Μόλις «ανέβασες» το νέο site της εταιρείας σου. Πέρασες μέρες μαζί με τον designer και αναθεωρήσεις επί αναθεωρήσεων προκειμένου να βγει κάτι ωραίο και δημιουργικό. Τελικά όμως βλέπεις ότι υπάρχει ένα πρόβλημα: η ταχύτητα φόρτωσης του site δεν είναι τόσο καλή όσο θα έπρεπε.
Και όταν θες να βγαίνεις στις πρώτες θέσεις της google, κάτι που σημαίνει πολλές επισκέψεις από χρήστες και πωλήσεις, η βελτίωσης της ταχύτητας είναι σημαντική.
Αν δεν έχεις γρήγορο site, η Google δεν θα το εμφανίζει στην πρώτη σελίδα και ξέρεις τι σημαίνει αυτό…
Όμως το να βελτιώσεις την ταχύτητα δεν είναι πάντα και το πιο εύκολο πράγμα. Συχνά είναι δύσκολο να διαγνώσεις ποιο ακριβώς είναι το πρόβλημα και το site είναι πιο αργό από ότι θα έπρεπε (για αυτό φυσικά οι experts μας είναι εδώ).
Το πρόβλημα μπορεί να είναι οπουδήποτε, από τον κώδικα που δεν είναι καλογραμμένος, μέχρι τις εικόνες που δεν είναι βελτιστοποιημένες ή τα scripts που τρέχουν χωρίς λόγο.
Και χρειάζεται να διαγνώσεις τι φταίει και να διορθώσεις τα αντίστοιχα θέματα άμεσα. Γιατί η Google πια (ειδικά μετά τη νέα έκδοση του αλγόριθμου της) τιμωρεί τα site που αργούν να φορτώσουν.
Γιατί πρέπει να σε νοιάζει η ταχύτητα φόρτωσης του site
Η ταχύτητα φόρτωσης του site είναι σημαντική παράμετρος αξιολόγησης από την Google όταν αποφασίζει και ιεραρχεί τα site που εμφανίζει στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Αν η ταχύτητα φόρτωσης του site σου δεν είναι εφάμιλλη αυτή των δέκα πρώτων, τότε δύσκολα θα εμφανίζεται στην πρώτη σελίδα της Google. Και όπως γνωρίζεις και από ιδία πείρα, η πλειονότητα των χρηστών σπάνια προχωράει στην δεύτερη ή τρίτη σελίδα.
Αντίθετα, τα πρώτα δέκα αποτελέσματα παίρνουν πάνω από το 90% των κλικ.
Οπότε το να εστιάσεις στην ταχύτητα του ιστότοπου σου είναι σημαντικό αν θες να έχεις πωλήσεις μέσα από αυτόν.
Οπότε τι κάνει ένα site να είναι αργό;
Η πιο συχνή αιτία για ένα αργό site είναι ο κακογραμμένος κώδικας και οι ανεπεξέργαστες εικόνες.
Οποιοδήποτε μοντέρνο site κι αν κοιτάξεις, πιθανότατα είναι φορτωμένο σε μεγάλο βαθμό με εικόνες. Και αν αυτές δεν είναι βελτιστοποιημένες, τότε οι σελίδες μπορούν να πιάνουν πολλά megabyte χώρου. (Το μέγεθος της σελίδας και το βάρος της μετρούνται σε bytes.)
Όμως όπως λέει και η ίδια η Google: “No matter what, faster is better and less is more”, δηλαδή «Σε κάθε περίπτωση, το γρηγορότερο είναι καλύτερο, και το λιγότερο είναι περισσότερο».
Με το 70% των σελίδων να είναι πάνω από 1MB, το 36% πάνω από 2MB και το 12% πάνω από 4MB, αυτή η δήλωσε έχει μεγάλο βάρος.
Τι φταίει και η ταχύτητα φόρτωσης του site είναι χαμηλή
Το να γνωρίζεις ότι τα αργά site «τιμωρούνται» από την Google και έχουν μειωμένες επισκέψεις είναι η αρχή.
Έπειτα είναι η ώρα της συνειδητοποίησης ότι υπάρχουν κάποια θέματα που ναι μεν δεν φαίνονται με την πρώτη ματιά, όμως στην πράξη δημιουργούν πρόβλημα. Για πολλά site αυτά είναι οι εικόνες που πιάνουν μεγάλο μέγεθος ή προβλήματα με τον κώδικα. Αλλά δεν είναι ίδια η περίπτωση για κάθε site…
Χρειάζεται να γνωρίζεις επακριβώς τι κάνει το site αργό προτού μπορέσεις να κάνεις τις απαραίτητες αλλαγές που θα φέρουν βαθμολογία 100% στο PageSpeed Insights της Google.
