5 Πλεονεκτήματα του SEO που φέρνουν Πωλήσεις

Αν έχεις την δική σου επιχείρηση ή eshop σίγουρα έχεις ακούσει παραπάνω από μία φορές, για τα πλεονεκτήματα του SEO (Search Engine Optimization) και ότι πρέπει οπωσδήποτε να κάνεις SEO στο site σου.

Αυτό συμβαίνει, επειδή πια είναι το θεμέλιο κάθε πετυχημένης στρατηγική Μάρκετινγκ.

Αν όμως δεν ξέρεις τι ακριβώς είναι και πως λειτουργεί, ίσως να μην έχεις πειστεί ότι αξίζει τον χρόνο και τα χρήματα που απαιτεί. Για αυτό σήμερα θα εξηγήσουμε τα πλεονεκτήματα του SEO και πως μπορούν να βοηθήσουν την επιχείρησή σου να έχει μόνιμα πωλήσεις.

Τι είναι το SEO;

Το SEO προέρχεται από τα αρχικά των λέξεων search engine optimization, που με τη σειρά τους σημαίνουν «βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης». Αφορά τη διαδικασία βελτίωσης ενός site με τρόπο που το βοηθά να εμφανίζεται υψηλά στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google όταν οι χρήστες ψάχνουν κάτι σχετικό με τον κλάδο του.

Αν δεν είσαι σίγουρος γιατί αυτό μετράει, σκέψου τον τρόπο που και εσύ προσωπικά αναζητάς πληροφορίες στην καθημερινότητά σου.

Τι θα έκανες αν χαλούσε η τηλεόρασή σου και ήθελες να βρεις κάποιο μάστορα να την φτιάξει;

Τι θα έκανες αν ήσουν για διακοπές και ήθελες να βρεις ένα κινέζικο εστιατόριο για δείπνο;

Πως θα έβρισκες τι επιλογές έχεις για να μάθεις μια νέα ξένη γλώσσα;

Αν είσαι σαν τους περισσότερους ανθρώπους, θα έπιανες το κινητό σου τηλέφωνο ή θα καθόσουν στον υπολογιστή και θα έγραφες μια απλή φράση στη Google για να βρεις αυτό που θέλεις.

Θα έψαχνες για «service για τηλεοράσεις», «κινέζικο εστιατόριο στο Χ» ή «πώς να μάθεις Γερμανικά». Έπειτα θα τσέκαρες στα γρήγορα τα αποτελέσματα και θα πατούσες σε όποιο έδειχνε πιο ταιριαστό στις ανάγκες σου.

Αυτά τα αποτελέσματα που βλέπεις εστιάζουν στο τι πιστεύει η Google ότι αποτελεί πιο ταιριαστή πληροφορία για εσένα βάσει της φράσης αναζήτησης που χρησιμοποίησες.

Ωστόσο, στις περισσότερες περιπτώσεις τα site που βλέπεις να εμφανίζονται ψηλά στα αποτελέσματα δεν είναι εκεί τυχαία. Φρόντισαν με το SEO να βοηθήσουν την Google να καταλάβει το περιεχόμενο που περιλαμβάνουν και ότι αξίζει να βρίσκονται ψηλά.

Επίσης έκαναν αναλυτική έρευνα για να καταλάβουν πως οι χρήστες όπως εσύ διατυπώνουν τις ερωτήσεις τους (τις αναζητήσεις τους δηλαδή) για τα συγκεκριμένα θέματα, ώστε να βελτιστοποιήσουν τις σελίδες τους ανάλογα.

Και αν θέλεις το κοινό στόχος σου να βρίσκει το site σου στην Google τότε πρέπει και εσύ να κάνεις το ίδιο.

5 πλεονεκτήματα του SEO

Οπότε το SEO είναι ο βασικός τρόπος να βελτιώσεις την κατάταξη σου στα αποτελέσματα της Google και των άλλων μηχανών αναζήτησης.

Αυτό δίνει τη δυνατότητα να φτάσεις τους στόχους που έχεις για την επιχείρησή σου, όπως η αύξηση των ενδιαφερομένων πελατών και των πωλήσεων. Για να καταλάβεις καλύτερα πως γίνεται αυτό, διάβασε πιο κάτω τα πλεονεκτήματα του SEO και πως αυτά σε βοηθούν.

#1 Το SEO φέρνει ποιοτική κίνηση και καταναλωτές έτοιμους για αγορές

Ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα του SEO είναι ότι φέρνει στοχευμένο κόσμο και επισκέψεις στο site.

Σε αντίθεση με τα παραδοσιακά μάρκετινγκ κανάλια (τα λεγόμενα outbound), που ασχολούνται με το πώς εσύ θα φτάσεις στο κοινό, ανεξαρτήτως του αν αυτό ενδιαφέρεται για εσένα ή όχι, το SEO βοηθάει να έρχεται σε εσένα κοινό που ενδιαφέρεται ήδη για όσα προσφέρεις.

