Το SEO για μικρές επιχειρήσεις είναι μια αποτελεσματική στρατηγική, που βοηθά σημαντικά στην αύξηση της επισκεψιμότητας στον ιστότοπό σου.
Ωστόσο, πολλές είναι οι επιχειρήσεις, που δεν συνειδητοποιούν τη σημασία των βασικών στοιχείων του SEO ως ζωτικής σημασίας τεχνική για το ψηφιακό μάρκετινγκ.
Όταν οι χρήστες του διαδικτύου επισκέπτονται ένα σάιτ, είναι πολύ πιθανόν να μετατραπούν σε πελάτες που θα κάνουν μια αγορά – ό,τι ακριβώς χρειάζεται και μια επιχείρηση, δηλαδή να κάνει πωλήσεις.
Το SEO λοιπόν, παρέχει στις μικρές επιχειρήσεις την ευκαιρία να νικήσουν τον ανταγωνισμό, κερδίζοντας μια θέση στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων αναζήτησης της Google.
Ξέρεις ήδη ότι ο στόχος μιας μηχανής αναζήτησης, όπως η Google, είναι να παρέχει τις καλύτερες δυνατές απαντήσεις σε ερωτήματα αναζήτησης. Η μηχανή αναζήτησης χρησιμοποιεί τεχνολογία μηχανικής μάθησης για να κατανοήσει τα ερωτήματα που τίθενται, ώστε να ωθήσει τους πιο σχετικούς ιστότοπους στην κορυφή των αποτελεσμάτων.
Αν λοιπόν έχεις τις απαντήσεις στα ερωτήματα των χρηστών, η Google μπορεί να σε βοηθήσει να βρεθείς μπροστά τους και να αρχίσετε να χτίζετε μια σχέση μεταξύ σας.
Κι επειδή το SEO για μικρές επιχειρήσεις, αλλά και μεγαλύτερες, μπορεί να επιφέρει σημαντικά αποτελέσματα, παρακάτω θα δεις 4 βασικές συμβουλές για να φτάσεις και εσύ στην κορυφή των αποτελεσμάτων αναζήτησης.
#1 Βελτίωσε τα τεχνικά χαρακτηριστικά του σάιτ σου
Προκειμένου να έχεις την καλύτερη δυνατή προβολή στα αποτελέσματα αναζήτησης Google, ο ιστότοπός σου θα πρέπει να πληροί ορισμένα βασικά τεχνικά κριτήρια:
Α. Ταχύτητα φόρτωσης
Σε κανέναν δεν αρέσει να μπαίνει σε σάιτ που κάνει αιώνες να φορτώσει. Έρευνες έχουν αποδείξει εξάλλου, πως μια καθυστέρηση των 100 χιλιοστών του δευτερολέπτου στο χρόνο φόρτωσης, μπορεί να προκαλέσει μείωση των επισκέψεων κατά 7%.
Επομένως, γιατί να κάνεις κακή εντύπωση στους χρήστες και να βρεθείς χαμηλά στην κατάταξη; Βεβαιώσου λοιπόν ότι το σάιτ σου φορτώνει γρήγορα σε επιτραπέζιους υπολογιστές και κινητές συσκευές.
Ο βέλτιστος χρόνος φόρτωσης τοποθεσίας είναι τα 3 δευτερόλεπτα ή και λιγότερο. Φυσικά σε αυτό μπορούμε να σε βοηθήσουμε.
Β. Δομή της ιστοσελίδας
Μια καλά καθορισμένη δομή της ιστοσελίδας, εξασφαλίζει καλύτερη εμπειρία στον χρήστη, καθώς τον βοηθά να μετακινηθεί ομαλά από τη μία σελίδα στην άλλη.
Επομένως, σιγουρέψου ότι οι σύνδεσμοι του ιστοτόπου σου λειτουργούν σωστά και δεν οδηγούν σε εσφαλμένες σελίδες. Γι’ αυτό, δημιούργησε μια εσωτερική στρατηγική για τους συνδέσμους που να οδηγεί σε παρόμοιο περιεχόμενο στον ιστότοπο.
Οι εσωτερικοί σύνδεσμοι εξάλλου διευκολύνουν τους χρήστες να περιηγούνται σε σχετικά κομμάτια περιεχομένου.
Γ. Φιλικά σάιτ προς κινητά
Το μεγαλύτερο μέρος των χρηστών του διαδικτύου χρησιμοποιεί πλέον κατά βάση κινητές συσκευές, με αυτές να αποτελούν σχεδόν το ήμισυ της επισκεψιμότητας σε κάθε ιστότοπο.
Εξάλλου, ένας ιστότοπος φιλικός προς κινητά, δίνει στους χρήστες τις ίδιες πληροφορίες και εμπειρία διαδικτύου από το smartphone ή το tablet τους. Επομένως, ο σχεδιασμός της ιστοσελίδας που να ανταποκρίνεται στις κινητές συσκευές, εξασφαλίζει και ότι το σάιτ σου θα δουλεύει εξίσου καλά σε όλες τις συσκευές και τα προγράμματα περιήγησης.
Δ. Δομημένα δεδομένα SEO
Τα δομημένα δεδομένα για μηχανές αναζήτησης βοηθούν τις σελίδες σου να πληρούν τις τεχνικές προϋποθέσεις και βοηθούν τον ιστότοπό σου να επικοινωνεί με τις μηχανές αναζήτησης στη γλώσσα τους.
