Έχεις ετοιμάσει το νέο σου site και τώρα θέλεις επιτέλους να έχεις και πωλήσεις. Οι πιθανότητες λένε ότι ήδη σκέφτεσαι τις διαφημίσεις σε έναν από τους δύο γίγαντες των online διαφημίσεων τα Google Ads ή Facebook Ads.
Αξίζουν όμως τα χρήματά τους; Και αν ναι, ποια πλατφόρμα να επιλέξεις;
Σήμερα θα εξηγήσουμε τις διαφορές και τα δυνατά σημεία ανάμεσα στις δύο πλατφόρμες, ώστε να έχεις απάντηση στο δίλημμα Google Ads ή Facebook Ads.
Τα βασικά των Online Διαφημίσεων: PPC
Ο κόσμος της ψηφιακής διαφήμισης μπορεί γίνει δυσνόητος, ειδικά αν ξεκινάς από το μηδέν χωρίς γνώσεις στο μάρκετινγκ. Τούτου λεχθέντος, στην πράξη είναι εύκολο να ξεκινήσεις μια διαφημιστική καμπάνια. Όχι όμως και τόσο εύκολο να έχεις πραγματικά αποτελέσματα…
Ας σε βοηθήσουμε λοιπόν με έναν πολύ βασικό όρο:
Και οι διαφημίσεις στη Google και οι διαφημίσεις στο Facebook εντάσσονται στην κατηγορία του PPC, δηλαδή pay per click, ή αλλιώς πληρωμή αν κλικ. Αυτό σημαίνει ότι για κάθε σου διαφήμιση πληρώνεις μόνο κάθε φορά που κάποιος κάνει κλικ στη διαφήμιση. Η ακριβής τιμή για κάθε κλικ ορίζεται από την δημοπρασία που γίνεται για το κάθε keyword βάσει του πόσο δημοφιλές είναι (δες και εδώ).
Google Ads ή Facebook Ads: Οι διαφορές τους
Και οι δύο πλατφόρμες έχουν τα δυνατά και αδύνατα σημεία τους και κάθε μία μπορεί να αγγίξει μεγάλο κοινό με τον δικό της τρόπο. Ανάλογα με τις ανάγκες σου, ίσως καταλήξεις ότι ένα μείγμα από διαφημίσεις στην Google και το Facebook μπορεί να βοηθήσει καλύτερα να προσεγγίσεις το target group που επιθυμείς.
Τα Google Ads θεωρούνται χορηγούμενες διαφημίσεις αναζήτησης, ενώ τα Facebook ads θεωρούνται χορηγούμενες social διαφημίσεις. Ποια είναι η διαφορά τους;
Οι διαφημίσεις αναζήτησης εμφανίζονται όταν αναζητάς κάτι σχετικό στη Google. Σίγουρα τις έχεις δει: είναι τα links που εμφανίζονται πάνω πάνω στις αναζητήσεις με τη σήμανση «ΔΙΑΦ» ή «AD». Έτσι ο χρήστης που κάνει την αναζήτηση μπορεί να ξεχωρίσει τη διαφορά μεταξύ των οργανικών αποτελεσμάτων και των διαφημίσεων.
Τα Google Ads βασίζονται κυρίως στις λέξεις κλειδιά που στοχεύεις και όχι τόσο σε συγκεκριμένο κοινό. Δημιουργείς τις διαφημίσεις βάσει των λέξεων κλειδιών που είναι σχετικές με την επιχείρησή σου και που θεωρείς ότι το κοινό θα αναζητήσει περισσότερο.
Οι χορηγούμενες διαφημίσεις του Facebook, από την άλλη, είναι ένας τρόπος να φέρεις το brand μπροστά στους χρήστες. Εδώ η στόχευση έχει περισσότερο να κάνει με τα ενδιαφέροντα του κοινού και το Facebook προσφέρει εξαιρετικά λεπτομερείς λεπτομέρειες στόχευσης.
Επιπλέον είναι σημαντικό να συνυπολογίζεις το δίκτυο διανομής της κάθε πλατφόρμας:
Το δίκτυο της Google επεκτείνεται και στο YouTube, το Google Display Network (banners σε εκατομμύρια sites) και το Google Maps.
Το Facebook αντίστοιχα μπορεί να σε φέρει μπροστά σε εκατομμύρια χρήστες του Instagram, του Messenger και του δικτύου της Facebook.
