Αξιοποιώντας τα trends στο Marketing, μπορείς να δημιουργήσεις θελκτικό περιεχόμενο για το site σου, κάτι που θα επιφέρει περισσότερους επισκέπτες σε αυτό. Επομένως, εδώ θα δούμε μαζί πως μπορείς να χρησιμοποιήσεις τα δεδομένα των εκάστοτε trend, για να δημιουργήσεις περιεχόμενο που το κοινό θα βρει σημαντικό.
Αν το καλοσκεφτείς, ολόκληρο το ίντερνετ ουσιαστικά είναι περιεχόμενο. Και γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο, είναι ζωτικής σημασίας να ακολουθήσεις μια στρατηγική που να είναι κατάλληλη για εσένα και θα παρακινήσει τους χρήστες να δείξουν ενδιαφέρον για το site σου.
Να θυμάσαι, πως ο μέσος χρήστης του διαδικτύου, έχει αρκετά περιορισμένο εύρος προσοχής και θέλει τις απαντήσεις του γρήγορα.
Όμως, πριν μπούμε στα βαθιά για το πως να αξιοποιήσεις τα trends στο Marketing, πρέπει να ξεκαθαρίσουμε για τί χρειάζεται να δημιουργήσεις θελκτικό περιεχόμενο.
Πολλά brands είναι αυτά που δυσκολεύονται να δημιουργήσουν ψηφιακή παρουσία, επειδή δεν καταφέρνουν να βρουν από την αρχή τη διαφορά μεταξύ αυτού που πιστεύουν ότι θέλει να μάθει το κοινό-στόχος τους και των πληροφοριών που πραγματικά αναζητά το κοινό-στόχος τους. Και αυτή ακριβώς η «αποσύνδεση» ανάμεσα στα brands και το κοινό τους, είναι που κάνει τις υπάρχουσες στρατηγικές μάρκετινγκ να αποτυγχάνουν.
Αυτό που μπορείς να κάνεις εσύ ωστόσο, είναι να λάβεις δραστικά μέτρα ώστε να αυξήσεις τις πιθανότητες επιτυχίας του site σου, δημιουργώντας περιεχόμενο που θα προκαλεί συναισθηματική απόκριση ή θα έχει κάποια ουσιαστική σύνδεση με τα ενδιαφέροντα του εκάστοτε χρήστη.
Η επίτευξη αυτού του είδους στρατηγικής μπορεί να ακούγεται περίπλοκη, αλλά μπορούμε να ξεκινήσουμε εξετάζοντας τη συμπεριφορά του κοινού και το πως μπορούν να αξιοποιηθούν τα trends στο Marketing.
#1 Τι είναι αυτό που οδηγεί τους ανθρώπους στο site σου
Από τη στιγμή που διατηρείς κάποιου είδους brand, μία από τις πιο αποτελεσματικές πρακτικές που μπορείς να κάνεις για να κατανοήσεις τη συμπεριφορά του κοινού, είναι η εξέταση των λέξεων-κλειδιών που τους φέρνει στον ιστότοπό σου.
Σε αυτό το σημείο, ας υποθέσουμε ότι υπάρχει ένα ποσοστό χρηστών που γνωρίζουν το brand σου και συχνάζουν τακτικά στον ιστότοπό σου. Εδώ, μια καλή στρατηγική περιεχομένου είναι αυτή που στοχεύει σε νέους χρήστες και σε όσους «προσγειώνονται» στον ιστότοπο μέσω της οργανικής αναζήτησης.
Χρησιμοποιώντας το Google Analytics και φιλτράροντας τις διάφορες σελίδες στον ιστότοπό σου, που φέρουν τη δική τους συγκεκριμένη προσφορά προϊόντος, μπορείς να αποκτήσεις μια εικόνα για τους τύπους αναζήτησης που φέρνουν τους χρήστες σε εσένα.
Μια τέτοια πρακτική, θα σου προσφέρει ένα σύνολο όρων και θεμάτων που μπορείς να αναπτύξεις στη συνέχεια σε μια αποδοτική στρατηγική περιεχομένου, αξιοποιώντας έτσι και τα trends στο Marketing.
#2 Για να αξιοποιήσεις τα trends στο Marketing, μετέτρεψε τις λέξεις-κλειδιά σε θέματα περιεχομένου
Οι περισσότεροι διαθέτουν μια βασική κατανόηση της χρήσης των λέξεων-κλειδιών, που είναι σημαντικές για την εύρεση των brand στο ίντερνετ. Το να τις αναπτύξεις όμως περαιτέρω σε ερωτήματα, τα οποία χρησιμοποιούν οι χρήστες στις μηχανές αναζήτησης, μπορεί να σε βοηθήσει να εφαρμόσεις πιο ουσιαστική στρατηγική για το περιεχόμενό σου.