Οι παραδοσιακές μέθοδοι, όπως τα τηλεφωνήματα, τα διαφημιστικά email, και οι ενοχλητικές διαφημίσεις, γίνονται με τους σκοπούς του διαφημιζόμενου κατά νου μόνο. Και οι περισσότεροι καταναλωτές τα βρίσκουν απλά ενοχλητικά.

Το SEO από την άλλη είναι πολύ πιο φιλικό για τον καταναλωτή. Αντί να διακόπτει και να προσπαθεί να αποσπάσει την προσοχή του, αφορά το να τον βοηθήσει να λύσει το πρόβλημά του, όταν αυτός το χρειαστεί.

Και φυσικά αυτό σημαίνει ότι θα είναι και πολύ πιο πρόθυμος να αγοράσει από εσένα. Κάτι που σημαίνει όχι μόνο ότι είναι πιο βολικό για τον ίδιο, αλλά δημιουργεί και για την επιχείρηση ευκολότερες πωλήσεις.

Στο κάτω κάτω ποιος πιστεύεις ότι θα είναι πιο δεκτικός στο μάρκετινγκ σου; Κάποιος που είδε απλά μια διαφημιστική αφίσα σου στο δρόμο καθώς πήγαινε βιαστικά στη δουλειά του ή κάποιος που σε βρήκε στο Google καθώς έψαχνε σχετικές πληροφορίες;

Η απάντηση είναι ξεκάθαρη.

Κι αν θες και ένα παράδειγμα. Σκέψου τα εξής δύο σενάρια:

Από τη μια γεμίζεις τα παρμπρίζ των αυτοκινήτων με διαφημιστικά φυλλάδια που αναγράφουν τα πλεονεκτήματα των ηλιακών θερμοσίφωνων που πουλάς.

Και από την άλλη κάποιος που θέλει να αντικαταστήσει τον παλιό του ηλιακό θερμοσίφωνα γράφει στο Google «αγορά ηλιακού θερμοσίφωνα» ή «αντικατάσταση ηλιακού θερμοσίφωνα», σε βρίσκει και μπαίνει να διαβάσει τι προσφέρεις.

Ποια τακτική θα έχει καλύτερα αποτελέσματα πιστεύεις; Στην πρώτη περίπτωση διαφημίζεις την επιχείρηση στην τύχη. Ανάμεσα σε όσους πάρουν το φυλλάδιο, πολλοί θα το πετάξουν απευθείας και άλλοι απλά δεν θα χρειάζονται θερμοσίφωνα (ή αυτό που προσφέρεις).

Στη δεύτερη περίπτωση όμως, ο χρήστης που κάνεις τις αναζητήσεις, ξέρει ήδη ότι έχει κάποια ανάγκη και θα είναι πολύ πιο δεκτικός στο μήνυμά σου (γιατί να σε προτιμήσει, τα πλεονεκτήματα της εταιρίας σου, οι ευκολίες αποπληρωμής κοκ).

Όταν λοιπόν εστιάζεις στο να προσελκύσεις χρήστες που ενεργά αναζητούν πληροφορίες σχετικές με τον κλάδο σου, τα προϊόντα, τις υπηρεσίες σου, θα είσαι πολύ πιο αποτελεσματικός στο να πλησιάσεις το target group σου.

Επιπλέον αυτό σου δίνει την ευκαιρία να πιάσεις ένα κοινό που ήδη σκέφτεται να κάνει μια σχετική αγορά και γνωρίζει ότι ήδη έχει μια ανάγκη. Κάτι που αυξάνει κατά πολύ τις πιθανότητες το μήνυμά σου να μετατραπεί σε πωλήσεις.

Θες να βελτιώσεις τις πωλήσεις σου εμφανιζόμενος ψηλά στη Google; Δες εδώ

#2 Δεν χρειάζεται να πληρώνεις για διαφημίσεις

Η ιεράρχηση των αποτελεσμάτων από την Google βασίζεται εξ ολοκλήρου στο ποια αποφασίζει ο αλγόριθμός της ότι είναι τα καλύτερα αποτελέσματα για κάθε αναζήτηση.

Αυτό σημαίνει ότι αφού έχεις δημιουργήσεις την σελίδα που η Google κρίνει ότι είναι αξιόλογη και αξίζει να εμφανίζεται ψηλά, αυτή θα συνεχίσει να φέρνει επισκέψεις παθητικά για μήνες ή και χρόνια χωρίς να χρειάζεται να κάνεις κάτι άλλο.

Φυσικά το να αναζητήσεις και να δημιουργήσεις περιεχόμενο που είναι ποιοτικό και συμβατό με την Google αποτελεί μια επένδυση. Γιατί ή θα πρέπει να ψάξεις μόνος τις οδηγίες της Google και να τις εφαρμόσεις κατά γράμμα ή θα πρέπει να απευθυνθείς σε κάποιον ειδικό (όπως η ομάδα μας) που γνωρίζει τι θέλει η google.

Αφού όμως η τελική σελίδα βαθμολογηθεί από την Google, δεν χρειάζεται να κάνεις κάτι άλλο για να συνεχίσεις να προσελκύεις επισκέψεις στο site. Αυτές θα έρχονται παθητικά, χωρίς να χρειάζεται να κάνεις κάτι εσύ.

