Rebranding: 4 Συμβουλές για την Επιχείρησή σου

Το rebranding είναι απαραίτητο για να διατηρήσεις την επιχείρησή σου επίκαιρη και προσοδοφόρα. Πρόκειται για έναν αποτελεσματικό τρόπο με τον οποίο θα ανανεώσεις την εικόνα σου, ώστε η επωνυμία της επιχείρησης να συνεχίσει να έχει απήχηση στο κοινό.

Επειδή ακριβώς τα brands χάνουν την αίγλη τους με τον καιρό, είναι υψίστης σημασίας να ανανεώσεις και συ το πρόσωπο της επιχείρησης και να προσφέρεις στο κοινό σου κάτι φρέσκο και νέο.

Ωστόσο, το rebranding δεν είναι κάτι που γίνεται από τη μια στιγμή στην άλλη. Μεγάλο μέρος της πρόκλησης περιλαμβάνει τον εκσυγχρονισμό της ταυτότητας της επωνυμίας, χωρίς να απομακρυνθείς από τις βασικές αρχές της επιχείρησής σου.

Κράτα στο νου όμως και ότι η κακή προετοιμασία ενέχει τον κίνδυνο του να χάσεις τους πιστούς ακολούθους, με αποτέλεσμα να δυσκολευτείς να αποκτήσεις νέους.

Γι’ αυτό λοιπόν, χρειάζεται να βρεις μια στρατηγική rebranding, η οποία θα σου χαρίσει ευκαιρίες και όχι κινδύνους. Παρακάτω θα δούμε 4 συμβουλές, οι οποίες θα σε βοηθήσουν να ακολουθήσεις το σωστό δρόμο.

#1 Επικεντρώσου σε έναν στόχο για το rebranding

Καταρχάς, πρέπει να ξεκαθαρίσεις για ποιόν λόγο θες να αλλάξεις την ταυτότητα της επωνυμίας της επιχείρησης. Χάνεις πελάτες ή μήπως η επιχείρηση γίνεται λιγότερο σχετική για νεότερους πελάτες;

Όποια και να είναι η αφορμή, είναι σημαντικό να έχεις καλό λόγο ώστε να ανανεώσεις την εικόνα της επιχείρησής σου.

Είναι λογικό πως θα χρειαστεί να αφιερώσεις αρκετό χρόνο για να κάνεις μια τέτοια αλλαγή. Και επειδή το rebranding είναι μια μεγάλη απόφαση και αρκετά χρονοβόρα μέχρι να υλοποιηθεί, είναι σημαντικό να το αξιοποιήσεις στο έπακρο.

Διότι, αν δεν έχεις έναν συγκεκριμένο σκοπό κατά νου, θα μπορούσες να καταλήξεις στο να χαραμίσεις πολύτιμο χρόνο και πόρους σε αχρείαστες βελτιώσεις χωρίς αντίκρισμα.

#2 Κάνε έρευνα πριν ξεκινήσεις το rebranding

Πέρα από τον ρεαλιστικό στόχο που πρέπει να έχεις, είναι απαραίτητο να κάνεις καλή έρευνα πριν ξεκινήσεις το rebranding. Καθώς λοιπόν χτίζεις τη στρατηγική που θα ακολουθήσεις, βεβαιώσου ότι παλεύεις για τους σωστούς στόχους με ρεαλιστικές πληροφορίες και πρακτικές που θα αντλήσεις κατά την έρευνα που θα κάνεις.

Αν θες η επιχείρησή σου να «τραβήξει» περισσότερους πελάτες, θα πρέπει να αφιερώσεις χρόνο στην ανάλυση της αγοραστικής συμπεριφοράς του κοινού, καθώς και στο πως συμπεριφέρονται όταν περιηγούνται στο διαδίκτυο.

Μπορείς ακόμα να εμπλουτίσεις την έρευνά σου με ανάλυση για το πως χειρίζονται οι ανταγωνιστές τις δραστηριότητες που βοηθούν στο χτίσιμο και τη διατήρηση του brand τους. Επομένως, μάθε τι τους κάνει να ξεχωρίζουν και δες αν οι μέθοδοί τους είναι αποτελεσματικοί.

Ο καλύτερος τρόπος για να καταλάβεις αν υπάρχει απήχηση, είναι να δεις το πως αλληλεπιδρούν οι πελάτες με το brand των ανταγωνιστών. Επομένως:

-Ενδιαφέρονται οι πελάτες γι’ αυτό;

-Τι είναι αυτό που κάνει τους ανταγωνιστές να υπερισχύουν σε σχέση με το δικό σου brand;

Κάνοντας τέτοιου είδους συγκρίσεις, θα μπορέσεις να βελτιώσεις τη στρατηγική σου σχετικά με την αναδιαμόρφωση της εικόνας της επιχείρησης.