Υπάρχουν αρκετά δωρεάν εργαλεία που θα σε βοηθήσουν, όπως για παράδειγμα η πλατφόρμα Answer The Public. Η συγκεκριμένη πλατφόρμα λειτουργεί λαμβάνοντας δεδομένα από ερωτήματα αναζήτησης αυτόματης διόρθωσης της Google, προκειμένου να δώσει μια πιο πρόσφατη εικόνα σχετικά με τις ερωτήσεις που κάνουν οι χρήστες και σχετίζονται με τις λέξεις-κλειδιά που σε ενδιαφέρουν.
Τα social media διαδραματίζουν κι αυτά σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση των trends στο Marketing, καθώς και στις ομοιότητες σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο οι χρήστες αναζητούν πληροφορίες για το εκάστοτε brand, την προσφορά και τον κλάδο που τους ενδιαφέρει.
Επομένως, αφιέρωσε χρόνο για να κατανοήσεις την απόδοση των social media της επιχείρησής σου, καθώς και χρόνο για τα νέα του κλάδου σου, προκειμένου να ανακαλύψεις τα όσα συζητιούνται γύρω από τον τομέα στον οποίο επιχειρείς.
Αυτό το στάδιο της έρευνας, είναι ζωτικής σημασίας για τη θεμελίωση ισχυρής και εξελισσόμενης στρατηγικής περιεχομένου.
#3 Ξεπέρνα τους ανταγωνιστές
Από τη στιγμή που θα ανακαλύψεις το είδος της αναζήτησης που κάνει το κοινό-στόχος σου προκειμένου να σε βρει, θα μπορέσεις πιο εύκολα να χρησιμοποιήσεις αυτή την ανακάλυψη, για να δεις τι εμφανίζεται αυτήν τη στιγμή στον οργανικό χώρο αναζήτησης.
Ενδέχεται να βρεις περιπτώσεις, όπου οι ανταγωνιστές εμφανίζονται με το δικό τους περιεχόμενο, το οποίο ικανοποιεί αυτά τα ερωτήματα αναζήτησης.
Επομένως, κράτα σημειώσεις με το τι κάνουν οι ανταγωνιστές, αλλά και το φορμάτ περιεχομένου που εμφανίζει καλύτερα τις πληροφορίες που αναζητούνται.
Με τον ίδιο τρόπο φυσικά, ενδέχεται να μη βρεις και καθόλου ανταγωνιστές στο χώρο αναζήτησης για το ερώτημα προορισμού σου. Και αυτή βεβαίως μπορεί να αποτελέσει μια πολύτιμη ευκαιρία «κενού της αγοράς», που περιμένει να την αδράξεις.
#4 Πρέπει να κάνεις μακροπρόθεσμα και βραχυπρόθεσμα πλάνα ταυτόχρονα
Θα πρέπει να κρατήσεις καλά στο νου, πως το περιεχόμενο που είναι επίκαιρο και ικανοποιεί την άμεση ανάγκη του κοινού, μπορεί να είναι αποτελεσματικό στην απόκτηση δημοτικότητας από τις μηχανές αναζήτησης.
Πρέπει να είσαι οπωσδήποτε προνοητικός, κάτι το οποίο απαιτεί να έχεις ήδη ένα ημερολόγιο περιεχομένου, ως μέρος της ροής εργασίας, αφού θα βοηθήσει στο ταξίδι για την παραγωγή πιο σημαντικών ιδεών για τον ιστότοπό σου. Διότι, το να βρίσκεσαι στο κατάλληλο μέρος την κατάλληλη στιγμή, μπορεί να εξυπηρετήσει καλύτερα το κοινό σου.
Δεν πρέπει επίσης να ξεχνάς και ότι οι τάσεις αλλάζουν και οι ανάγκες του κοινού αναπτύσσονται.
Επομένως, μαζί με οποιεσδήποτε ιδέες έχεις ορίσει για τα τρέχοντα trends αναζήτησης, προσπάθησε παράλληλα να χρησιμοποιήσεις την σχετική έρευνα που έχεις κάνει μαζί με τις συμβουλές που διάβασες εδώ, προκειμένου να δημιουργήσεις περιεχόμενο που θα είναι χρήσιμο για το brand σου καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.
Χρειάζεσαι βοήθεια με το Marketing της online επιχείρησής σου; Είμαστε εδώ για εσένα!
#5 Αναγνώρισε τι δουλεύει και εξελίξου, προκειμένου να αξιοποιήσεις σωστά τα trends στο Marketing
Από τη στιγμή που θα ανατρέξεις στα δεδομένα ανάλυσης, θα δεις πώς οι χρήστες αλληλεπιδρούν με τις νέες πληροφορίες που πρόσθεσες στον ιστότοπό σου και αν φτάνουν σε αυτές τις σελίδες απευθείας από την οργανική αναζήτηση.
Μπορείς ακόμα να δεις κι άλλες μετρήσεις, όπως νέες θέσεις λέξεων-κλειδιών, βελτιώσεις κατάταξης και αλληλεπιδράσεις μέσω των social media.
Όλα αυτά λειτουργούν για τη δημιουργία ROI στη στρατηγική περιεχομένου που θα ακολουθήσεις, προκειμένου να αξιοποιήσεις κατάλληλα τα trends στο Marketing.