Αυτό αποτελεί ένα πολύ μεγάλο πλεονέκτημα του SEO σε σχέση με τις διαφημίσεις, που περιλαμβάνουν κόστος ανά κλικ, και φέρνουν πωλήσεις μόνο για όσο τρέχουν. Ενώ με το που σταματήσουν, σταματούν και οι επισκέψεις και οι πωλήσεις.

Με το SEO έχεις τη δυνατότητα να αποφύγεις τις συνεχείς πληρωμές ποσών και να κερδίζεις κίνηση χωρίς κανένα άλλο κόστος.

#3 Το SEO φέρνει πιο πολλές επισκέψεις από τις διαφημίσεις

Παρόλο που οι διαφημίσεις στη Google εμφανίζονται πάνω από τα κανονικά αποτελέσματα αναζήτησης, σύμφωνα με έρευνα της Zero Limit Web, το 71% των αναζητήσεων μετατρέπεται σε κλικ στα οργανικά αποτελέσματα της πρώτης σελίδας και όχι στις διαφημίσεις.

Η λογική λέει ότι οι χρήστες γνωρίζουν ότι στις θέσεις των διαφημίσεων εμφανίζεται αυτός που δίνει τα πιο πολλά, ενώ στα κανονικά αποτελέσματα την ιεράρχηση κάνει ο αλγόριθμος, τον οποίο και εμπιστεύονται ότι ιεραρχεί τα αποτελέσματα με σωστά κριτήρια.

Όπως και να έχει όμως, το γεγονός παραμένει: σε κάθε αναζήτηση όρου η πλειοψηφία των χρηστών προτιμάει να επισκεφτεί κάποιο από τα απλά αποτελέσματα της σελίδας, παρά τις αντίστοιχες διαφημίσεις.

Τι είναι το Search Engine Optimization (SEO); πλεονεκτήματα του SEO

#4 Το SEO βοηθάει στην αναγνωρισιμότητα της εταιρίας σου

Όταν έχεις μια μικρή εταιρία, δεν είναι και τόσο εύκολο να ισχυροποιήσεις το brand σου. Κινείσαι σε έναν εξειδικευμένο κλάδο με μεγάλο ανταγωνισμό και ίσως μεγαλύτερες εταιρίες από τη δική σου.

Σκέψου όμως όταν ένας χρήστης αναζητήσει κάτι σχετικό με τον κλάδο και τα προϊόντα να εμφανιστεί το site σου και η επιχείρησή σου στην πρώτη δεκάδα. Στην αρχή το όνομα του site δεν του λέει κάτι, του είναι άγνωστο.

Μετά όμως αναζητάει κάτι παρόμοιο και ξαναβγαίνει το site σου στην πρώτη δεκάδα. Τώρα αρχίζει να το αναγνωρίζει. «Χμ, για να εμφανίζει τόσο συχνά αυτό το site η google στα πρώτα αποτελέσματα, σημαίνει ότι είναι αξιόπιστο».

Βλέπεις λοιπόν πως η τακτική παρουσία σου στα αποτελέσματα της Google βοηθάει στην αναγνωρισιμότητα και τη φήμη της επιχείρησης;

Δεν είναι τυχαίο ότι είναι πολλές οι επιχειρήσεις σε εξειδικευμένους κλάδους που έτσι έφτιαξαν το όνομά τους και τη φήμη τους.

#5 Το SEO σε βοηθάει να ξεπεράσεις τους ανταγωνιστές

Στις μέρες μας το SEO θεωρείται απολύτως απαραίτητο εργαλείο κάθε στρατηγικής μάρκετινγκ.

Μάλιστα, το 61% των marketers δηλώνει ότι οι ενέργειες για SEO αποτελούν τη νούμερο 1 προτεραιότητά τους σχετικά με την online παρουσία τους.

Αυτό σημαίνει ότι οι ανταγωνιστές σου πιθανότατα ήδη κάνουν βήματα προς την κατεύθυνση του SEO προκειμένου να βγαίνουν πιο ψηλά στα αποτελέσματα της Google.

Και με μια δική σου αντίστοιχη στρατηγική μπορείς να έχεις όλα τα πλεονεκτήματα του SEO, προκειμένου όχι μόνο να μην χάσεις θέσεις έναντι των ανταγωνιστών, αλλά να τους ξεπεράσεις. Και είμαστε όλοι εδώ για να σε βοηθήσουμε σε αυτό.


Σχετικά Άρθρα

LinkedIn Προφίλ: 10 συμβουλές για Επιχειρηματίες και Επαγγελματίες
Αγορές εντός Εφαρμογής (App): Πως να Αυξήσεις τα Κέρδη σου
10 Τρόποι να βελτιώσεις την Διαδικτυακή Παρουσία της Επιχείρησης σου

ξεκινα τωρα

Φέρε την Επιχείρηση σου στην Ψηφιακή Εποχή