Όταν το site σου εμφανίζεται ψηλά στο Google, αυξάνεται η ορατότητα του και άρα οι επισκέπτες του και οι πωλήσεις. Σου εξηγούμε τους τρόπους για να το καταφέρεις.
Ποιο είναι το πρώτο πράγμα που κάνεις όταν θέλεις να βρεις κάτι; Όταν θέλεις να μάθεις κάτι; Ίσως ακόμα κι όταν αντιμετωπίζεις κάποιο πρόβλημα;
Η απάντησή μου: Κάνεις αναζήτηση στη Google.
Οπότε θα συμφωνήσεις μαζί μου αν σου πω ότι οι σχεδόν όλοι οι υποψήφιοι αγοραστές ψάχνουν πρώτα στην μηχανή αναζήτησης της Google. Είτε έχουν ένα θέμα, είτε αντιμετωπίζουν κάποια πρόκληση προς επίλυση, είτε ψάχνουν ένα συγκεκριμένο προϊόν, απλά το «γκουγκλάρουν».
Οπότε η ψυχρή αλήθεια είναι ότι χωρίς καλή παρουσία στο Google, η επιχείρησή σου δεν θα είναι ορατή σε πολλούς.
Σε αυτό το άρθρο μας λοιπόν θα εξηγήσουμε τι να κάνεις για να βγαίνεις ψηλά στο google, μια στρατηγική που ονομάζεται Search Engine Optimization (SEO). Θα εξηγήσουμε τι είναι αυτό το περίφημο SEO, πως λειτουργεί και τι πρέπει να κάνεις για να βγαίνεις ψηλά στο Google όταν αναζητάει κάτι σχετικό ο χρήστης, ώστε να έχεις πωλήσεις.
Όμως πριν ξεκινήσουμε την ανάλυση, θέλω να σε διαβεβαιώσω για κάτι. Πολλοί «ειδικοί» εκεί έξω, ακριβώς για να το παίξουν «ειδικοί» σε μπλέκουν και σε φοβίζουν με δύσκολες ορολογίες και σύνθετες τεχνολογικές έννοιες και θεωρίες.
Εμείς στην digital3 όμως δεν λειτουργούμε έτσι. Μας ενδιαφέρει να καταλάβεις με απλά λόγια τις συνθήκες και δουλεύουμε μαζί σου για τον στόχο σου: να έχεις περισσότερες πωλήσεις. Όλα τα άλλα τα αναλαμβάνουμε εμείς.
Έτσι και σήμερα λοιπόν θα εξηγήσουμε με απλά λόγια την κατάσταση και το πώς μπορούμε να σε βοηθήσουμε.
Άρα θα αναλύσουμε με ποια κριτήρια ιεραρχεί την σειρά των αποτελεσμάτων η Google, ποιες είναι οι παράμετροι που λαμβάνει υπόψη και τι μπορούμε να κάνουμε ώστε το site σου να βγαίνει ψηλά στο Google.
Τι είναι το SEO για να βγαίνω ψηλά στο Google που ακούω τόσο συχνά;
Στον πυρήνα του το SEO (ή αλλιώς βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης) έχει ως στόχο του να κάνεις τις απαραίτητες αλλαγές στο site σου ώστε αυτό να βγαίνει ψηλά στο Google, που όπως ξέρεις αυτό σημαίνει περισσότερες επισκέψεις από χρήστες και άρα πωλήσεις.
Όταν στη digital3 μας ζητάει κάποιος πελάτης να του εξηγήσουμε τι είναι το SEO, συνήθως επιλέγουμε να το αποκαλέσουμε μια στρατηγική που έχει ως στόχο να εξασφαλίσει ότι όταν κάποιος αναζητά κάτι σχετικά με τα προϊόντα, την εταιρία και τον κλάδο, να βρίσκει το site σου σε υψηλές θέσεις.
Ή για να το πούμε λίγο πιο επίσημα, αυτή η βελτιστοποίηση (SEO) οδηγεί δύο παραμέτρους: την ιεράρχηση και την ορατότητα.
Η ιεράρχηση έχει να κάνει με τη διαδικασία που χρησιμοποιούν οι μηχανές αναζήτησης για να αποφασίσουν σε τι σειρά να βάλουν τα αποτελέσματα.
Η ορατότητα περιγράφει το πόσο σημαντικό είναι ένα site για τις μηχανές αναζήτησης. Και για πόσα πολλά αποτελέσματα στρέφονται σε αυτό.
Και οι δύο αυτές παράμετροι είναι σημαντικές για τις επισκέψεις στο site και τις πωλήσεις.
