Βελτιστοποίηση Μάρκετινγκ Περιεχομένου για το YouTube: Πλήρης Οδηγός

Είναι ευρέως γνωστό, πως η βελτιστοποίηση μάρκετινγκ περιεχομένου μπορεί να έχει τεράστιο αντίκτυπο στη γενικότερη στρατηγική μάρκετινγκ, καθώς παρέχει τον ευκολότερο τρόπο προσέγγισης του κοινού-στόχου σου.

Και αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο θα πρέπει να εξετάσεις το ενδεχόμενο να αναδείξεις την επιχείρησή σου στο YouTube.

Ως η δεύτερη μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης παγκοσμίως, το YouTube επιτρέπει να προβάλλεις το προϊόν ή την υπηρεσία σου, ενώ παράλληλα καλλιεργεί την ταυτότητα της επωνυμίας, προτρέποντας τους θεατές να κοινοποιήσουν το περιεχόμενό σου.

Όμως, παρόλο που αυτή η πλατφόρμα προσφέρει εξαιρετικές ευκαιρίες για οποιαδήποτε επιχείρηση, μερικές φορές κατακρίνεται λόγω κακής διαχείρισης του περιεχομένου της.

Γι’ αυτό λοιπόν, έχω συγκεντρώσει μερικές συμβουλές για τη βελτιστοποίηση μάρκετινγκ περιεχομένου, προκειμένου να παρουσιάσεις και να αναδείξεις την επιχείρησή σου στο YouTube άμεσα και με τον καλύτερο δυνατό τρόπο!

#1 Για βελτιστοποίηση μάρκετινγκ περιεχομένου, βρες τις σωστές λέξεις-κλειδιά

Ακριβώς όπως η Google, έτσι και το YouTube χρησιμοποιεί λέξεις-κλειδιά, μεταξύ άλλων παραγόντων, για να καθορίσει αν ένα βίντεο είναι σχετικό με ένα ερώτημα, και έτσι να το προβάλει στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων.

Επομένως, το πρώτο βήμα για τη βελτιστοποίηση μάρκετινγκ περιεχομένου στο YouTube, είναι να βρεις και στη συνέχεια να περιορίσεις τις λέξεις-κλειδιά στις οποίες θα εστιάσεις.

Γι’ αυτό, κάνε μια λίστα με ιδέες για λέξεις-κλειδιά και, στη συνέχεια, αποφάσισε ποιες από αυτές αποτελούν τις καλύτερες επιλογές για το περιεχόμενό σου.

Υπάρχουν δυο εύκολοι τρόποι για να ξεκινήσεις να κάνεις την έρευνά σου:

Α. Βρες τι είδους tag χρησιμοποιούν τα δημοφιλή βίντεο που είναι σχετικά με τη θεματολογία σου

Ο ευκολότερος τρόπος για να ξεκινήσεις είναι να βρεις ένα θέμα που σχετίζεται με το προϊόν ή την υπηρεσία σου και, στη συνέχεια, να ελέγξεις τις ετικέτες των κορυφαίων βίντεο για να χρησιμοποιήσεις και εσύ κατάλληλες λέξεις-κλειδιά.

Β. Εγκατάστησε ένα extension σχεδιασμού λέξεων-κλειδιών ή κάποιο πρόσθετο εργαλείο

Υπάρχουν πολλές επεκτάσεις για το Chrome και προσθήκες για Firefox, που λειτουργούν απευθείας στη γραμμή αναζήτησης του Youtube. Κάθε φορά που αναζητείς έναν όρο, αυτά τα εργαλεία παρέχουν τρεις βασικές πληροφορίες: τον όγκο αναζήτησης, το CPC και τα δεδομένα ανταγωνισμού.

Από τη στιγμή που θα έχεις συγκεντρώσει αρκετές λέξεις-κλειδιά, που σχετίζονται με την εταιρεία και το περιεχόμενό της, το μόνο που απομένει είναι να επιλέξεις κάποιες από τη λίστα και να τις ταιριάξεις με το περιεχόμενο του βίντεο (ή να αναπτύξεις βίντεο γύρω από αυτές). Όσο πιο πολύ οι λέξεις-κλειδιά σχετίζονται με την εταιρεία και το προϊόν σου, τόσο το καλύτερο.

Έξτρα συμβουλή: Για να καταφέρεις τα μέγιστα με τη βελτιστοποίηση μάρκετινγκ περιεχομένου, θα πρέπει να δώσεις προτεραιότητα στις λέξεις-κλειδιά χαμηλού ανταγωνισμού, ώστε να αποφύγεις να «θαφτείς» στα αποτελέσματα αναζήτησης από πιο καθιερωμένα κανάλια.

