Πώς να φτιάξεις ένα Δυνατό Προφίλ στο Instagram (Business)

Ναι, το Instagram είναι (και θα είναι για καιρό) ο βασιλιάς του σύγχρονου μάρκετινγκ. Κι αν έχεις κάποια επιχείρηση, τότε πρέπει οπωσδήποτε να έχεις δυνατό προφίλ στο Instagram, προκειμένου να αξιοποιήσεις όλα όσα προσφέρει.

Η δημοτικότητα του έχει πια εκτοξευθεί και αποτελεί κρίσιμη παράμετρο στο μάρκετινγκ κάθε επιχείρησης, μικρής ή μεγάλης. Με στρατηγική και χαρακτήρα μπορείς να έχεις τα μέγιστα οφέλη από αυτό.

Και για να σε βοηθήσουμε, πιο κάτω θα βρεις 11 βήματα που θα σε κατευθύνουν αποτελεσματικά.

#1 Χρησιμοποίησε Business Λογαριασμό

Δεν μπορείς να επωφεληθείς από όλα τα καλούδια του Instagram χωρίς business account (εταιρικό προφίλ). Γιατί; Μα επειδή μερικές από τις πιο χρήσιμες δυνατότητες της πλατφόρμας προσφέρονται σε επιχειρηματικά προφίλ μόνο. Όπως:

  • Αναλυτικά Στατιστικά
  • Δυνατότητα για πωλήσεις απευθείας μέσω instagram
  • Δημιουργία διαφημίσεων και χορηγούμενων δημοσιεύσεων
  • Προβολή στοιχείων επικοινωνίας
  • Κουμπί με call-to-action

#2 Κατανόησε το κοινό σου

Το Instagram έχει περισσότερους από 1 δις ενεργούς χρήστες, αλλά δεν είναι για όλους. Περισσότεροι από τους μισούς βρίσκονται στο εύρος 18 έως 29 ετών.

Φυσικά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορείς να στοχεύεις σε 30ρηδες και 40ρηδες, αλλά να κατανοήσεις σε ποιο κοινό απευθύνεται το δικό σου προφίλ, ποιες δυσκολίες τους θέλει να λύσει και πως μπορεί να τους προσεγγίσει.

Όχι μόνο τα δημογραφικά στοιχεία του κοινού σου θα ορίσουν την στρατηγική περιεχομένου σου (content strategy), αλλά θα παίξουν και κεντρικό ρόλο στον διαφημιστικό τρόπο προσέγγισης (δες και πιο κάτω).

#3 Βελτίωσε το προφίλ σου

Το Instagram profile είναι πάντα σύντομο και άμεσο. Για αυτό πρέπει αμέσως να τραβάει το μάτι του χρήστη. Να τι περιλαμβάνει:

  • Όνομα: μέχρι 30 χαρακτήρες
  • Username (instagram handle): μέχρι 30 χαρακτήρες
  • Website: το URL σου που μπορείς να το αλλάζει όσο συχνά επιθυμείς
  • Bio: σύντομη περιγραφή μέχρι 150 χαρακτήρες
  • Κατηγορία: Τι είδους είναι η επιχείρησή σου
  • Contact: Ταχυδρομική διεύθυνση, τηλεφωνικός αριθμός και email
  • Κουμπί Call-to-action: πλήκτρο που μπορείς να προσαρμόσεις και μέσω του οποίου επικοινωνούν οι χρήστες μαζί σου

Τα δυνατά προφίλ στο Instagram ελκύουν τα «follow» των χρηστών επικοινωνώντας την ποιότητα του brand, το στυλ του και αυτά που το κάνουν διαφορετικό.

Πώς να φτιάξεις ένα Δυνατό Προφίλ στο Instagram

#4 Δώσε έμφαση στο οπτικό στοιχείο

Η πιο σημαντική συμβουλή για δυνατό προφίλ στο instagram είναι απλή: Θυμήσου ότι πρόκειται για μια εφαρμογή που ξεκίνησε ως εφαρμογή ανταλλαγής φωτογραφιών. Αυτό σημαίνει ότι οι φωτογραφίες και το οπτικό κομμάτι βρίσκονται στον πυρήνα της και ότι οι δημοσιεύσεις σας πρέπει να είναι άριστης ποιότητας.

Πρέπει μέσα από το οπτικό στοιχείο να τραβούν την προσοχή του κοινού.

Τα καλά νέα είναι ότι δεν χρειάζεσαι ακριβό φωτογραφικό εξοπλισμό για να το κάνεις αυτό. Σίγουρα χρειάζεσαι επαγγελματισμός, προκειμένου να προωθήσεις τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σου, αλλά μετράει και η αυθεντικότητα. Οι χρήστες θέλουν να αποτελέσουν έστω και μικρό μέρος της καθημερινότητάς σου, έστω και με ραφιναρισμένο τρόπο.

