6 Λάθη που κάθε Εταιρεία πρέπει να Αποφύγει στα Social Media

Θα έχεις διαβάσει για λάθη που πρέπει μια εταιρεία να αποφύγει στα social media, ιστορίες αποτυχίας και προσπάθειες που όχι μόνο κατάφεραν να βλάψουν το brand τους, αλλά να χάσουν και τους πελάτες τους.

Ένα μεγάλο ποσοστό πελατών που συνεχώς αυξάνεται αναζητεί τις επιχειρήσεις με τη βοήθεια κάποιου social media όπως το Facebook. Παρακάτω υπάρχουν τα πιο συχνά λάθη που πρέπει να αποφύγει στα social media κάθε επιχείρηση.

#1 Μην λες ψέματα στο κοινό σου

Πολλές επιχειρήσεις και κυρίως τα άτομα που διαχειρίζονται τους social media λογαριασμούς της εταιρείας ξεχνούν το χρυσό κανόνα να μην λέμε ψέματα στο κοινό μας. Δεν θα πρέπει να υποτιμάς το κοινό σου. Αν δεν είσαι ανοιχτός, ειλικρινής και δεν λες την αλήθεια κάποια στιγμή το κοινό σου θα το καταλάβει και αυτό μπορεί να βλάψει πολύ την εικόνα του brand σου και τη φήμη της επιχείρησης.

Στη σχέση μεταξύ επιχείρησης και πελάτη θα πρέπει να υπάρχει εμπιστοσύνη. Αν χάσουν την εμπιστοσύνη τους, οι άλλοτε φανατικοί πελάτες σου, τότε θα αναζητήσουν μια άλλη επιχείρηση που θα τους αποπνέει εμπιστοσύνη.

Σίγουρα κανείς δεν είναι τέλειος. Το κλειδί είναι ότι σε περίπτωση που κάνεις λάθος, να κάνεις όλα τα απαραίτητα βήματα να το διορθώσεις και να μη φοβηθείς να παραδεχτείς ότι έκανες λάθος.

#2 Συνεχής προώθηση ένα από τα λάθη που μια εταιρεία πρέπει να αποφύγει στα social media

Για πολλούς ιδιοκτήτες και διευθυντές επιχειρήσεων, ο κύριος στόχος του μάρκετινγκ είναι να προωθήσουν την εταιρεία τους. Επειδή τα social media είναι μια επέκταση των στρατηγικών μάρκετινγκ μιας επιχείρησης, είναι εύκολο να συνηθίσεις να δημοσιεύεις κυρίως για την επιχείρηση σου και να εκμεταλλεύεσαι κάθε ευκαιρία για να προωθήσεις την επιχείρηση σου.

Αυτό δεν θα αρέσει καθόλου καθόλου στους πελάτες και είναι κάτι που πρέπει κάθε επιχείρηση να αποφύγει στα social media. Τα social media πρέπει να εξυπηρετούν και άλλους σκοπούς πέρα από τη προώθηση της επιχείρησης σου.

Θα πρέπει να αλληλεπιδράς με το κοινό σου, να μοιράζεσαι ενδιαφέρον περιεχόμενο καθώς και περιεχόμενο από χρήστες. Σχολίασε αναρτήσεις και βοήθησε ακόμη και στη προώθηση περιεχόμενου από άλλες επιχειρήσεις. Με αυτό τον τρόπο θα δείξεις και το ανθρώπινο πρόσωπο της επιχείρησης σου.

#3 Άσε την πολύ επίσημη γλώσσα στην άκρη

Η αυστηρή γλώσσα κάθε είδους είναι κάτι που πρέπει κάθε επιχείρηση να αποφύγει στα social media, καθώς εκπροσωπείς την επιχείρηση σου και όχι εσένα τον ίδιο.

Τα social media δεν είναι για να εκφράζεις τις προσωπικές προτιμήσεις σου αλλά για να είσαι προσιτός και να αλληλεπιδράς με τους followers σου. Επομένως οι αναρτήσεις σου και το περιεχόμενο σου θα πρέπει να έχουν ένα τόνο φιλικό αλλά επαγγελματικό.