Πως αποφασίζεται ποιο site θα βγει ψηλά στο Google;
Οι μηχανές αναζήτησης έχουν έναν βασικό στόχο. Στοχεύουν να προσφέρουν στο χρήστη τις πιο σχετικές απαντήσεις και πληροφορίες στο ερώτημά τους.
Κάθε φορά που χρησιμοποιείς το Google, οι αλγόριθμοί του επιλέγουν τα αποτελέσματα που θεωρούν ότι είναι πιο σχετικά με το ερώτημά σου. Και τα κατατάσσουν με τη σειρά ξεκινώντας από αυτά που θεωρούν πιο σχετικά και καλά.
Προκειμένου λοιπόν να προσφέρουν στον χρήστη τις σχετικές πληροφορίες, οι μηχανές αναζήτησης αναλύουν δύο βασικούς παράγοντες:
Την Σχετικότητα ανάμεσα στο ερώτημα του χρήστη και το περιεχόμενο της σελίδας. Για να καταλήξουν σε αυτό, οι μηχανές αναζήτησης χρησιμοποιούν διάφορους παράγοντες, όπως το θέμα ή οι λέξεις κλειδιά.
Το Κύρος, το οποίο μετριέται από την δημοφιλία του site στο ίντερνετ. Η Google θεωρεί ότι όσο πιο δημοφιλείς είναι οι σελίδες, τόσο πιο πολύτιμο είναι και το περιεχόμενο για τον αναγνώστη.
Και προκειμένου να αναλύσει όλες αυτές τις πληροφορίες και να καταλήξει σε κάποιο αποτέλεσμα, χρησιμοποιεί αυτά τα περίπλοκα προγράμματα που ονομάζονται αλγόριθμοι αναζήτησης.
Οι μηχανές αναζήτησης κρατούν αυτούς τους αλγόριθμους κρυφούς. Όμως μετά από ανάλυση εκατομμυρίων site και αποτελεσμάτων, μέσω του SEO έχουν γίνει γνωστοί οι παράμετροι που προσμετρώνται για ιεράρχηση των αποτελεσμάτων, όπως και οι τρόποι να τους καλύπτει το site σου, ώστε να είναι φιλικό προς τον αλγόριθμο της Google.
Όπως θα εξηγήσουμε σε λίγο, προσθέτοντας περισσότερο και καλό περιεχόμενο, κάνοντας βελτιώσεις στον κώδικα του site και αλλάζοντας τη δομή του, μπορείς να επηρεάσεις την κατάταξη και την ορατότητα στις αναζητήσεις. Κι αυτό γιατί καθεμία από αυτές τις ενέργειες παίζει τον δικό της ρόλο.
Θέλεις να βγαίνεις ψηλά στο Google; Επικοινώνησε μαζί μας.
#1 Υποδομή του Site
Προκείμενου το site σου να πάρει κάποια κατάταξη (όποια κι αν είναι αυτή), πρέπει να συμβούν τρία πράγματα:
- Πρώτα, πρέπει η μηχανή αναζήτησης να βρει τις σελίδες σου στο ίντερνετ.
- Έπειτα, πρέπει να μπορεί να τις σκανάρει, να τις διατρέξει και να τις «διαβάσει».
- Τέλος, χρειάζεται να τις προσθέσει στη βάση δεδομένων του με όλες τις άλλες σελίδες που έχει βρει στο ίντερνετ.
Με αυτό τον τρόπο ο αλγόριθμος κάθε φορά που κάνει κάποιος χρήστης αναζήτηση εξετάζει τη βάση του και προβάλλει με σειρά ιεράρχησης τις σχετικές σελίδες.
Ακούγεται απλό, σωστά; Τίποτα το ιδιαίτερο. Στο κάτω κάτω, όπως επισκέπτεσαι εσύ το site σου, έτσι το επισκέπτεται και η Google, ή μήπως όχι;
Η αλήθεια είναι ότι υπάρχει μία διαφορά. Η μηχανή αναζήτησης «βλέπει» διαφορετικά την σελίδα από ότι την βλέπεις εσύ. Εσύ βλέπεις στήλες, κουτάκια, χρώματα, μεγέθη γραμμάτων, πλαίσια, εικόνες, εφέ κλπ. Η μηχανή αναζήτησης βλέπει μόνο κείμενο.
Αυτό σημαίνει ότι όλα τα υπόλοιπα για την μηχανή αναζήτησης είναι σαν μην υπάρχουν. Έτσι παρ’ όλο που το site εσένα μπορεί να σου δείχνει ωραίο, για την Google, ειδικά αν δεν την διευκολύνεις ακολουθώντας κάποιες οδηγίες της, μπορεί να είναι απροσπέλαστο.
