιες και διαφημίσεις είναι στο διαδίκτυο.

Τις περισσότερες φορές, οι marketers πιστεύουν, ότι το ψηφιακό μάρκετινγκ είναι μονόδρομος για την επιτυχία και ότι οι καμπάνιες στα social media, τα ενημερωτικά δελτία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και οι διαφημίσεις ιστοτόπων θα επιφέρουν το καλύτερο αποτέλεσμα.

Φυσικά κάτι τέτοιο δεν είναι λάθος, καθώς ένα μεγάλο μέρος του κόσμου είναι πράγματι συνδεδεμένο online τις περισσότερες φορές. Ωστόσο, το παραδοσιακό μάρκετινγκ εξακολουθεί να έχει επιρροή στον κόσμο του μάρκετινγκ, επειδή δεν είναι όλοι συνδεδεμένοι όλη την ώρα.

Οι άνθρωποι εξακολουθούν να βλέπουν τηλεόραση, να ακούνε ραδιόφωνο ή να διαβάζουν εφημερίδες. Γι’ αυτό, τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα μπορούν να προκύψουν εύκολα με το να συνδυάσουμε μαζί το ψηφιακό και παραδοσιακό μάρκετινγκ.

Παρακάτω θα δούμε μερικούς τρόπους για να γίνει αυτό το «πάντρεμα» στρατηγικής αιτία για περισσότερες πωλήσεις.

#1 Το ψηφιακό και παραδοσιακό μάρκετινγκ προωθεί διαφημίσεις τόσο online όσο και offline

Ο βασικός σκοπός της διαφήμισης είναι η προώθηση μιας επιχείρησης ή μιας επωνυμίας στο κοινό-στόχο, καθώς και η προώθηση προϊόντων, υπηρεσιών ή λειτουργιών. Ωστόσο, ο απώτερος στόχος για κάθε επιχειρηματία είναι να προσελκύσει και να μετατρέψει όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους σε εν δυνάμει πελάτες.

Από αυτή την άποψη, η εστίαση μόνο στο ψηφιακό ή παραδοσιακό μάρκετινγκ δεν θα δημιουργήσει το καλύτερο αποτέλεσμα. Αντίθετα, θα καλύπτει μόνο ένα μέρος του διαδικτυακού ή offline κοινού.

Στην πραγματικότητα, τόσο οι παραδοσιακές όσο και οι ψηφιακές διαφημίσεις, μοιράζονται την ίδια αρχή της προσέλκυσης διαφορετικών πελατών, αλλά το να εγκαταλείψεις το ένα για χάρη του άλλου μπορεί να είναι κακό για τις επιχειρήσεις.

Οι διαδικτυακές διαφημίσεις μπορούν να μεταδώσουν ένα μήνυμα γρήγορα και αποτελεσματικά στο κοινό των social media και των λοιπών δικτύων, ενώ οι offline  διαφημίσεις, όπως οι τηλεοπτικές, μπορούν να μεταφέρουν ένα μήνυμα σε κοινό εκτός σύνδεσης.

Γι’ αυτό λοιπόν είναι πολύ σημαντικό για έναν επιχειρηματία να δώσει έμφαση εξίσου στο ψηφιακό και παραδοσιακό μάρκετινγκ, προκειμένου να προσελκύσει όσο το δυνατόν περισσότερους πελάτες.

#2 Διαδικτυακές τακτικές για offline πωλήσεις

Οι περισσότερες από τις δραστηριότητες μάρκετινγκ διεξάγονται στο διαδίκτυο, κυρίως επειδή πολλοί άνθρωποι ασχολούνται είτε με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τα δίκτυα είτε με διαδικτυακές κοινότητες ή ιστολόγια.

Και ας το παραδεχτούμε, η τεχνολογία δεν εφηύρε πραγματικά τίποτα νέο στο μάρκετινγκ αυτό καθαυτό, αντ’ αυτού, ψηφιοποίησε το παραδοσιακό μάρκετινγκ.

Ωστόσο, το ψηφιακό μάρκετινγκ έχει εισαγάγει πολλές διαφορετικές στρατηγικές και τακτικές, εκτός από το να είναι πολύ πιο γρήγορο και πιο αποτελεσματικό από το παραδοσιακό.

Αλλά, το να πούμε ότι το παραδοσιακό μάρκετινγκ έχει πλέον τελειώσει και είναι άχρηστο, είναι απλά λάθος, καθώς πολλές παραδοσιακές μέθοδοι μάρκετινγκ εξακολουθούν και έχουν τη δύναμη να κερδίζουν τους ανθρώπους.

Ας δούμε ένα παράδειγμα με την τοποθέτηση μιας διαδικτυακής διαφήμισης για ένα νέο αρτοποιείο ή ένα κατάστημα ρούχων. Φυσικά, μια τέτοια τακτική είναι ένας καλός τρόπος για να προσελκύσεις πελάτες, αλλά έτσι κανείς δεν μπορεί να δοκιμάσει το φαγητό ή τα ρούχα του εκάστοτε καταστήματος μέσα από το διαδίκτυο.