Με το να προσθέσεις τα δομημένα δεδομένα SEO, θα καταφέρεις να εμφανιστείς σε σελίδες με κατηγορίες όπως ένα άρθρο, ένα συμβάν, ένα προϊόν, μια τοπική επιχείρηση, έναν οργανισμό κ.λπ.
Ε. Βελτιστοποίηση των λέξεων-κλειδιών
Προκειμένου να παραμείνει ένας ιστότοπος σε σταθερή θέση, είναι ζωτικής σημασίας να βελτιστοποιηθεί σχετικά με τους όρους αναζήτησης.
Και γι’ αυτόν το λόγο, οι ιδιοκτήτες ιστοσελίδων, θα πρέπει να περιλαμβάνουν στοχευμένους όρους αναζήτησης σε διάφορα σημεία, συμπεριλαμβανομένου του περιεχομένου του ιστότοπου, των μετα-τίτλων, των μετα-περιγραφών, των διευθύνσεων URL και των επικεφαλίδων.
#2 Κάνε την επιχείρησή σου ορατή σε τοπικό επίπεδο
Αν είσαι ιδιοκτήτης εστιατορίου ή καταστήματος που εξυπηρετεί μια τοπική περιοχή, τότε το τοπικό SEO είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να προσελκύσεις τους επισκέπτες της περιοχής αυτής. Ακολουθούν μερικές γρήγορες συμβουλές:
- Δημιούργησε προφίλ στο Google My Business με τη διεύθυνση της επιχείρησής σου και ενσωμάτωσε το χάρτη στη σελίδα επαφών στον ιστότοπο. Έτσι, θα ενθαρρύνεις τους πελάτες να προσθέσουν κριτικές, αλλά μην ξεχάσεις να απαντήσεις ακόμα και σε αυτές που είναι αρνητικές.
- Βελτιστοποίησε το σάιτ σου σχετικά με τους τοπικούς όρους αναζήτησης και δημοσίευσε περιεχόμενο που να απαντά σε τοπικά ερωτήματα αναζήτησης.
- Χρησιμοποίησε τοπικά δομημένα δεδομένα για να προβάλλεις την επιχείρησή σου ως «τοπική επιχείρηση».
- Μπορείς ακόμα να συμπεριλάβεις τα στοιχεία επικοινωνίας της επιχείρησης, όπως διεύθυνση και αριθμό τηλεφώνου στον ιστότοπό σου.
#3 SEO για μικρές επιχειρήσεις:Δημιουργία ποιοτικού περιεχόμενου
Είναι δεδομένο πως οι χρήστες πληκτρολογούν καθημερινά χιλιάδες ερωτήματα στη γραμμή αναζήτησης της Google. Επομένως, αυτό που μπορείς να κάνεις εσύ, είναι να δώσεις απάντηση σε αυτά, δημοσιεύοντας ενδιαφέρουσες αναρτήσεις ιστολογίου, γραφήματα πληροφοριών και βίντεο.
Έχε στο νου, πως όταν οι επισκέπτες ενός ιστότοπου βρίσκουν το περιεχόμενό του χρήσιμο και ελκυστικό, παραμένουν σε αυτό για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Επίσης, οι άνθρωποι αγαπούν να μοιράζονται χρήσιμο περιεχόμενο στα προφίλ τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Ακόμη, όταν ένα κομμάτι περιεχομένου λαμβάνει θετική ανταπόκριση από έναν χρήστη, στέλνει εξίσου και ένα θετικό μήνυμα στην Google.
Η μηχανή αναζήτησης λοιπόν, προωθεί περιεχόμενο και σελίδες σύμφωνα με τις προτιμήσεις του κοινού. Ο μεγαλύτερος δυνατός χρόνος παραμονής σε μια ιστοσελίδα, το χαμηλότερο ποσοστό εξόδου από αυτή και ο υψηλότερος αριθμός κοινοποιήσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όλα είναι ευεργετικά για το SEO για μικρές επιχειρήσεις.
Θες να βελτιώσεις το SEO της ιστοσελίδας σου; Είμαστε εδώ για να σε βοηθήσουμε!
#4 Μια ακόμα αποδοτική στρατηγική SEO για μικρές επιχειρήσεις είναι η δημιουργία συνδέσμων
Η Google προσπαθεί πάντα να κατατάξει ιστότοπους που έχουν εξειδικευμένη εμπειρία σε ένα θέμα. Εκτός από την παραγωγή φιλικού προς το χρήστη περιεχομένου, μπορείς να παρουσιάσεις τις γνώσεις σου, συνδέοντας τες με ιστότοπους υψηλής εγκυρότητας.
Πως θα γίνει όμως αυτό;
Ο καλύτερος τρόπος είναι να δημιουργήσεις καινοτόμο περιεχόμενο, διότι οι περισσότεροι καλοί ιστότοποι θέλουν να συνδεθούν με ποιοτικό περιεχόμενο. Αυτό το περιεχόμενο θα μπορούσε να έχει τη μορφή κάποιου οδηγού, infographic, βίντεο ή κάποια αναφορά.
Η δημιουργία backlinks είναι επίσης μια αποτελεσματική στρατηγική SEO για μικρές επιχειρήσεις, διότι θα σε βοηθήσει να επεκτείνεις την εμβέλεια της δικής σου επιχείρησης, θα φέρεις νέους χρήστες στον ιστότοπό σου και φυσικά θα φτάσεις σε υψηλότερη κατάταξη.
Εξάλλου, οι τοπικές επιχειρήσεις μπορούν να στοχεύσουν σε τοπικούς ιστότοπους για συνδέσεις backlinks και αναφορές στον Τύπο για καλύτερα αποτελέσματα.