Τι χρειάζεται λοιπόν; Χωρίς να το αναλύσουμε τεχνικά και για να διατηρήσουμε το άρθρο απλά, παραθέτουμε κάποιες βασικές παραμέτρους. Κι αν θες περισσότερη ανάλυση και βοήθεια, επικοινώνησε μαζί μας:
- προσεγμένη Πλοήγηση
- σωστή δομή URL
- καλογραμμένος Κώδικας για ταχύτητα
- ελεγμένα links (χωρίς broken links)
- χάρτης του Ιστότοπου και ειδικό αρχείο που διαβάζεται από τα bots
- προσοχή για πανομοιότυπο περιεχόμενο
#2 Περιεχόμενο
Όταν ψάχνουν κάτι οι χρήστες, ουσιαστικά ψάχνουν για περιεχόμενο. Ανεξαρτήτως του τι είναι αυτό που ψάχνουν, είναι το περιεχόμενο που τους προσφέρει την απάντηση. Άρα όσο περισσότερο περιεχόμενο δημοσιεύεις , τόσο μεγαλύτερες οι πιθανότητες για καλύτερη ορατότητα.
Ωστόσο δεν είναι μόνο θέμα ποσότητας περιεχομένου, είναι και θέμα ποιότητας. Γιατί οι μηχανές αναζήτησης χρησιμοποιούν το περιεχόμενο του site για να αποφασίσουν πως θα αξιολογήσουν μια σελίδα. Έχει να κάνει με το πόσο σχετικό είναι αυτό που ψάχνει ο χρήστης σε σχέση με το κείμενο στο site σου.
Όταν οι search engines σκανάρουν μία σελίδα, προσπαθούν να καταλάβουν το θέμα της αλλά και πόσο καλά καλύπτεται αυτό. Αναλύοντας στοιχεία όπως την έκταση του περιεχομένου, τη δομή του και το λεξιλόγιο που χρησιμοποιείται, βαθμολογούν τη σελίδα. Βασιζόμενες σε αυτή τη βαθμολογία ξέρουν αν πρέπει να εμφανίσουν τη συγκεκριμένη σελίδα στα αποτελέσματα αναζήτησης ή όχι.
Συμπέρασμα: Χρειάζεσαι περιεχόμενο που είναι και βοηθητικό για τον χρήστη και γραμμένο με τρόπο που καταλαβαίνουν και μπορούν να αξιολογήσουν οι μηχανές αναζήτησης.
#3 Διασύνδεση με το υπόλοιπο ίντερνετ
Έχοντας διαβάσει ως εδώ, ήδη γνωρίζεις ότι καμία σελίδα δεν βγαίνει ψηλά στο Google χωρίς δύο προϋποθέσεις: σχετικότητα και κύρος.
Στον αγώνα τους να προσφέρουν στους χρήστες τις πιο ακριβείς απαντήσεις, οι μηχανές αναζήτησης δίνουν προτεραιότητα σε site που θεωρούν ότι εκτός από σχετικά είναι και δημοφιλή.
Με την τεχνική υποδομή και το περιεχόμενο, όπως αναπτύξαμε παραπάνω, είσαι σε καλό δρόμο, ωστόσο υπάρχει και κάτι άλλο πολύ απλό που βοηθάει στη δημοφιλία.
Και αυτό είναι τα Links από άλλα sites. Όταν άλλα site βάζουν link προς τη σελίδα σου είναι σαν να λένε στη Google ότι σε εμπιστεύονται στο συγκεκριμένο κομμάτι και ότι σε προτείνουν στο κοινό τους. Και αυτό η Google το εκλαμβάνει ως ένδειξη δημοφιλίας.
Αν θες λοιπόν να βγαίνεις ψηλά στο Google όλες αυτές οι παράμετροι σε βοηθούν πολύ. Και χρειάζεται να ασχοληθείς συνειδητά μαζί τους, προκειμένου να αυξήσεις το σκορ της σελίδα σου.
Όταν αυξάνεται η ορατότητα και εμφανίζεται ψηλά το site, τόσο περισσότεροι επισκέπτες θα έρχονται και άρα τόσες περισσότερες πωλήσεις. Και για αυτό στην digital3 λέμε πάντα ότι αξίζει και με το παραπάνω να ασχοληθείς με το SEO.
Ωστόσο δεν υπάρχει λόγος να μπλέξεις με όλες τις τεχνικές λεπτομέρειες. Για αυτές είμαστε εμείς εδώ.