Θες να σε βοηθήσουμε να έχεις ένα γρήγορο και αξιόπιστο site που φέρνει πωλήσεις; Είμαστε εδώ για εσένα
4 τρόποι να βελτιώσεις την ταχύτητα φόρτωσης του site
Το να βελτιώσεις την ταχύτητα φόρτωσης του site δεν είναι εύκολο. Ούτε θα συμβεί σε μια μέρα. Θα χρειαστεί να δώσεις χρόνο και να ασχοληθείς σοβαρά με αυτό προκειμένου να διαγνώσεις την κατάσταση και να κάνεις τις απαιτούμενες αλλαγές.
Αλλά αν θέλεις να αυξήσεις τις επισκέψεις, τις πωλήσεις και τα έσοδα, πρέπει να το κάνεις. Μπορεί να είναι λίγο δύσκολο και κουραστικό, αλλά πραγματικά αξίζει τον κόπο. Άλλωστε δεν είναι καιρός να αφήνεις έσοδα να χάνονται.
Να οι 4 πιο αποδοτικοί τρόποι για να βελτιώσεις την ταχύτητα φόρτωσης του Site και να βγαίνεις στην πρώτη σελίδα της Google.
#1 Συμπίεση των εικόνων
Η νούμερο ένα αιτία αργών site και χαμηλών βαθμολογιών ταχύτητας είναι οι μεγάλες εικόνες. Έχουμε δει πολλά site ανθρώπων που έρχονται για να τους βοηθήσουμε με το θέμα, που παρόλο που στην σελίδα δείχνουν μια μικρή εικόνα, στην πράξη αυτή είναι τεράστια και απλά την εμφανίζουν σε μικρό μέγεθος.
Αυτό όμως δεν βοηθάει:
Ποιος ο λόγος να καθυστερήσεις όλη την σελίδα φορτώνοντας μια εικόνα τεράστιου μεγέθους για να την δείξεις έπειτα σε μικρότερες διαστάσεις; Δεν θα ήταν πολύ πιο έξυπνο να φορτώσεις εξαρχής την εικόνα στις σωστές (μικρές) διαστάσεις;
Αυτός είναι ο λόγος που λέμε ότι πολλά site είναι κακοσχεδιασμένα από τους designer, και ενώ φαίνονται όμορφα στον τελικό πελάτη, από πίσω κρύβουν προβλήματα.
Η σωστή διαχείριση λοιπόν είναι να φορτώνεις εικόνες που είναι στις διαστάσεις που πραγματικά θα τις δείξεις και που πριν τις έχεις συμπιέσει.
Χρησιμοποιώντας κάποια απλά εργαλεία συμπίεσης μπορείς να γλιτώσεις περίπου 50% του αρχικού μεγέθους, ποσοστό διόλου αμελητέο. Ειδικά δε στο WordPress, ο καλύτερος τρόπος να το κάνεις αυτό είναι με εξειδικευμένα plugins.
#2 Caching
Το caching είναι άλλη μία τεχνική που μπορεί να κάνει μεγάλη διαφορά με μικρό κόπο.
Όταν μπαίνει κάποιος στο site σου, ο server αρχίζει και σχηματίζει δυναμικά τη σελίδα φέρνοντας ένα ένα τα διάφορα στοιχεία, κάτι που απαιτεί επεξεργαστική ισχύ και χρόνο. Και κάθε φορά που μπαίνει ένας νέος χρήστης αυτή η διαδικασία επαναλαμβάνεται από την αρχή.
Και εδώ είναι που το caching μπορεί να βοηθήσει. Αυτό που κάνει είναι να «θυμάται» κάθε μία σελίδα που έχει ήδη δημιουργηθεί, έτσι ώστε να μην χρειάζεται να ξαναδημιουργείται και να φορτώνεται από την αρχή για κάθε νέο επισκέπτη. Αλλά του δείχνει αυτή που ήδη έχει δημιουργήσει.
Και αυτό βοηθάει πολύ την ταχύτητα φόρτωσης του site.
Προκειμένου να επιτευχθεί αυτό υπάρχουν εξειδικευμένα εργαλεία που κάνουν αυτή τη δουλειά.