Προσπάθησε πάνω απ’ όλα να έχεις πρωτότυπες ιδέες και να αποφύγεις να αντιγράψεις επακριβώς αυτές άλλων. Το ζήτημα εδώ είναι να βελτιωθείς έναντι των ανταγωνιστών και από κει και πέρα να καταλήξεις με μια νέα και φρέσκια εικόνα που θα τραβήξει την προσοχή του κόσμου.

#3 Μη ξεφύγεις πολύ από τον τόνο και την εμφάνιση της εικόνας του brand σου

Για τους περισσότερους, το rebranding σημαίνει ραγδαίες αλλαγές τόσο στην εμφάνιση, όσο και στον χαρακτήρα μιας επιχείρησης. Ωστόσο, αυτό δε χρειάζεται να γίνει από τη στιγμή που το brand σου έχει ήδη πιστούς ακόλουθους.

Αν θες να δοθεί έμφαση στις αισθητικές τάσεις των καιρών, θα ήταν καλύτερα να διατηρήσεις ορισμένα στοιχεία, όπως ας πούμε τα χρώματα και το ύφος του μηνύματος που επικοινωνεί η επιχείρηση στο κοινό.

Μπορείς ακόμη να χρησιμοποιήσεις μια εφαρμογή για logo που θα σε βοηθήσει να αλλάξεις εύκολα και γρήγορα την εμφάνιση, αλλά σιγουρέψου πρώτα ότι δεν θα παρεκκλίνει σημαντικά από ό,τι κάνει την επιχείρησή σου να ξεχωρίζει οπτικά.

Πέρα από το λόγκο, αναλογίσου ότι θα χρειαστεί να κάνεις ουσιαστικές αλλαγές και στο προωθητικό υλικό μάρκετινγκ. Διότι, σίγουρα θα χρειαστεί να ανανεώσεις και τα γραφικά πρότυπα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης της επιχείρησης.

Επομένως, πειραματίσου με διαφορετικά στυλ εμφάνισης, χωρίς να χρειαστεί να αποκλίνεις από τη βασική εικόνα του brand.

Θες να ανανεώσεις την εικόνα της επιχείρησής σου; Είμαστε εδώ για να σε βοηθήσουμε!

#4 Να παρακολουθείς τα νούμερα

Το rebranding της επιχείρησής σου είναι μια διαρκής διαδικασία, που δεν τελειώνει κατά την επίσημη ημερομηνία λανσαρίσματος, ενώ θα υπάρχει πάντα άφθονος χώρος για αλλαγές. Ακόμα και αν έκανες εκτενή έρευνα, προκειμένου να υποστηρίξεις όσο καλύτερα μπορείς ολόκληρη τη διαδικασία του rebranding, θα πρέπει να είσαι προετοιμασμένος και για όταν τα αποτελέσματα δε θα ανταποκριθούν πλήρως στις προσδοκίες σου.

Γι’ αυτό, είναι σημαντικό να παρακολουθείς στενά το πόσο καλά αποδίδει η νέα εικόνα της επιχείρησης και κατά πόσο οι πελάτες ανταποκρίνονται στην αλλαγή της εμφάνισης. Επομένως, πρέπει να λαμβάνεις υπόψη τόσο τα θετικά όσο και τα αρνητικά σχόλια, ώστε να γνωρίζεις ανά πάσα στιγμή αν έχεις πετύχει τους στόχους σου.

Ακόμα, χρειάζεται να παρακολουθείς τις κινήσεις των πελατών σε κάθε πλατφόρμα της επιχείρησής σου. Έχε υπόψη τα νούμερα των νέων χρηστών που αλληλεπίδρασαν, κοινοποίησαν ή σχολίασαν σε κάποιο ποστ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Επιπλέον, είναι απαραίτητο να συγκρίνεις το χρόνο που περνούν οι επισκέπτες του ιστότοπου πριν και μετά το rebranding σε αυτόν. Αυτό θα σε βοηθήσει σημαντικά, ώστε αν υπάρχουν συγκεκριμένα σημεία της στρατηγικής που δεν αποδίδουν όσο θα ήθελες, να μπορέσεις είτε να τα αλλάξεις είτε να τα απορρίψεις εντελώς.


Σχετικά Άρθρα

Brand Loyalty: Πώς να το Eνισχύσεις με τη βοήθεια των Social Media
Πώς να αυξήσεις τους followers στο Instagram
Αποκατάσταση Broken Links: Τι είναι και πώς τα αφαιρούμε

ξεκινα τωρα

Φέρε την Επιχείρηση σου στην Ψηφιακή Εποχή