Το Google EAT είναι ο συνδυασμός των αρχικών E-A-T που με τη σειρά τους σημαίνουν Expertise, Authoritativeness και Trustworthiness. Ή στα Ελληνικά: Τεχνογνωσία, Αυθεντία και Αξιοπιστία. Πρόκειται για τρεις παράγοντες που παίζουν πολύ μεγάλο ρόλο στο SEO και στην τελική κατάταξη του κάθε site.
Αυτές οι τρεις παράμετροι έχουν ενσωματωθεί από την Google στον επίσημο αλγόριθμό της που αξιολογεί τις ιστοσελίδες και αποφασίζει με ποια σειρά θα εμφανίζονται τα site σε κάθε αποτέλεσμα αναζήτησης. Μπορείς να διαβάσεις τις επίσημες οδηγίες εδώ: Google’s Quality Raters’ Guidelines. Εναλλακτικά, μπορείς να συνεχίσεις να διαβάζεις πιο κάτω την δική μας σύντομη περίληψη και κατευθύνσεις, καθώς κάτσαμε και τις διαβάσαμε εμείς για εσένα.
Ακολουθώντας τις οδηγίες αυτές, μπορείς να βελτιώσεις κατά πολύ την κατάταξη του site σου και την θέση στην οποία εμφανίζεται αυτό.
Πως μπορεί να σε επηρεάσει το Google EAT
Το Google EAT είναι ένας από τους πολλούς παράγοντες που προσμετράει η Google για να ιεραρχήσει και να καταλήξει πόσο αξιόλογο είναι κάθε site και σε ποια κατάταξη αξίζει να βγαίνει. Αυτά που προσμετράει θετικά το E-A-T λοιπόν είναι:
- Η εμπειρία και η τεχνογνωσία που έχει ο συγγραφέας της σελίδας
- Η αυθεντία του συγγραφέα, η δομή της σελίδας και το περιεχόμενό της
- Η αξιοπιστία του περιεχομένου και κατά πόσο αυτό αληθεύει
- Η γενικότερη ωφέλεια / αξία που παρέχει η σελίδα στο κοινό.
Κατανοώντας τι είναι το Google EAT
Το Google EAT αποτελεί ένα από τα κριτήρια που χρησιμοποιεί η Google για να αξιολογήσει την ποιότητα του site σου. Για να καταλάβεις καλύτερα πως λειτουργεί ας δούμε μία μία τις παραμέτρους.
#1 Expertise (Τεχνογνωσία)
Όπως δεν θα ζήταγες από τον οδοντίατρο σου να σου κάνει service στο αυτοκίνητο, έτσι καταλαβαίνεις πως ο καθένας μας έχει τον τομέα ειδίκευσής του. Αυτό ισχύει και για τα site.
Οπότε η Google ενδιαφέρεται να κατανοήσει ποια είναι η τεχνογνωσία του δημιουργού και του site, ώστε να δει αν ταιριάζει σωστό με το θέμα της αναζήτησης. Αυτό σημαίνει ότι θέλει να έχεις αποδείξεις (ή έστω ενδείξεις) ότι είσαι ειδικός σε αυτό το κομμάτι. Πως μπορείς να το κάνεις αυτό, θα το εξηγήσουμε στο επόμενο κεφάλαιο.
#2 Authority (Αυθεντία)
Η παράμετρος της αυθεντίας πάει την τεχνογνωσία ένα βήμα πιο μακριά.
Ας υποθέσουμε ότι εδώ και 20 χρόνια φτιάχνεις κάθε εβδομάδα κέικ για να έχεις να τρως, και ότι με το πέρασμα του καιρού έχεις βελτιώσει και την συνταγή σου και την τεχνική σου. Αυτό σημαίνει ότι έχεις μεγάλη τεχνογνωσία στο πώς να κάνεις κέικ.
Αλλά αν κανείς άλλο δεν έχει δοκιμάσει τόσα χρόνια τα κέικ σου, τότε αυτό δείχνει ότι δεν είσαι αυθεντία στον κόσμο των κέικ. Κανείς δεν σε ξέρει και κανείς δεν θα σε αναζητήσει για συμβουλές ή συνταγές.
Το ίδιο ισχύει και για τα site. Είναι ωραίο να έχεις ποιοτικό περιεχόμενο στο site σου. Αλλά η Google προσπαθεί να καταλάβει κι αν οι άλλοι άνθρωποι το εκτιμούν εξίσου. Θέλει δηλαδή να προβάλλει site που είναι αναγνωρισμένα στον τομέα τους.
#3 Trustworthiness (Αξιοπιστία)
Και όπως ίσως ήδη έχεις μαντέψει, είναι σημαντικό η Google να καταλάβει ότι το site σου είναι αξιόπιστο. Ότι δεν ανήκει δηλαδή στην κατηγορία των fake news ή ότι δεν είναι πρόχειρα γραμμένο και φτωχό σε ανάπτυξη.
Αυτό σημαίνει ότι επιβραβεύει περιεχόμενο που θεωρεί ότι είναι τίμιο, ακριβές και αληθινό. Θα καλύψουμε πως γίνεται κι αυτό λίγο πιο κάτω.
Αλλά πρώτα, να αναφέρουμε ότι το Google ΕΑΤ επηρεάζει ιδιαίτερα όσα site ασχολούνται με θέματα υγείας, οικονομικών και ασφάλειας. Αυτά συνήθως χαρακτηρίζονται από τον όρο YMYL (“your money and your life”). Η Google είναι ιδιαίτερα αυστηρή στην αξιολόγηση τέτοιων site γιατί θεωρεί ότι αν δεν έχουν σωστό περιεχόμενο μπορούν να βλάψουν με τις λάθος συμβουλές τους: τη μελλοντική ευτυχία, υγεία, οικονομική σταθερότητα και ασφάλεια του αναγνώστη.