Google Ads ή Facebook Ads: Οι παράμετροι επιλογής
Μέγεθος Κοινού
Και η Google και το Facebook έχουν τεράστια βάση μελών. Το Facebook επισκέπτονται περίπου 1,7 δις άνθρωποι ημερησίως, οι οποίοι σε συνδυασμό με τα Instagram, WhatsApp, και Messenger αγγίζουν τα 3 δις.
Η Google διαχειρίζεται περίπου 6 δις αναζητήσεις κάθε ημέρα ενώ ελέγχει πάνω από το 90% των αναζητήσεων παγκοσμίως.
Αυτό σημαίνει ότι και οι δύο πλατφόρμες καλύπτουν μεγάλο μέρος του ελληνικού πληθυσμού.
Όμως ως προς το κοινό υπάρχει και κάτι άλλο πολύ σημαντικό που πρέπει να σκεφτείς. Και αυτό έχει να κάνει με το προϊόν σου:
Πρόκειται για κάτι που οι εν δυνάμει πελάτες θα αναζητήσουν στη Google ή είναι κάτι που είναι πιθανότερο να βρουν στα social media;
Σημασία περισσότερο έχει το είδος των προϊόντων σου και που περισσότερο ταιριάζει. Ο γενικός κανόνας λέει ότι τα πιο lifestyle προϊόντα ταιριάζουν καλύτερα στο Facebook και τα πιο γενικά προϊόντα στη Google. Αυτό που μετράει περισσότερο δηλαδή είναι το που βρίσκεται το κοινό σου.
Κόστος και απόδοση
Ο λόγος που τρέχεις διαφημίσεις είναι επειδή προσδοκάς να έχουν απόδοση. Αυτή θα εξαρτηθεί από πολλές παραμέτρους, όπως η στόχευση, το budget κλπ.
Αντίστοιχα, το κόστος των διαφημίσεων εξαρτάται από πολλές παραμέτρους όπως το ποιες λέξεις κλειδιά έχεις επιλέξει, πόσο εξειδικευμένη είναι η στόχευση, σε ποιον κλάδο δραστηριοποιείσαι κλπ.
Για να έχεις μια εικόνα το CPC (cost per click / κόστος ανά κλικ) για συγκεκριμένες λέξεις κλειδιά στην Google μπορεί να είναι από λίγα λεπτά του ευρώ έως και 50 ευρώ…
Σε γενικές γραμμές, και χωρίς αυτό να είναι απόλυτο, τα Google Ads κοστίζουν λίγο περισσότερο από τα Facebook Ads.
Αλλά και μέσα στην ίδια πλατφόρμα παρατηρούνται διαφορές. Για παράδειγμα, παρ’ όλο που και τα δύο ανήκουν στα Facebook Ads, μια διαφήμιση στο Instagram έχει περίπου διπλάσιο κόστος από μια αντίστοιχη στην Facebook.
Η τιμή ορίζεται και από το σε ποιον κλάδο είσαι. Για παράδειγμα, στην εξαιρετικά ανταγωνιστική αγορά παρατηρούμε κάποια από τα πιο υψηλά CPC που μερικές φορές φτάνουν και τα 50€. Αν είσαι σε τέτοια ανταγωνιστική αγορά, τότε μάλλον το Facebook είναι καλύτερη επιλογή για να ξεκινήσεις.
Θέλεις να έχεις αποδοτικές διαφημίσεις και αύξηση πωλήσεων; Οι ειδικοί μας είναι εδώ για εσένα.
Το είδος των προϊόντων σου παίζει ρόλο
Κάτι που χρειάζεται να λάβεις υπόψη όταν καλείσαι να αποφασίσεις αν θα επιλέξεις Google Ads ή Facebook Ads είναι ο κλάδος στον οποίο βρίσκεσαι και ο τρόπος που λειτουργούν οι πελάτες σου.
Έχεις μια επιχείρηση την οποία είναι πιο πιθανό να αναζητήσουν οι χρήστες μέσα από μια αναζήτηση στην Google ή να την παρατηρήσουν στα social media;
Για παράδειγμα, αν έχεις δικηγορικό γραφείο ή συνεργείο αυτοκινήτων, οι χρήστες είναι πιο πιθανόν να κάνουν την αναζήτησή τους μέσω Google. Οπότε εκεί μια Google Ad μπροστά στα μάτια τους όταν κάνουν την αναζήτηση, θα βοηθούσε πολύ.
Αν, από την άλλη, έχεις ένα eshop με καλλυντικά, ρούχα ή αξεσουάρ, τότε μάλλον είναι καλύτερο να τρέξεις την διαφήμιση στην πλατφόρμα της Facebook που στηρίζεται περισσότερο στο οπτικό κομμάτι και θα τραβήξει την προσοχή τους καθώς τσεκάρουν το feed τους.
