Το Instagram ποτέ δεν ήταν πιο δημοφιλές απ΄ ότι σήμερα. Ειδικά από την ημέρα που αποκτήθηκε από το Facebook, η δημοφιλία του έχει εκτοξευθεί. Αυτός είναι και ο λόγος που οι εταιρίες που διαφημίζονται μέσω αυτού αυξάνονται σταθερά κάθε έτος. Με τόσο ανταγωνισμό όμως ποια είναι τα μυστικά για πετυχημένη διαφήμιση στο Instagram;
Βλέπεις, οι διαφημίσεις σε αυτό είναι εξαιρετικά αποδοτικές καθώς συνδυάζουν το οπτικό στοιχείο του Instagram με τον διαφημιστικό αλγόριθμο του Facebook. Ο συνδυασμός αυτών των δύο στοιχείων επιτρέπει πολυεπίπεδη στόχευση πληθυσμού με χειρουργική ακρίβεια.
Όμως, με τον ανταγωνισμό πια να είναι τεράστιος δεν σου εγγυάται επιτυχία κάθε διαφημιστική καμπάνια. Πρέπει οι δικές σου διαφημίσεις να ξεχωρίζουν από των ανταγωνιστών και να δελεάζουν το κοινό σου.
Ακολούθησε λοιπόν σε κάθε διαφήμιση στο Instagram τις κάτωθι συμβουλές για να έχεις επιτυχία!
#1 Προώθησε το καλύτερο περιεχόμενο σου για πετυχημένη διαφήμιση στο Instagram
Η συνηθισμένη (και παλιομοδίτικη) προσέγγιση των εταιριών στη διαφήμιση είναι να δημιουργούν νέο περιεχόμενο για τις διαφημίσεις, που συνήθως περιλαμβάνει επαγγελματική φωτογράφιση και επιλεγμένες έξυπνες ατάκες, προκειμένου να έχουν τη μέγιστη επίδραση στο κοινό στόχο.
Σωστό είναι αυτό. Αλλά δεν είναι η μόνη προσέγγιση. Εδώ μιλάμε για διαφήμιση στα social media και η λέξη «social» δείχνει ακριβώς αυτό, την αλληλεπίδραση με τους χρήστες.
Αυτό σημαίνει πως υπάρχει και άλλος τρόπος για διαφήμιση στο Instgram: Να αξιοποιήσεις από τον πλούτο περιεχομένου και δημοσιεύσεων που έχεις, αυτές που ξέρεις ότι οι followers σου εκτιμούν.
Κοίτα λοιπόν το οργανικό περιεχόμενο για δημοσιεύσεις που είχαν την περισσότερη αλληλεπίδραση με τους χρήστες (likes και σχόλια). Και αφού κάνεις μικρές τροποποιήσεις μετάτρεψε τες σε διαφημίσεις για να έχεις απόκριση και από ευρύτερο κοινό.
Όταν έχεις λοιπόν κάτι που αποδεδειγμένα αρέσει στο κοινό, αξιοποίησέ το περαιτέρω.
Με αυτόν τον τρόπο βελτιώνεις πολύ την πιθανότητα επιτυχίας καθώς ξεκινάς με κάτι που ήδη γνωρίζεις ότι αρέσει στο κοινό σου. Φυσικά υπάρχουν και πολλές άλλες παράμετροι που πρέπει να λάβεις υπόψη για να πάει καλά η καμπάνια, αλλά με αυτές θα σε βοηθήσουμε εμείς.
#2 Βελτίωσε τη Στόχευση
Το γεγονός ότι το Instagram αξιοποιεί την τεράστια βάση δεδομένων χρηστών της πλατφόρμας του Facebook σημαίνει ότι μπορείς να προσεγγίσεις όποιο μέρος του κοινού επιθυμείς.
Αλλά για να γίνει αυτό και για να λειτουργήσει καλά για το brand και τις πωλήσεις πρέπει να γνωρίζεις πώς να αξιοποιείς τα διάφορα στοιχεία της πλατφόρμας.
Πέρα από τους συνηθισμένους μηχανισμούς στόχευσης, υπάρχουν και κάποιες πιο εξειδικευμένες επιλογές που σου επιτρέπουν να εστιάσεις καλύτερα.