Αυτός είναι και ο λόγος που όταν αναλαμβάνουμε τέτοια site (όπως πχ ενός πελάτη μας γιατρού) ακολουθούμε κατά γράμμα τις βέλτιστες τεχνικές ώστε να αποκτήσουν υψηλό δείκτη αξιοπιστίας.
Γιατί είναι το E-A-T σημαντικό για το SEO;
Για να καταλάβεις πως λειτουργεί το SEO, χρειάζεται πρώτα να κατανοήσεις ποιος είναι ο στόχος της Google. Θυμήσου (όσο απίστευτο κι αν σου φαίνεται) ότι και η Google έχει ανταγωνισμό. Υπάρχουν και άλλες μηχανές αναζήτησης εκεί έξω.
Οπότε ο στόχος της Google είναι να αποτελεί πάντα την καλύτερη μηχανή αναζήτησης και να ικανοποιεί τους χρήστες της.
Και προκειμένου να γίνεται αυτό, επιθυμεί να δείχνει τα καλύτερα αποτελέσματα στην κάθε αναζήτηση του κάθε χρήστη. Θέλουν να είναι βέβαιοι ότι τα αποτελέσματα της αναζήτησης σου θα σε καλύψουν και θα βρεις αυτό που χρειάζεσαι.
Γιατί αν σταματήσει να ικανοποιεί τους χρήστες, οι άνθρωποι θα σταματήσουν να την χρησιμοποιούν. Και εδώ είναι που έρχεται το E-A-T για να διασφαλίσει ότι το περιεχόμενο θα είναι ποιοτικό.
Ευτυχώς όμως, αυτά που ζητάει το EAT λίγο πολύ θα έπρεπε να είναι αυτονόητα για κάθε brand και για κάθε επιχειρηματία που θέλει να ξεχωρίζει.
Γιατί για να είσαι επιτυχημένος (σε οποιοδήποτε κλάδο), πρέπει να είναι αξιόπιστος εξπέρ με γνώσεις. Οπότε όσο περισσότερο περιεχόμενο που το αποδεικνύει αυτό δημοσιεύεις, τόσο οι επισκέπτες και η Google θα σε ανταμείβουν και τόσες περισσότερες πωλήσεις θα έχεις.
Θέλεις να έχεις ένα επιτυχημένο site που φέρνει πωλήσεις; Είμαστε εδώ για να βοηθήσουμε.
Πώς να βελτιώσεις το Google EAT του Site σου
Οπότε πως μπορείς να δημιουργήσεις περιεχόμενο που αρέσει στην Google; Λάβε υπόψη το EAT και άσε αυτό να επηρεάσει τις αποφάσεις σου για περιεχόμενο και μάρκετινγκ. Τα ακόλουθα θα σε βοηθήσουν:
- Κάνε εκτεταμένη έρευνα keyword για να βεβαιωθείς ότι προσφέρεις ακριβώς τον τύπο περιεχομένου που αναζητά το κοινό σου.
- Γίνε ποιοτικός δημιουργός με το να είσαι ενεργός στα social media, απαντώντας σε ερωτήσεις των followers, συνομιλώντας με άλλους influencers και γράφοντας guest post σε άλλα site.
- Πρόσθεσε στο site κριτικές (reviews) και εντυπώσεις (testimonials) πελατών σου.
- Εμπλούτισε τις πληροφορίες για την επιχείρηση με την πλήρη διεύθυνση, στοιχεία επικοινωνίας, ιστορία, μέλη της ομάδας έχοντας μια όμορφη σελίδα επικοινωνίας (Contact page)
- Πρόσθεσε link προς άλλες αυθεντίες (όπως κάναμε εμείς στην αρχή του άρθρου παραπέμποντας στην ίδια τη Google), αλλά και εσωτερικά link προς άλλα άρθρα του site σου που βοηθούν την Google να κατανοήσει τη δομή του site.
- Βεβαιώσου ότι δεν υπάρχουν γραμματικά λάθη, broken links ή λάθη στους ισχυρισμούς σου.
Εν ολίγοις, χρειάζεται να κάνεις ξεκάθαρο ποιος είσαι και τι προσφέρεις αλλά και γιατί είσαι πραγματικός εξπέρ στον κλάδο σου.
Και ο καλύτερος τρόπος για να το πετύχεις αυτός είναι με περιεχόμενο, δηλαδή με άρθρα blog. Βέβαια, αν δεν έχεις χρόνο να ασχοληθείς με την συγγραφή έχουμε εξειδικευμένη ομάδα από content creators που μπορεί να σε βοηθήσει.
Γιατί ο καλύτερος τρόπος να διασφαλίσεις ότι πληρούνται οι προϋποθέσεις του Google EAT είναι να δημοσιεύεις τακτικά ποιοτικό περιεχόμενο στο site σου.
Το να δημιουργήσεις ένα άριστο SEO site που φέρνει πωλήσεις από μόνο του θέλει έρευνα και δουλειά. Το να παρακολουθείς τις εξελίξεις και τις οδηγίες της Google και να τις υλοποιείς απαιτεί πολύ χρόνο. Αλλά και τα αποτελέσματα του SEO χρειάζεται χρόνο για να φανούν πλήρως, καθώς η Google «σκανάρει» σταδιακά το κάθε site και επανεκτιμά τη βαθμολογία του.
Αυτός είναι και ο λόγος που οι SEO experts μας μπορούν να αναλάβουν υπεύθυνα να σε βοηθήσουν σε αυτό.