Όπως βλέπεις, η επιλογή βασίζεται πολύ στο πως λειτουργεί ο εν δυνάμει πελάτης σου σε σχέση με τα είδη των προϊόντων σου. Φυσικά είμαστε εδώ για να σε βοηθήσουμε και να σε κατευθύνουμε ανάλογα.
Στόχευση Κοινού
Και η Google και το Facebook σου δίνουν λεπτομερείς επιλογές στόχευσης. Μπορείς να δείξεις τις διαφημίσεις σου βάσει πολλών κριτηρίων όπως η ηλικία, η περιοχή, τα ενδιαφέροντα κλπ.
Η αλήθεια είναι πως τις πιο πολλές κατηγορίες και λεπτομέρειες στην στόχευση κοινού τις δίνει το Facebook. Μπορείς να κατανείμεις το κοινό σου βάσει συγκεκριμένων συμπεριφορών και ενδιαφερόντων, καθώς το Facebook είναι γνωστό για το πόσες πληροφορίες μαζεύει από τους χρήστες του.
Αν είσαι ο τύπος που του αρέσει να δημιουργεί συγκεκριμένες περσόνες των πρότυπων πελατών σου, τότε το Facebook θα σου επιτρέψει να τις ταιριάξεις πλήρως. Αν μάλιστα επιθυμείς να στοχεύσεις ένα απολύτως εξειδικευμένο κοινό, σου επιτρέπει να το κάνεις.
Διαθέσιμοι τύποι διαφημίσεων
Μια άλλη σημαντική παράμετρός όταν είσαι ανάμεσα Google Ads ή Facebook Ads έχει να κάνει με τους τύπους διαφήμισης που προσφέρει η κάθε πλατφόρμα. Τι προϊόντα εμπορεύεται η επιχείρησή σου;
Αν πουλάς κάτι για το οποίο έχει ιδιαίτερη σημασία το οπτικό κομμάτι (για παράδειγμα ρούχα), τότε ένα μέσο όπως το Instagram και το Facebook ίσως είναι καλύτερο. Ωστόσο και η Google και το Facebook σου δίνουν πολλές δυνατότητες μέσα από τις οποίες μπορείς να γίνεις δημιουργικός.
Οι διαφημίσεις της Google, όσον αφορά το κομμάτι του search, περιορίζονται στο κείμενο, οπότε αυτό αποτελεί το κύριο εργαλείο σου για να τραβήξεις το μάτι του χρήστη. Επιπλέον μπορείς να προσθέσεις τα λεγόμενα extension που καθοδηγούν καλύτερα το χρήστη. Κάποια από αυτά είναι:
- Dynamic site links (όπως οι κατηγορίες προϊόντων)
- Δυνατότητα επικοινωνίας (όπως τηλέφωνο, διεύθυνση κλπ)
- Περιγραφή των προϊόντων
Αντίθετα οι διαφημίσεις της Facebook είναι πολύ πιο οπτικές. Όχι μόνο μπορείς να χρησιμοποιήσεις εικόνες ή βίντεο που τραβούν την προσοχή, αλλά να δημιουργήσεις και καρουζέλ (συλλογές εικόνων).
Οπότε το Facebook μπορεί να αποβεί ιδιαίτερο χρήσιμο όταν αυτό που σε ενδιαφέρει είναι να δημιουργήσεις περισσότερη αναγνωρισιμότητα για το brand.
Google Ads ή Facebook Ads;
Όπως βλέπεις, όταν πρόκειται να αποφασίσεις που θα επενδύσεις τα χρήματά σου, υπάρχουν πολλές παράμετροι που αξίζει και πρέπει να λάβεις υπόψη. Ο κλάδος σου, τα προϊόντα / υπηρεσίες σου, το επιχειρηματικό μοντέλο, η στόχευση, το budget, και το είδος διαφημίσεων είναι μερικοί από τους παράγοντες μόνο.
Ότι κι αν επιλέξεις, βεβαιώσου ότι επενδύεις τα χρήματά σου αποτελεσματικά. Ξεκίνα με σταθερά βήματα και αύξησε το budget σταδιακά, αφού αρχίσεις να βλέπεις αποτελέσματα.
Δεν χρειάζονται βιαστικά βήματα, αλλά πλάνο και σωστός τρόπος ώστε να έχεις πωλήσεις. Και όλη μας η ομάδα είναι εδώ για να σε βοηθήσει σε αυτό.