Πώς να Aυξήσεις αποτελεσματικά το Brand Awareness

Το brand awareness (αναγνωρισιμότητα μάρκας) είναι μια μέτρηση μάρκετινγκ που προσδιορίζει σε ποιο βαθμό ένα brand αναγνωρίζεται από τους καταναλωτές και το κοινό-στόχο. Brand awareness μπορεί να εννοούμε για τo brand συνολικά, για ένα συγκεκριμένο προϊόν, προσφορά ή ακόμα και στοιχείο του brand όπως ένα λογότυπο ή σλόγκαν.

Μια από τις προκλήσεις είναι ότι είναι δύσκολο να μετρηθεί. Για να μετρήσεις το brand awareness, είναι σημαντικό να συμπεριλάβεις τακτικές που μπορούν να παρακολουθηθούν και να μετρηθούν ως μέρος της συνολικής στρατηγικής σου.

Γιατί είναι σημαντικό το brand awareness;

Μπορεί όπως αναφέραμε πριν να είναι δύσκολο να μετρηθεί, αλλά δεν πρόκειται απλά μόνο για ένα σημαντικό μέρος της απόδοσης ενός brand, είναι άκρως απαραίτητο.

Το brand awareness ουσιαστικά είναι το πρώτο βήμα για να μετατραπεί κάποιος ακόλουθος σε πελάτη, είτε με την αγορά ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, είτε με την εγγραφή στο newsletter του brand σου.

Επομένως, το να αναγνωρίζουν οι πελάτες το brand σου είναι απαραίτητο συστατικό για την αύξηση των πωλήσεων και των εσόδων της επιχείρησης σου. Παρακάτω υπάρχουν μερικοί αποτελεσματικοί τρόποι για να αυξήσεις το brand awareness της επιχείρησης σου.

#1 Γίνε ηγέτης στον τομέα σου δημιουργώντας εκπαιδευτικό περιεχόμενο

Ένα σημαντικό κομμάτι της δημιουργίας του brand awareness είναι να γίνεις ηγέτης ή αυθεντία στον κλάδο της επιχείρησης σου. Όσο μεγαλύτερη φήμη έχεις, τόσο περισσότεροι άνθρωποι θα παρατηρήσουν και θα μοιραστούν το περιεχόμενο σου και τόσο υψηλότερα θα εμφανίζεσαι στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.

Ξεκίνα ερευνώντας ποιες ερωτήσεις κάνουν οι άνθρωποι στις μηχανές αναζήτησης για τον κλάδο σου. Στη συνέχεια, δημιούργησε περιεχόμενο που εξερευνά ή ακόμα και απαντά σε αυτές τις ερωτήσεις.

Εστίασε σε συγκεκριμένες και αιχμηρές ερωτήσεις, αντί να στοχεύσεις μόνο σε δημοφιλή λέξεις-κλειδιά. Με αυτόν τον τρόπο, θα έχεις την ευκαιρία να αυξήσεις τη φήμη του brand σου και να μην ξοδεύεις χρόνο και πόρους σε θέματα για τα οποία μιλούν ήδη όλοι οι ανταγωνιστές σου.

#2 Συνεργάσου με άλλες επιχειρήσεις του κλάδου σου για να αυξήσεις το brand awareness

Προσπάθησε να ενισχύσεις την διαδικτυακή σου παρουσία και να αυξήσεις το brand awareness με το να συνεργαστείς με άλλες επιχειρήσεις.

Αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι θα πρέπει να συνεργαστείς με κάποιον από τους ανταγωνιστές σου. Αντιθέτως, μπορείς να απευθυνθείς σε brand και επιχειρήσεις των οποίων οι παροχές και τα προϊόντα συμπληρώνουν τα δικά σου και να διοργανώσετε μαζί διαδικτυακά σεμινάρια, συνέδρια κλπ.

Με αυτόν τον τρόπο, αποκτάτε και οι δυο επιχειρήσεις διπλή έκθεση στο κοινό και ανοίγετε νέους δρόμους για ανάπτυξη και για την αύξηση του brand awareness.

#3 Οι influencers μπορούν να σε βοηθήσουν στην αύξηση του brand awareness

Σε ένα κόσμο όπου τα social media έχουν γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας μας, οι influencers είναι οι καλύτεροι brand ambassadors και δεν πρέπει να χάσεις την ευκαιρία να κάνεις συνεργασία μαζί τους.

Δεν χρειάζεται να απευθυνθείς σε κάποιον πολύ δημοφιλή influencer ή διάσημο πρόσωπο. Αυτό που έχει σημασία είναι να βρεις τον ιδανικό influencer που θα μπορέσει να αντιπροσωπεύσει αποτελεσματικά το brand σου και να έχει ένα αρκετά μεγάλο αριθμό από followers. Το Influencer marketing είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για την ενίσχυση του awareness.

