Πως μπορεί να βοηθήσει το content marketing μια μικρή επιχείρηση ή μια startup; Το content marketing (μάρκετινγκ περιεχομένου) εστιάζει στην προσέλκυση πελατών παρέχοντας πολύτιμο και σχετικό περιεχόμενο που αυτοί αναζητούν.
Αν το κάνεις σωστά, τότε το content marketing όχι μόνο θα αποφέρει περισσότερα έσοδα για την επιχείρηση ή την startup σου, αλλά θα βοηθήσει επίσης το brand σου να δημιουργήσει αξιοπιστία και να ηγείται στον κλάδο. Αυτά θα ωφελήσουν ολόκληρη την εταιρεία σου, από τις πωλήσεις έως τις προσλήψεις.
Πως μπορεί να ξεκινήσει μια μικρή επιχείρηση ή startup; Υπάρχουν 5 βήματα που μπορούν να σε βοηθήσουν να αναπτύξεις μια αποτελεσματική content marketing στρατηγική.
#1 Μάθε τους πελάτες σου
Μια αποτελεσματική στρατηγική content marketing ξεκινάει με το να γνωρίσεις καλά τους πελάτες σου. Έτσι, πριν ξεκινήσεις να δημιουργείς οποιοδήποτε περιεχόμενο, πάρε το χρόνο σου να ακούσεις πραγματικά και να καταλάβεις ποιο είναι το κοινό-στόχος σου και τι περιεχόμενο θέλει και χρειάζεται.
Ποιες είναι οι μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν; Ο ευκολότερος τρόπος για να το μάθεις αυτό είναι να μιλήσεις με τους τρέχοντες και τους δυνητικούς πελάτες σου. Μάθε για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν, ποιες φράσεις και λέξεις-κλειδιά χρησιμοποιούν για την αναζήτηση πληροφοριών, τη γλώσσα που χρησιμοποιούν και τον τύπο περιεχομένου που προτιμούν.
Οι πληροφορίες που θα αποκτήσεις μετά από αυτή σου την ενέργεια θα σε βοηθήσουν να ενημερώσεις τις θεματικές και τη μορφή περιεχομένου καθώς και τον τύπο της γλώσσας που θα αναπτύξεις. Επίσης μπορείς να μάθεις σε ποια κανάλια και πλατφόρμες περνάει χρόνο το κοινό-στόχος σου για αναζήτηση, για να δει περιεχόμενο και να κάνει αγορές.
Έτσι εστίασε στα κανάλια και στις πλατφόρμες που το κοινό-στόχος σου χρησιμοποιεί περισσότερο, καθώς θα σου προσφέρουν καλύτερη προσέγγιση χρηστών, conversion rates (ποσοστά μετατροπών) και αποδόσεις από την επένδυσή σου.
#2 Καθόρισε το brand σου για πιο αποτελεσματική content marketing στρατηγική
Το brand σου είναι η υπόσχεση που δίνεις με τους πελάτες σου. Είναι αυτό που διαφοροποιεί την επιχείρηση σου από τους ανταγωνιστές σου.
Ποια είναι η αποστολή και το όραμα της εταιρείας σου; Τι οφέλη προσφέρει το προϊόν ή η υπηρεσία σου στους πελάτες σου; Πώς αντιλαμβάνονται την εταιρεία σου οι τρέχοντες και οι πιθανοί πελάτες σου; Με ποιες ιδιότητες θέλεις να συνδέουν το brand σου οι πελάτες σου; Θέλεις η startup ή η επιχείρηση σου να είναι γνωστή ως το εξαιρετικά καινοτόμο και το πιο έμπειρο brand στον κλάδο σου;
Αυτές οι ερωτήσεις, μαζί με τις πληροφορίες πελατών που έχεις αποκτήσει στο πρώτο βήμα, θα σε βοηθήσουν να καθορίσεις το brand σου και τα βασικά μηνύματα που θέλεις να επικοινωνήσεις για να αντιπροσωπεύσουν το brand σου.
Το brand σου δεν θα πρέπει να αντιπροσωπεύει μόνο το ποιος είσαι σαν εταιρεία αλλά και το ποιος θέλουν και χρειάζονται να είσαι οι πελάτες σου. Με αυτό τον τρόπο θα έχεις μεγαλύτερη απήχηση και θα μπορείς να συνδεθείς με το κοινό σου.