Οι φωτογραφίες λοιπόν πρέπει να έχουν σωστή σύνθεση (για αρχή μπορείς να χρησιμοποιήσεις τον κανόνα των «τρίτων»), να είναι καλά εστιασμένες και να τραβούν το μάτι. Τα γραφικά πρέπει να είναι καθαρά (χωρίς πιξελιάσματα) και ευανάγνωστα. Τα βίντεο να έχουν καλό φωτισμό και ικανοποιητικό ήχο.

#5 Δυνατό προφίλ στο instagram σημαίνει δυνατά λεκτικά

Μπορεί το Instagram να είναι οπτικό μέσο, αλλά οι περιγραφές που δίνεις στα post μετράνε. Όπως με τις φωτογραφίες, και οι περιγραφές πρέπει να μεταδίδουν το πνεύμα και το ύφος του brand και να είναι συνεπείς μεταξύ τους.

Το μέγιστο μήκος των περιγραφών είναι 2200 χαρακτήρες που σου δίνει αρκετό χώρο είτε επιλέξεις να γράψεις μια έξυπνη ατάκα είτε μια πιο φορτισμένη ιστορία.

Θέλεις να αναλάβουν οι experts μας να σου δημιουργήσουν ένα δυνατό προφίλ στο instagram που να φέρνει πωλήσεις; Δες εδώ

#6 Κράτα επαφή με τους followers

Παίρνεις ότι δίνεις. Αν θέλεις οι άνθρωποι να αντιδρούν στο content σου και να συμμετέχουν, τότε πρέπει να συμμετέχεις και εσύ. Στο κάτω κάτω, πρόκειται για social media.

Είναι καλό να συμμετέχεις όταν κάποιος χρήστης:

  • Σχολιάζει κάτι σε κάποιο post σου κάνοντας κάποια ερώτηση ή δίνοντας feedback
  • Σε κάνει tag
  • Χρησιμοποιεί κάποιο hashtag του brand σου

Ο τρόπος που συμμετέχεις στον διάλογο συνεισφέρει και στην εικόνα του brand. Να είσαι συνεπής και ευθυγραμμισμένος με το στυλ που θέλεις να δώσεις. Αν η επικοινωνία κλιμακωθεί, μετάφερε τον διάλογο στα προσωπικά μηνύματα.

#7 Το Δυνατό προφίλ στο Instagram περνάει από τα Stories

Κάθε μέρα 500 εκατομμύρια χρήστες του Instagram βλέπουν τα Stories. Κάθε μήνα, 4 εκατομμύρια επιχειρήσεις χρησιμοποιούν τα Stories στις διαφημιστικές καμπάνιες τους και 50% των χρηστών έχουν δηλώσει ότι επισκέφτηκαν κάποιο site αφότου το είδαν στα Stories.

Όπως καταλαβαίνεις λοιπόν το δυνατό προφίλ στο Instagram περνάει μέσα από τα stories.

Κάθε story διαρκεί 24 ώρες και, λόγω της προσωρινής φύσης του, προσφέρεται για μεγαλύτερη αμεσότητα και ειλικρίνεια. Υπάρχουν πολλοί τρόποι να χρησιμοποιήσεις τα stories (τους έχουμε αναλύσει και σε σχετικό άρθρο):

  • Δώσε εικόνες από την καθημερινότητα στην εταιρία και τα παρασκήνια
  • Υπενθύμισε στους followers ότι κάποιο νέο προϊόν μόλις κυκλοφόρησε
  • Κάνε share κάτι σχετικό που δημιούργησε κάποιος χρήστης με αναφορά στην εταιρεία
  • Ενθάρρυνε το κοινό να επισκεφτεί το site σου, έχοντας προσθέσει ένα Link στο story
  • Πρόσφερε αξία δίνοντας κάποιες συμβουλές σχετικές με το προϊόν και τη χρήση του

#8 Μετάτρεψε τους followers σε πελάτες

Δεν λέω, ωραίο είναι να έχεις πολλούς followers, αλλά ας μην ξεχνάμε ότι εκπροσωπείς και μια επιχείρηση και χρειάζεται να έχεις και πωλήσεις. Αφότου λοιπόν έχεις φτιάξει το κοινό σου, είναι καιρός να τους βοηθήσεις να γίνουν πιστοί πελάτες.

Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να ξεκινήσεις:

Κάνε έναν διαγωνισμό: Οι διαγωνισμοί είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να απευθυνθείς σε ένα ευρύτερο κοινό και να έχεις περισσότερες αλληλεπιδράσεις. Επιπλέον, σίγουρα θα κάνεις και κάποιες πωλήσεις σε όσους δεν κέρδισαν. Αυτοί έχουν ήδη φανταστεί τον εαυτό τους με το προϊόν και είναι πιο δεκτικοί στο να το αγοράσουν.