Αξιοποιώντας τα Trends στο Marketing: Πως να το κάνεις Brand Awareness

#4 Δημιούργησε infographics για να εκπαιδεύσεις και να ψυχαγωγήσεις το κοινό σου

Τα infographics είναι επίσης μια εξαιρετική τακτική για την δημιουργία και την αύξηση του brand awareness επειδή προσφέρουν μια οπτικά ελκυστική εμπειρία για τον πελάτη. Τα infographics μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την εκπαίδευση, την ψυχαγωγία ή την ενημέρωση του κοινού σχετικά με διαφορετικές πτυχές του κλάδου ή της επιχείρησης σου.

Ένα ακόμα πλεονέκτημα των infographics είναι ότι έχεις την δυνατότητα και την ευελιξία να τα προωθήσεις στην ιστοσελίδα σου, στο blog σου, στις σελίδες των social media σου ακόμα και να τα εκτυπώσεις για να τα αξιοποιήσεις στο φυσικό σου κατάστημα.

#5 Δημιούργησε podcast για να αυξήσεις το brand awareness

Τα τελευταία χρόνια τα podcast είναι ιδιαίτερα δημοφιλή και το κοινό όλο και περισσότερο τα αναζητεί. Πολλές εταιρείες στρέφονται στο podcasting για να ακουστούν από περισσότερο κοινό και να αυξήσουν το brand awareness τους.

Τα podcast βοηθούν τα brand να αποκτήσουν εξουσία και ηγετική θέση, εκθέτοντας τους ακροατές σε νέες συζητήσεις και πρωτότυπες ιδέες. Δημιούργησε το δικό σου podcast, φιλοξένησε διάφορους καλεσμένους ή λάβε εσύ μέρος σε άλλο podcast ως καλεσμένος.

Θες να αυξήσεις το brand awareness της επιχείρησης σου; Είμαστε εδώ για να σε βοηθήσουμε!

#6 Δημιούργησε εγγενείς διαφημιστικές καμπάνιες

Το μεγαλύτερο πρόβλημα με την ψηφιακή διαφήμιση είναι ότι οι καταναλωτές έχουν κουραστεί, διότι εκτίθενται σε πολλές διαφημίσεις καθημερινά και απλώς παύουν κάποια στιγμή να τις παρατηρούν. Αυτό καθιστά δύσκολη τη χρήση ψηφιακών διαφημίσεων για την αύξηση του brand awareness.

Η εγγενής διαφήμιση είναι μια εξαιρετική λύση για το brand awareness, επειδή καταπολεμά την τύφλωση των banner με μη παρεμβατικές διαφημίσεις υψηλής ποιότητας που πραγματικά τραβούν την προσοχή του κοινού.

#7 Απόκτησε μεγαλύτερη προβολή με το SEO

Το SEO γίνεται όλο και πιο σημαντικό, ειδικά καθώς οι μηχανές αναζήτησης και κυρίως η Google προσπαθεί διαρκώς να βελτιώνει τη λειτουργικότητα αναζήτησης και την εμπειρία χρήστη για τους χρήστες.

Το κατά πόσο ο ιστοτόπος είναι φιλικός προς κινητά τηλέφωνα, το περιεχόμενο καλής ποιότητας και η πλοήγηση ομαλή είναι όλα παράγοντες που επηρεάζουν την κατάταξη αναζήτησης ενός ιστότοπου.

Όσο καλύτερο το SEO σου, τόσο υψηλότερα θα κατατάσσεται η επιχείρηση σου στα αποτελέσματα αναζήτησης και τόσο μεγαλύτερη προβολή θα έχεις μεταξύ των ατόμων που κάνουν αναζήτηση στο διαδίκτυο. Έτσι, το SEO μπορεί να σε βοηθήσει να αυξήσεις σημαντικά το brand awareness.

#8 Να είσαι ενεργός στα social media

Δεν γίνεται να μιλάμε για brand awareness δίχως την πολύτιμη συμβολή των social media. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν 3,6 δισεκατομμύρια άνθρωποι παγκοσμίως στα social media και ο αριθμός αυξάνεται κάθε χρόνο.

Το κόλπο για το social media μάρκετινγκ για το awareness είναι η εστίαση των προσπαθειών στις σωστές πλατφόρμες και με τον σωστό τρόπο. Φρόντισε να επενδύσεις σε social media καμπάνιες όπου το κοινό-στόχος είναι πιο ενεργό.


Σχετικά Άρθρα

Γιατί το eshop μου δεν κάνει Πωλήσεις και δεν πουλάει τίποτα;
7 Λάθη στις Διαφημίσεις Instagram και πώς να τα Αποφύγεις
Ψηφιακό και Παραδοσιακό Μάρκετινγκ: Συνδυασμός για Καλύτερο Αποτέλεσμα

ξεκινα τωρα

Φέρε την Επιχείρηση σου στην Ψηφιακή Εποχή