Custom και Lookalike Στόχευση: Με αυτήν την επιλογή μπορείς να δημιουργήσεις στόχευση σε ένα κοινό που ομοιάζει στα χαρακτηριστικά του με το κοινό των followers που ήδη έχεις. Αυτό μπορεί να σε βοηθήσει να φέρεις κοντά σου νέους ανθρώπους που έχουν παρόμοια ενδιαφέροντα, δημογραφικά στοιχεία, συμπεριφορές και επαγγελματικό background με το υπάρχον κοινό σου.
Remarketing: Το Facebook και το Instagram σου δίνουν τη δυνατότητα να ανιχνεύεις ποιοι από τους χρήστες τους επισκέφτηκαν το site σου. Αυτό σημαίνει ότι μπορείς να στοχεύεις κοινό που έχει επισκεφτεί το site σου, ώστε να του υπενθυμίζεις τις υπηρεσίες σου και να το «ζεσταίνεις» προκειμένου να κάνει την αγορά του.
Καθώς οι χρήστες που εγκαταλείπουν τα site πριν την τελική αγορά των προϊόντων είναι πάνω από 68%, όπως καταλαβαίνεις κάνοντας remarketing μέσω του Instagram μπορείς να κερδίσεις αυτούς τους χαμένους πελάτες.
Χρησιμοποιώντας τους εξειδικευμένους τρόπους στόχευσης, προβάλλεις τη διαφήμισή σου στα πιο κατάλληλα τμήματα των χρηστών αυξάνοντας άμεσα τις πωλήσεις. Όταν προβάλλεις τη διαφήμιση στο Instagram σε όσους είναι παρόμοιοι με το κοινό σου ή έχουν ήδη επισκεφτεί το site σου, είναι πολύ πιο πιθανό τελικά να σε κάνουν follow ή να πραγματοποιήσουν κάποια αγορά.
Θέλεις να σε βοηθήσουμε με τις χορηγούμενες δημοσιεύσεις και διαφημίσεις; Επικοινώνησε μαζί μας.
#3 Μην κάνεις τις διαφημίσεις σου να δείχνουν σαν …διαφημίσεις
Αν θες κάθε διαφήμιση στο Instagram να έχει καλή απόδοση, τότε δεν θα πρέπει να δείχνει πολύ «πωλησιακή».
Το κοινό είναι πολύ πιο πιθανό να ανταποκριθεί σε διαφημίσεις που δείχνουν σαν κανονικό περιεχόμενο παρά σαν ωμές προσπάθειες για πώληση. Επιδίωξε λοιπόν οι διαφημίσεις να είναι καλοσχεδιασμένες (δες και #1) και όσο γίνεται να περιλαμβάνουν και εικόνες ανθρώπων και όχι μόνο τα προϊόντα που θες να πωλήσεις.
Βεβαιώσου ότι το κοινό σου δε νιώθει σαν να θες συνέχεια να του πουλήσεις κάτι. Ενώ μερικοί δεν θα έχουν πρόβλημα με τις απόπειρες μάρκετινγκ, καλό είναι να εστιάσεις στο να δημιουργήσεις όσο πιο καλή εμπειρία γίνεται. Για αυτό το λόγο σχεδίασε τις διαφημίσεις με προσοχή.
Όταν πρόκειται να ξεκινήσεις κάποια καμπάνια ή διαφήμιση στο Instagram, δημιούργησε παράλληλα και κάποιες απλές δημοσιεύσεις στην ίδια γραμμή και μοτίβο με τη διαφήμιση.
Δημιουργώντας μια κοινή θεματική ανάμεσα στις απλές δημοσιεύσεις και τις διαφημίσεις, θα κάνεις τις δεύτερες να δείχνουν πιο φυσικές και λιγότερο «πωλησιακές».
#4 Χρησιμοποίησε τα διαθέσιμα κουμπιά
Όταν δημιουργείς μια διαφήμιση στο Instagram, μπορείς να συμπεριλάβεις ένα πλήκτρο που καλεί τον χρήστη σε κάποια ενέργεια (call-to-action). Το πλήκτρο αυτό σου προσφέρει διάφορες παραλλαγές από τις οποίες μπορείς να επιλέξεις, όπως «Μάθε Περισσότερα», «Δες το προϊόν», «Κάνε Κράτηση», «Επικοινώνησε μαζί μας» κλπ.