6 Λάθη που κάθε Εταιρεία πρέπει να Aποφύγει στα Social Media

#4 Κάθε εταιρεία πρέπει να αποφύγει στα social media τα troll

Τα social media μπορούν να αποτελέσουν μια εξαιρετική πλατφόρμα για την ανταλλαγή ιδεών και απόψεων. Μπορεί να αποδειχθεί όμως και ένας από τους πιο γρήγορους τρόπους να καταστρέψεις το brand σου. Εάν κάποιος προσπαθήσει να διαφωνήσει μαζί σου δημόσια, προσπάθησε να τον παροτρύνεις  να επικοινωνήσει μαζί σου για να συζητήσετε το ζήτημα ιδιωτικά.

Κανείς δεν ανταποκρίνεται καλά στην επιθετικότητα, παθητική ή ενεργητική, και αξίζει να θυμόμαστε ότι η θετική αντιμετώπιση της αρνητικότητας μπορεί να σου δώσει μια καλή ευκαιρία να βελτιώσεις την εικόνα σου. Υπάρχουν ορισμένοι άνθρωποι τα λεγόμενα troll (που σίγουρα κάποια στιγμή θα συναντήσεις) που τους αρέσει να πυροδοτούν αντιπαραθέσεις και να δημοσιεύουν κακόβουλα σχόλια.

Το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να τους αναγνωρίζεις και να τους αγνοείς. Το μόνο που επιθυμούν είναι διαστρεβλώσουν την εικόνα της επιχείρησης σου και να σε προκαλέσουν να μπεις στη διαδικασία να απαντήσεις στα άσχημα σχόλια και να έρθεις σε ρήξη μαζί τους.

#5 Μην απαντάς με θύμο

Ένας από τους βασικούς κανόνες της επιχειρηματικής επικοινωνίας είναι να μην απαντάς  ποτέ όταν είσαι θυμωμένος. Ωστόσο, είναι καλό να απαντήσεις γρήγορα σε δυνητικά επιβλαβές περιεχόμενο.

Εάν λάβεις ένα σχόλιο ή παράπονο μέσω social media που σου προκαλεί θυμό, θα πρέπει να προσέξεις πολύ τον τρόπο που θα απαντήσεις διότι μπορεί να φανείς αγενής και αυτό να επιδεινώσει την κατάσταση.

Εάν λαμβάνεις αρνητικά σχόλια ή αναρτήσεις που σε προκαλούν να αντιδράς με όχι τόσο θετικό τρόπο, κάνε ένα βήμα πίσω και αποδέξου ότι δεν γίνεται να αρέσεις σε όλους συνεχώς. Αφιέρωσε δέκα λεπτά, μία ώρα ή ακόμα και μια μέρα μέχρι να βρεις την κατάλληλη απάντηση και μην απαντήσεις παρορμητικά.

Εκμεταλλεύσου αυτά τα παράπονα και σχόλια ως μια καλή ευκαιρία να βελτιώσεις κάτι στην επιχείρηση σου που δεν είχες αντιληφθεί.

Θες να διαμορφώσεις ωραίο brand στα social media; Είμαστε εδώ για να σε βοηθήσουμε!

#6 Μην ξεχνάς να είσαι κοινωνικός

Τα social media απαιτούν να είσαι κοινωνικός. Μην έχεις απλά ένα προφίλ στο Facebook, βάλε τα στοιχεία επικοινωνίας σου και ενθάρρυνε τους ανθρώπους με αυτό τον τρόπο να επικοινωνήσουν μαζί σου καθώς και να συνεργαστούν μαζί σου. Θα πρέπει να είσαι όσο το δυνατόν πιο ενεργός μπορείς προκειμένου να γίνει πιο γνωστό το brand σου.

Εάν δημοσιεύεις σε τακτική βάση και δημοσιεύεις περιεχόμενο που οι χρήστες σου θέλουν να βλέπουν, θα δεις το brand σου να καθιερώνεται, καθώς επίσης και οι πελάτες σου να αυξάνονται.


Σχετικά Άρθρα

6 Τρόποι να Αυξήσεις τις Πωλήσεις της Ιστοσελίδας σου
LinkedIn Προφίλ: 10 συμβουλές για Επιχειρηματίες και Επαγγελματίες
Γιατί χρειάζεται εταιρικό site η επιχείρησή σου

ξεκινα τωρα

Φέρε την Επιχείρηση σου στην Ψηφιακή Εποχή