Αφού καθορίσεις το brand σου, πρέπει να δημιουργήσεις το ύφος που θα χρησιμοποιήσεις για την επικοινωνία των μηνυμάτων και των εικόνων του brand σου σε όλα τα κανάλια και τις πλατφόρμες. Θα είναι φιλικό ή εταιρικό;
Δεν υπάρχει σωστή ή λάθος απάντηση. Το πιο σημαντικό πράγμα είναι να είσαι πιστός στο brand σου, σε αυτό που θέλουν και χρειάζονται οι πελάτες σου και να υλοποιείς με συνέπεια αυτό που έχεις υποσχεθεί. Αυτό ισχύει για οτιδήποτε αντιπροσωπεύει το brand, από το περιεχόμενο και τα γραφικά που δημιουργείς έως την εμπειρία που προσφέρεις σε κάθε πελάτη.
#3 Ανάπτυξε τη δική σου στρατηγική content marketing
Σύμφωνα με μια πρόσφατη έρευνα μόνο το 40% των marketers ανέφεραν ότι η επιχείρηση τους έχει αναπτύξει στρατηγική content marketing.
Mε την ίδια έρευνα επίσης διαπιστώθηκε ότι μόνο όσοι έχουν αναπτύξει στρατηγική content marketing είναι πολύ πιο πιθανό να πετύχουν τους content marketing στόχους τους και να καταφέρουν να πετύχουν.
Θες να αναπτύξεις ολοκληρωμένη στρατηγική content marketing; Είμαστε εδώ για να σε βοηθήσουμε!
#4 Δημιουργία και ενίσχυση του περιεχόμενο σου
Αφού έχεις αναπτύξει την δική σου στρατηγική, ήρθε η ώρα να δημιουργήσεις το περιεχόμενο σου. Είτε αποφασίσεις να δημιουργήσεις blogs, infographics, βίντεο, podcasts, ηλεκτρονικά βιβλία, διαδραστικό περιεχόμενο, είτε έναν συνδυασμό από αυτούς τους τύπους περιεχομένου, θα πρέπει να βεβαιωθείς ότι προσφέρεις χρήσιμο περιεχόμενο στους πελάτες σου, δηλαδή περιεχόμενο που προσφέρει αξία.
Για να είναι αποτελεσματικό, το περιεχόμενο σου πρέπει να είναι σχετικό και κατάλληλο για το κανάλι ή την πλατφόρμα όπου θα δημοσιευτεί και να το δει το κοινό-στόχο σου. Πρέπει να παρέχει πληροφορίες και χρήσιμες γνώσεις που οι πελάτες μετέπειτα ίσως αξιοποιήσουν για να λύσουν ένα πρόβλημα τους.
Προκειμένου να ενισχύσεις το περιεχόμενο σου, θα μπορούσες ίσως να απευθυνθείς σε influencers του κλάδου σου, να σε βοηθήσουν με την προώθηση και την ενίσχυση του περιεχομένου σου (χωρίς όμως αυτό να είναι απολύτως απαραίτητο).
#5 Δες τα στατιστικά και αναπροσάρμοσε την στρατηγική content marketing
Μπορείς να διαχειριστείς πιο εύκολα ό,τι μπορείς να μετρήσεις. Αν δεν γνωρίζεις, εάν οι προσπάθειες σου για content marketing λειτουργούν ή όχι, πώς θα γνωρίζεις εάν οι στόχοι μάρκετινγκ επιτυγχάνονται;
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο πρέπει να παρακολουθείς τα KPIs σου και να βλέπεις τις μετρήσεις σε τακτική βάση, ώστε να μπορείς να καθορίσεις αν η στρατηγική σου βρίσκεται σε καλό δρόμο ή όχι.
Θα μπορείς επίσης να προσδιορίσεις τα κομμάτια περιεχομένου και τα κανάλια που παρέχουν τα καλύτερα αποτελέσματα, προκειμένου να μπορείς να διαθέσεις όλους τους πόρους σου στις δραστηριότητες που έχουν την υψηλότερη απόδοση επένδυσης.
Τα στατιστικά και η προσαρμογή της στρατηγικής content marketing σου είναι το κλειδί για τη βελτιστοποίηση των προσπαθειών σου, ώστε να ξεχωρίσεις από τους ανταγωνιστές σου.