Οπότε χρησιμοποίησε κάποια εναλλακτική που είναι σχετική με τον σκοπό της καμπάνιας.
Έχει στατιστικά παρατηρηθεί ότι οι καμπάνιες που περιλαμβάνουν κάποιο πλήκτρο call-to-action είναι πολύ πιο αποδοτικές από όσες δεν περιλαμβάνουν. Αυτό συμβαίνει επειδή βοηθούν και οδηγούν τον χρήστη στο επόμενο βήμα.
Τόσο απλό, κι όμως τόσο αποδοτικό.
#5 Διαφήμιση στο Instagram σημαίνει και βίντεο
Οι περισσότεροι που δεν χρησιμοποιούν συχνά την εφαρμογή, όταν σκέφτονται το Instagram, σκέφτονται μια ατελείωτη σειρά από στατικές εικόνες. Ξεχνούν ότι το Instagram κάνει μεγάλη χρήση και σύντομων βίντεο.
Τα βίντεο, χάρη στην κίνηση και την εναλλαγή, αιχμαλωτίζουν την προσοχή των χρηστών, γιατί ξεχωρίζουν από το υπόλοιπο περιεχόμενο. Επιπλέον σε όλους αρέσει να βλέπουν βίντεο.
Αν λοιπόν η διαφήμιση στο Instagram χρησιμοποιεί βίντεο γίνεται πολύ πιο αποδοτική. Πριν λίγους μήνες είχαμε κάνει τη δική μας έρευνα και είχαμε μετρήσει ότι οι διαφημίσεις με βίντεο και call-to-action πλήκτρο έχουν ακριβώς διπλάσια απόδοση από τις απλές διαφημίσεις με φωτογραφία.
Αν δυσκολεύεσαι να βρεις υλικό για βίντεο και να το μοντάρεις, τότε η εξειδικευμένη ομάδα μας μπορεί να σε βοηθήσει. Εναλλακτικά υπάρχει η δυνατότητα να απευθυνθείς και στο κοινό σου και να ζητήσεις να σου στείλουν ερασιτεχνικά βίντεο που χρησιμοποιούν τα προϊόντα σου. Ωστόσο για να αξιοποιηθούν αυτά θα πρέπει να είναι και κάπως καλοτραβηγμένα.
#6 Δείξε συναισθήματα με carousel
Σε κάθε διαφήμιση στο Instagram δεν χρειάζεται να χρησιμοποιείς μόνο μια εικόνα ή φωτογραφία. Η πλατφόρμα δίνει τη δυνατότητα και για τα λεγόμενα «καρουζέλ», που αποτελούνται από μια σειρά εικόνων.
Εάν ο στόχος είναι να πουλήσεις κάποιο προϊόν ή υπηρεσία, είναι ευκαιρία να δημιουργήσεις μια ιστορία μέσα από το καρουζέλ. Ιντρίγκαρε το κοινό με μια σειρά πετυχημένων εικόνων που δεν δείχνουν μόνο τα καλύτερα στοιχεία του προϊόντος, αλλά βγάζουν νόημα και για τους followers σου.
Εν ολίγοις μην δημοσιεύσεις μόνο φωτογραφίες του προϊόντος, αλλά και φωτογραφίες που δείχνουν την εμπειρία που έχει ο αγοραστής και πως νιώθει όταν το χρησιμοποιεί. Με τα carousel μπορείς από εικόνα σε εικόνα να δημιουργήσεις μια σύνδεση με το κοινό, αποτυπώνοντας μια ιστορία και ενισχύοντας έτσι την δύναμη της διαφήμισης.
Αυτές οι 6 συμβουλές θα σε βοηθήσουν να αξιοποιήσεις τη διαφήμιση στο Instagram για να έχεις πωλήσεις. Φυσικά όμως δεν χρειάζεται να ασχοληθείς εσύ με κάθε λεπτομέρεια. Η ομάδα της digital3 είναι εδώ για να σε βοηθήσει πλήρως!