#2 Πως να προσελκύσεις τους χρήστες

Ένας άλλος παράγοντας που λαμβάνει υπόψη του το YouTube για να αποφασίσει αν κάποιο βίντεο ταιριάζει με το ερώτημα, είναι ο τρόπος με τον οποίο οι θεατές αλληλεπιδρούν με τα εκάστοτε βίντεο.

Μόλις βοηθήσεις την πλατφόρμα να κατανοήσει το βίντεο μέσω βελτιστοποίησης λέξεων-κλειδιών, αυτό βοηθάει – μαζί και με άλλα στοιχεία – για να προσδιοριστεί αν το περιεχόμενό σου θα πρέπει να εμφανίζεται υψηλότερα ή χαμηλότερα στις σελίδες αποτελεσμάτων αναζήτησης.

Υπάρχουν τέσσερα στοιχεία που μπορούν να βελτιστοποιηθούν για την επίτευξη αυτού του στόχου:

Α. Τύπος βίντεο

Η επιλογή του σωστού είδους βίντεο για μεταφόρτωση στο κανάλι σου είναι ίσως ο πιο σημαντικός παράγοντας στη βελτιστοποίηση μάρκετινγκ περιεχομένου. Οι χρήστες του YouTube αναζητούν κυρίως εκπαιδευτικό και ψυχαγωγικό περιεχόμενο, γι’ αυτό βίντεο επεξήγησης με κινούμενα σχέδια μικρού μήκους τείνουν να αποδίδουν τόσο καλά στο YouTube.

Β. Αλληλεπίδραση κοινού

Έχει να κάνει με την αλληλεπίδραση με τους χρήστες στην πλατφόρμα (σχόλια, συνδρομές, κοινοποιήσεις κ.λπ.). Όσο περισσότερα άτομα αλληλεπιδρούν με τα βίντεο σου, τόσο υψηλότερα αυτά θα κατατάσσονται.

Γ. Διάρκεια

Τόσο τα μεγάλα όσο και τα σύντομα βίντεο, μπορούν να αποδώσουν καλά στο YouTube. Τούτου λεχθέντος, αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία είναι πόση ώρα παρακολουθούν οι χρήστες τα βίντεο, και όχι πόση διάρκεια έχουν αυτά.

Αυτό συμβαδίζει με τη μέτρηση Watch Time στην πλατφόρμα. Όσο μεγαλύτερο είναι το βίντεο, τόσο περισσότερο χρόνο θα παραμείνει ο θεατής στον ιστότοπο.

Ωστόσο, είναι σημαντικό να ανεβάζεις αξιόλογο περιεχόμενο. Αν το βίντεο σου διαρκεί 10 λεπτά, αλλά οι θεατές βλέπουν μέχρι τα πρώτα δύο λεπτά, τότε δε θα καταταχθείς ψηλότερα.

Όμως, αν ανεβάσεις ένα βίντεο ενός ή δυο λεπτών, το οποίο οι χρήστες θα δουν πιο εύκολα και γρήγορα, τότε θα ανέβεις σε κατάταξη.

Δ. CTAs

Με το να προσθέσεις ένα κουμπί προτροπής, το οποίο θα ενθαρρύνει τους χρήστες να εγγραφούν στο κανάλι σου, να μοιραστούν τα βίντεο, να αφήσουν ένα σχόλιο, ή ακόμα και να δουν ένα άλλο βίντεο από το κανάλι σου, είναι όλα καλός τρόπος για να αυξηθεί η αλληλεπίδραση και να ανεβείς στις κατατάξεις.

Για το σκοπό αυτό, το YouTube προσφέρει μια λειτουργία που ονομάζεται “κάρτες”, η οποία επιτρέπει να δημιουργούνται προσχεδιασμένες ειδοποιήσεις.

Μπορείς να προσθέσεις έως και πέντε κάρτες ανά βίντεο, οπότε όχι μόνο μπορείς να συμπεριλάβεις CTAs, αλλά μπορείς επίσης να ρυθμίσεις κάποια για την προώθηση της επωνυμίας και την άμεση επισκεψιμότητα στον ιστότοπό σου.

Στην τελική, η βελτιστοποίηση μάρκετινγκ περιεχομένου περιλαμβάνει τη δημιουργία συγκεκριμένων τύπων βίντεο που θα αναζητούν οι χρήστες του YouTube και στη συνέχεια τη βελτίωσή τους, για να διατηρήσουν την προσοχή τους και να ενθαρρύνουν την αλληλεπίδρασή τους όσο το δυνατόν περισσότερο.