#3 Βελτιστοποίηση Κώδικα
Επιπλέον πολλά από τα παραπάνω εργαλεία βελτιστοποιούν όσο γίνεται και τον ήδη γραμμένο κώδικα.
Ελαχιστοποιώντας τον κώδικα που τρέχει ο server μπορείς επίσης να πετύχεις καλύτερη ταχύτητα φόρτωσης του site και να βγαίνεις στην πρώτη σελίδα της Google.
Αυτή η διαδικασία διορθώνει ή αφαιρεί κώδικα που δεν χρειάζεται, είναι διπλός, είναι κακογραμμένος (το τελευταίο, όπου είναι δυνατό).
Μα γιατί μπορεί ο κώδικας να είναι διπλός ή κακογραμμένος;
Είναι βέβαιο ότι κατά την διαδικασία σχεδιασμού του site, μαζί με τον designer κάνατε πολλές αλλαγές και αναθεωρήσεις. Αλλάξατε ολόκληρες παραγράφους, γραμματοσειρές, χρώματα, εικόνες, εφέ, εικονίδια ξανά και ξανά. Και παρ’ όλο που αυτά που αλλάξατε δεν εμφανίζονται πια, είναι εξαιρετικά πιθανό στον κώδικα να υπάρχουν ακόμα ίχνη τους, τα οποία πια είναι άχρηστα και κακώς επιβαρύνουν την ταχύτητα φόρτωσης του site.
(Αυτός είναι και ο λόγος που στην digital3 επιμένουμε πολύ στο ότι τα site πρέπει να είναι και αισθητικά ωραία και τεχνικά σωστά. Το καθένα από μόνο του δεν αρκεί, χρειάζονται και τα δύο).
#4 Αξιόπιστο Hosting
Το Hosting δηλαδή η φιλοξενία του site σου σε κάποιον server αποτελεί το θεμέλιο πάνω στο οποίο στηρίζεται όλο το site. Και είναι και αντίστοιχα σημαντικό:
Ένας αξιόπιστος και γρήγορος server θα δημιουργήσει εξαρχής τις προϋποθέσεις για καλή ταχύτητα φόρτωσης του site.
Δες εδώ τις σκέψεις μας για τον τρόπο επιλογής hosting και λάβε υπόψη σοβαρά κάποιες σημαντικές τεχνικές παραμέτρους, που πρέπει να τηρεί ο server:
- Performance optimization
- Cache optimization
- Συχνές ανανεώσεις software
- Database optimization
- Αξιολόγηση απόδοσης
- Υψηλό uptime
Και οπωσδήποτε καλή και φιλική τεχνική υποστήριξη… Σε περίπτωση δηλαδή που υπάρξει κάποιο πρόβλημα να μπορείς να μιλήσεις με κάποιον συνεργάτη που γνωρίζει εσένα, το site και τις ανάγκες σου, οπότε θα βοηθήσει άμεσα (όπως κάνουμε εδώ στην Digital3), αντί να μπλέξεις με ατέρμονες κλήσεις σε τηλεφωνικά κέντρα.
Ταχύτητα φόρτωσης του site και Google PageSpeed Insights
Όταν θέλεις πωλήσεις από το site σου, τότε αυτό πρέπει να είναι τέλειο. Κάθε εικόνα, στοιχείο, εικονίδιο και γραμμή κώδικα πρέπει να εξυπηρετεί τον ρόλο για τον οποίο είναι εκεί. Διαφορετικά το site θα έχει χαμηλή ταχύτητα και δεν θα πληροί τις προδιαγραφές της Google.
Οι επισκέπτες δεν πρόκειται να περιμένουν δέκα δευτερόλεπτα για να φορτώσει το site και θα επιστρέψουν στα αποτελέσματα της Google για να προχωρήσουν στο επόμενο αποτέλεσμα. Και την Google την ενδιαφέρει να προσφέρει καλή εμπειρία χρήστη. Οπότε αν παρατηρήσει ότι οι επισκέπτες φεύγουν γρήγορα από το site σου, θα αρχίσει να το χαμηλώνει στην κατάταξη.
Για αυτό και πρέπει να γίνει προτεραιότητά σου η βελτίωση της ταχύτητας της ιστοσελίδας. Και το πρώτο βήμα είναι να καταλάβεις που οφείλεται το πρόβλημα και έπειτα να περάσεις στις διορθωτικές κινήσεις, ώστε να έχεις ένα γρήγορο site που φέρνει πωλήσεις.
Φυσικά σε όλη την διαδικασία θα είμαστε δίπλα σου για να σε βοηθήσουμε.