Το πρόβλημα είναι ότι υπάρχουν πολλά περισσότερα καταστήματα λιανικής εκεί έξω και μόνο μια διαδικτυακή διαφήμιση δε θα τραβήξει και τόσο μεγάλη προσοχή. Και σε αυτή την περίπτωση, θα πρέπει να καταφύγεις στο παραδοσιακό μάρκετινγκ, ώστε να προσελκύσεις ανθρώπους για να έρθουν και να αγοράσουν κάτι από το κατάστημα.

Εδώ λοιπόν έρχεται και συνενώνεται το ψηφιακό και παραδοσιακό μάρκετινγκ. Αυτό γίνεται, χρησιμοποιώντας παραδοσιακές υπηρεσίες εκτύπωσης για την οπτικοποίηση των αγαθών, ενώ το ψηφιακό δημιουργεί περιεχόμενο online για να πει μια ιστορία, που θα επαινέσει τόσο το οπτικό merchandising όσο και τα εμφανιζόμενα προϊόντα.

Όταν προσελκύσεις πελάτες μέσω παραδοσιακού μάρκετινγκ και τους εξάψεις το ενδιαφέρον, μπορείς να αξιοποιήσεις τις μαρτυρίες τους για να υποστηρίξεις περαιτέρω την εκστρατεία μάρκετινγκ στο διαδίκτυο. Άσε που με αυτόν τον τρόπο θα καταφέρεις και την από στόμα σε στόμα προώθηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης από τους ικανοποιημένους πελάτες.

#3 Διαδικτυακές και offline προσφορές

Η αλήθεια είναι ότι η αναγνωρισιμότητα του brand προσελκύει την προσοχή του κόσμου και οι προσφορές στις πωλήσεις φέρνουν τους πελάτες. Ωστόσο, δεν θα ακολουθήσουν όλοι ένα brand, ανεξάρτητα από το πόσο υψηλή απήχηση έχει.

Οι χρήστες μπορεί να γνωρίζουν την επωνυμία σου, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα ενδιαφερθούν, ειδικά άτομα που δεν τους αρέσει να περνούν πολύ χρόνο στο διαδίκτυο.

Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο, αν εστιάσεις κατά βάση στις πωλήσεις μέσω των social media, για παράδειγμα, θα χάσεις σίγουρα πιθανούς πελάτες.

Αντ’ αυτού, χρησιμοποίησε ταυτόχρονα το ψηφιακό και παραδοσιακό μάρκετινγκ, ώστε να μεταφέρεις το μήνυμά σου στο διαδικτυακό κοινό, προωθώντας παράλληλα εκπτώσεις και κουπόνια σε περιοδικά ή φυλλάδια για όσους είναι εκτός σύνδεσης.

Θες να δημιουργήσεις αποτελεσματική στρατηγική μάρκετινγκ; Είμαστε εδώ για σένα!

#4 Αξιοποίησε τη δημοσιότητα για πετυχημένο ψηφιακό και παραδοσιακό μάρκετινγκ

Η δημοσιότητα βοηθά να επεκτείνεις την αναγνωρισιμότητα της επιχείρησής σου, την επωνυμία, το προϊόν, τις εκδηλώσεις και ούτω καθεξής. Ωστόσο, για να αξιοποιήσεις στο έπακρο τη δημοσιότητα, θα πρέπει και να αξιοποιήσεις τόσο το παραδοσιακό όσο και το ψηφιακό μάρκετινγκ.

Βέβαια, υπάρχουν πολλοί τρόποι για να κερδίσεις δημοσιότητα και μία από τις καλύτερες στρατηγικές είναι η δημιουργία περιεχομένου. Το περιεχόμενο λειτουργεί καλά τόσο για το παραδοσιακό όσο και για το ψηφιακό μάρκετινγκ, καθώς προσφέρει λεπτομερείς συμβουλές, πολύτιμες πληροφορίες ή απλά διασκεδαστικές ιστορίες.

Η μόνη διαφορά είναι μεταξύ της βελτιστοποίησης περιεχομένου για το ψηφιακό μάρκετινγκ, όπως αναρτήσεις ιστολογίου, αλλά και για το παραδοσιακό αντίστοιχα, όπως τα άρθρα περιοδικών.

Λαμβάνοντας λοιπόν, όλα τα παραπάνω υπόψιν, κάθε επιχειρηματίας πρέπει να χρησιμοποιήσει τα δυνατά σημεία και των δύο αυτών μεθόδων, προκειμένου να λάβει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα από τις καμπάνιες μάρκετινγκ.


Σχετικά Άρθρα

6+1 Χρήσιμα Εργαλεία Ψηφιακού Μάρκετινγκ
Τι κάνει μια Εταιρεία SEO; Πως λειτουργεί ένα SEO Agency
Digital Content: Πώς να Σχεδιάσεις το Ψηφιακό Περιεχόμενο σου

ξεκινα τωρα

Φέρε την Επιχείρηση σου στην Ψηφιακή Εποχή