Βελτιστοποίηση Μάρκετινγκ Περιεχομένου για το YouTube: Πλήρης Οδηγός

#3 Ενεργοποίηση του αλγορίθμου του YouTube με τη βελτιστοποίηση μάρκετινγκ περιεχομένου

Το επόμενο βήμα μετά τη βελτιστοποίηση μάρκετινγκ περιεχομένου είναι η τελειοποίηση όλων των τροποποιήσιμων στοιχείων στον ιστότοπο για την καλύτερη εξυπηρέτηση του περιεχομένου σε άτομα που μπορεί να ενδιαφέρονται για αυτό.

Ακολουθούν πέντε από τα πιο σημαντικά στοιχεία της σελίδας που μπορείς να βελτιστοποιήσεις για να ανεβείς στις κατατάξεις:

Α. Τίτλοι

Πρέπει να κάνεις καλή πρώτη εντύπωση και ο τίτλος του βίντεο είναι το πρώτο πράγμα που θα δουν οι θεατές (και το YouTube). Έτσι, ο τίτλος θα πρέπει να είναι σαφής, συνοπτικός, περιγραφικός και πάνω απ’ όλα, θα πρέπει να περιλαμβάνει την κύρια λέξη-κλειδί.

Β. Thumbnails

Παρόλο που τα εξώφυλλα των βίντεο δεν αποτελούν παράγοντα άμεσης κατάταξης, μπορούν να βοηθήσουν να αυξηθεί το ποσοστό κλικ και ο χρόνος παρακολούθησης. Πώς όμως;

Ένα ιδιαίτερο εξώφυλλο μπορεί να κάνει το περιεχόμενό σου να ξεχωρίσει από τα άλλα αποτελέσματα και να γίνει ο λόγος για τον οποίο ορισμένοι θεατές αποφασίζουν να παρακολουθήσουν το βίντεο σου αντί για κάποιου άλλου.

Η βελτιστοποίηση για τα εξώφυλλα περιλαμβάνει τη μεταφόρτωση μιας εικόνας που αναπαριστά με ακρίβεια το βίντεο σου και κεντρίζει το ενδιαφέρον των ανθρώπων. Λάβε υπόψη ότι θα πρέπει να αποφύγεις τις εικόνες GIF και τα μεγάλα αρχεία και να ακολουθήσεις τη συνιστώμενη αναλογία και το μέγεθος της εικόνας του YouTube.

Ακόμα, θα σου πρότεινα να χρησιμοποιήσεις την κύρια λέξη-κλειδί ως όνομα του αρχείου. Είναι ένας επιπλέον τρόπος για να πεις με αυτόν τον τρόπο στο YouTube ότι το βίντεο είναι σχετικό με αυτήν τη λέξη-κλειδί.

Γ. Περιγραφές

Η περιγραφή του βίντεο είναι ο πιο άμεσος τρόπος ενημέρωσης του YouTube και των θεατών σχετικά με το περιεχόμενο του κάθε βίντεο. Υπάρχουν 5.000 χαρακτήρες διαθέσιμοι για να δώσεις μια λεπτομερή επισκόπηση του βίντεο, αλλά υπάρχουν και ορισμένες οδηγίες που μπορούν να βοηθήσουν ώστε να τις αξιοποιήσεις στο έπακρο:

  • Χρησιμοποίησε την βασική λέξη-κλειδί στην πρώτη πρόταση, και ύστερα διασκόρπισέ τη σποραδικά μέσα στο κείμενο.
  • Μην το παρακάνεις προσπαθώντας να στριμώξεις όλες τις λέξεις-κλειδιά σε ένα κείμενο, αλλά προσπάθησε να τις συμπεριλάβεις στα πιο καίρια σημεία.
  • Χρησιμοποίησε φυσική γλώσσα την οποία θα διαβάζουν εύκολα οι χρήστες, ώστε να μπορούν να καταλάβουν τι πραγματεύεται κάθε βίντεο.
  • Απόφυγε το συμπυκνωμένο κείμενο. Παρόλο που η περιγραφή επιτρέπει μέχρι πέντε χιλιάδες χαρακτήρες, συνήθως μια βελτιστοποιημένη περιγραφή δεν απαιτεί περισσότερους από τους μισούς χαρακτήρες.

Δ. Tags

Οι ετικέτες στα βίντεο είναι ένας άλλος τρόπος για να εξηγήσεις περί τίνος πρόκειται, ενώ μπορείς να συμπεριλάβεις τις μεγαλύτερες λέξεις-κλειδιά ως tag. Μπορεί οι ετικέτες να μην αποτελούν προτεραιότητα, όπως η περιγραφή, αλλά μπορεί να είναι ο παράγοντας που αποφασίζει αν το βίντεο σου εμφανίζεται ως προτεινόμενο.