Προμόταρε ειδικές προσφορές: Σε όλους μας αρέσουν οι προσφορές και οι followers δεν διαφέρουν σε αυτό. Μερικές φορές ένα κουπόνι «-10%» αρκεί για να τους δώσει αυτή την λίγη ώθηση που χρειάζονταν για να περάσουν στην αγορά προϊόντος. Απλά φρόντισε το κουπόνι να έχει ημερομηνία λήξης για να τους αναγκάσει να δράσουν.

Ανακοίνωσε νέα προϊόντα: Η ψυχολογία λέει ότι η αναμονή είναι ισχυρή δύναμη, οπότε χρησιμοποίησέ την προς όφελος σου. Ανακοίνωσε νέα προϊόντα, δώσε ημερομηνία λανσαρίσματος, κάνε μικρά teaser για τα χαρακτηριστικά του. Μόλις δημιούργησες ανυπόμονους καταναλωτές.

Κάνε δωρεές: Οι Millennials και η Γενιά Ζ επιθυμούν να ψωνίζουν από brands που έχουν αξίες. Σύμφωνα με έρευνες περίπου το 80% αυτών των γκρουπ προτιμούν μάρκες που βοηθούν τον κόσμο.

#9 Χρησιμοποίησε τις διαφημίσεις αποτελεσματικά

Οι διαφημίσεις στο Instagram είναι αποτελεσματικές και χρήσιμες για μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις, ανεξαρτήτως προϋπολογισμού. Επιπλέον, είναι εξαιρετικά ευέλικτες καθώς σου δίνουν πολλές παραμέτρους στόχευσης στο ευρύ κοινό.

Για τη στόχευση μπορείς να χρησιμοποιήσεις τις εξής παραμέτρους:

  • Τοποθεσία (Συγκεκριμένη Χώρα, Νομός, Πόλη)
  • Δημογραφικά Στοιχεία (Φύλο και Ηλικία)
  • Ενδιαφέροντα
  • Συμπεριφορές

Προκειμένου να χτίσεις ένα δυνατό προφίλ στο Instagram, πρέπει οι διαφημίσεις σου να τραβούν το μάτι, να είναι ελκυστικές για το κοινό που στοχεύεις και να ωθούν τον χρήστη σε κάποια συγκεκριμένη ενέργεια (call-to-action)

Αν σου το επιτρέπει το budget σου, τρέξε πολλές διαφορετικές εκδοχές της διαφήμισης ταυτόχρονα για να τεστάρεις της απόδοσή τους και να πορευτείς τελικά με την πιο αποδοτική.

#10 Κάνε πωλήσεις απευθείας μέσα από το Instagram

Μπορείς μέσα στο ίδιο το Instagram να δημιουργήσεις ένα Online κατάστημα που θα πουλάει προϊόντα. (Απαραίτητη προϋπόθεση να έχεις business account, όπως είπαμε στο Βήμα 1).

Επιπλέον μπορείς να κάνεις tag αυτά τα προϊόντα στις δημοσιεύσεις σου, ώστε να είναι εύκολο στους χρήστες να τα αγοράζουν επιτόπου.

Οι χρήστες θα έχουν τη δυνατότητα να κάνουν αγορές μέσα από το προφίλ σου, το feed τους και τα stories, χωρίς να φύγουν από την εφαρμογή. Οι πωλήσεις μέσω Instagram δεν είναι κάτι που πρέπει να προσπεράσεις, ειδικά αν έχεις δημιουργήσει ένα καλό προφίλ με μεγάλο κοινό.

#11 Δείξε επιμονή και υπομονή

Ξέρω ότι θες ένα δυνατό προφίλ στο Instagram άμεσα, όσο πιο άμεσα γίνεται. Αλλά ότι κι αν σου πουν, να ξέρεις ότι θα χρειαστεί επιμονή κι υπομονή. Κάνε συχνές δημοσιεύσεις με συστηματικότητα, επικοινώνησε με το κοινό σου, τρέξε αποτελεσματικές διαφημίσεις, χρησιμοποίησε τα stories.

Η ανάπτυξη απαιτεί χρόνο αλλά με την επιμονή και την υπομονή έρχεται και η ανταμοιβή.

Φυσικά δεν χρειάζεται να μπλέξεις με όλα αυτά και να γίνεις Instagram expert. Είμαστε εμείς εδώ για αυτό. Με φιλικότητα και αξιοπιστία, θα σε βοηθήσουμε να δημιουργήσεις ένα πολύ δυνατό προφίλ στο Instagram στο πιο σύντομο χρονικό διάστημα. Επικοινώνησε μαζί μας.


Σχετικά Άρθρα

SEO Copywriting: 6 Συμβουλές να Ξεκινήσεις και να Πετύχεις
Brand Loyalty: Πώς να το Eνισχύσεις με τη βοήθεια των Social Media
Instagram για Επιχειρήσεις: Πως θα σε βοηθήσει

ξεκινα τωρα

Φέρε την Επιχείρηση σου στην Ψηφιακή Εποχή