Ε. Υπότιτλοι

Το να κάνεις το βίντεο σου προσβάσιμο στο κοινό είναι απαραίτητο και ευτυχώς το YouTube βοηθά από αυτή την άποψη, δημιουργώντας αυτόματες λεζάντες για κάθε βίντεο. Είναι επίσης ένας άλλος τρόπος, με τον οποίο το YouTube μπορεί να καταλάβει τι πραγματεύεται το κάθε βίντεο.

Η σωστή ορθογραφία και γραμματική μπορεί να βοηθήσει πολύ στη διατήρηση του κοινού.

Η βελτιστοποίηση στοιχείων στη σελίδα σημαίνει ότι δίνεις στο κοινό και στο YouTube ακόμα περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το βίντεο σου με διακριτικό τρόπο που δεν κατακλύζει τους θεατές.

Θες μια Συνολική Στρατηγική Περιεχομένου που φέρνει πωλήσεις; Επικοινώνησε μαζί μας!

#4 Επιπλέον βελτιστοποίηση για να γίνεις εξπέρ με το YouTube

Μπορείς να τροποποιήσεις κι άλλα στοιχεία για καλύτερα αποτελέσματα.

Α. Playlists

Είναι εξαιρετικά εργαλεία για να κρατήσεις τους θεατές απασχολημένους αναρτώντας αυτόματα σχετικό περιεχόμενο από το κανάλι σου. Για μια καλή λίστα αναπαραγωγής, το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι να ελέγξεις τα βίντεο και να ομαδοποιήσεις μερικά που έχουν κοινό θέμα.

Φυσικά, θα πρέπει να αποφύγεις να προσθέσεις όλα τα βίντεο σε μία λίστα αναπαραγωγής και να προσπαθήσεις να δημιουργήσεις πολλαπλές αντ’ αυτού.

Σου συνιστώ να βελτιστοποιήσεις και το όνομα της λίστας αναπαραγωγής. Εάν μπορείς, θα πρέπει απλά να προσθέσεις μία από τις κύριες λέξεις-κλειδιά σε αυτό.

Όσο περισσότερο εμφανίζεται μια λέξη-κλειδί σε σχέση με το κανάλι σου, τόσο μεγαλύτερες είναι οι πιθανότητες εμφάνισης σε ένα ερώτημα.

Β. Επωνυμία καναλιού

Οι άνθρωποι πρέπει να γνωρίζουν πού να σε βρουν, και γι’ αυτό, το κανάλι πρέπει να έχει μια πιο επαγγελματική εμφάνιση και να έχει σωστό branding. Δεν χρειάζεται να είναι πολύ περίπλοκο ωστόσο, απλά πρέπει να ταιριάζει με την επωνυμία που λανσάρεις.

Για παράδειγμα, μπορείς να βάλεις στο εικονίδιο του καναλιού το λόγκο της εταιρίας σου για να κάνεις πιο ελκυστική την εικόνα στους θεατές.

Μην ξεχάσεις να γεμίσεις το “About Me” κομμάτι του καναλιού, επειδή προσφέρει μια μεγάλη ευκαιρία να συμπεριλάβεις συνδέσμους κοινωνικών μέσων, στοιχεία επικοινωνίας και πιο βελτιστοποιημένα κείμενα.

Γ. Τρέιλερ καναλιού

Όταν οι χρήστες επισκέπτονται το κανάλι σου, το τρέιλερ είναι από τα πρώτα πράγματα που θα δουν. Δίνοντάς τους μια προεπισκόπηση του τι προσφέρεις και τι σε κάνει μοναδικό, μπορεί να μετατρέψει τους επισκέπτες σε συνδρομητές.

Δ. Βελτιστοποίηση για κινητές συσκευές

Το περιεχόμενο πρέπει να μπορεί να διαμοιραστεί και δεδομένου ότι οι περισσότεροι χρήστες παρακολουθούν το YouTube στα τηλέφωνά τους, θα πρέπει να εξετάσεις το ενδεχόμενο βελτιστοποίησης των βίντεο για κινητές συσκευές.

Παρόλο που η βελτιστοποίηση αυτών των λειτουργιών δεν είναι υποχρεωτική για την υψηλότερη κατάταξη στα αποτελέσματα αναζήτησης στο YouTube, μπορεί να βοηθήσει να προσελκύσεις περισσότερους θεατές και να αυξηθούν έτσι οι δυνατότητες να γίνουν συνδρομητές και πελάτες σου.


Σχετικά Άρθρα

LinkedIn Προφίλ: 10 συμβουλές για Επιχειρηματίες και Επαγγελματίες
Instagram Stories: Xρησιμοποίησε τα για την Επιχείρηση σου
Πόσο Συχνά πρέπει να Ανανεώνω το Site μου;

ξεκινα τωρα

Φέρε την Επιχείρηση σου στην Ψηφιακή Εποχή